20 Reacties
2 maanden geleden
Heb je al eens een andere fles geprobeerd?
De Avent fles ging hier eerst vrij goed en plots helemaal niet meer. Wij hebben toen de Lansinoh fles geprobeerd en dat ging wel meteen goed en blijft ook goed gaan.
Wat bij ons ook nog een groot verschil maakt is de temperatuur van de melk. Ze drinkt het beste als deze echt opgewarmd is, dus geen kamertemperatuur en al helemaal niet recht uit de ijskast.
2 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Heb je al eens een andere fles geprobeerd?
De Avent fles ging hier eerst ...
Oh goeie tips! De temperatuur ook:) ik ga het ietsje warmer maken,eens proberen
2 maanden geleden
Oh ja ik moet kijken welke maat er nu op zit. We hebben 3 verschillende flesjes nu 2 van Dr.brown en 1 van Avent
2 maanden geleden
Wij hebben/hadden hetzelfde probleem. Gaat nu gelukkig wel steeds iets beter.
Wat bij ons hielp:
Grotere speen (3+)
Warmere melk, dus (helaas) echt even in de magnetron
Oefenen als ik niet thuis ben
Lopen tijdens het voeden
Zo doen we het nu 2 weken elke dag sowieso 1 fles. Heb de afgelopen 2 weken ook 4 avonden/nachten gewerkt en toen ging het best goed.
2 maanden geleden
Hee, wat rot zeg! Echt stressvol dat oefenen. Dat vond ik tenminste.
Bij ons hielp uiteindelijk het mommyfeel flesje van driftax, speen even in mijn bh voor de voeding, voeden op onze benen (schuin omhoog), melk goed warm (38 graden), voeden als hij honger heeft maar niet heel moe is, en verse melk. Ondertussen gaat het gelukkig weer heel goed en is al het bovenstaande niet meer nodig.
Het gaat goedkomen! En anders zou ik contact opnemen met een Lactatiekundige. Die komen dan meekijken en tips geven
2 maanden geleden
Wat wij deden was 5 min oefenen en als hij echt niet wilde dan even de luier verschonen en toch de borst geven. En dat elke dag 1 of 2 keer oefenen
2 maanden geleden
Ja we hadden hier ook een flesweigeraar! De lansinoh fles bleek het fijnst voor hem, eerst geoefend met een grotere speenmaat (M) om duidelijk voor hem te krijgen dat daar ook de melk uit kwam. Nu snapt hij het spelletje en zit er een S op. Altijd de melk aanbieden op dezelfde termperatuur. Meneer houdt hier van wat warmer dan normaal, dus 40 graden. Hiervoor hebben we dus ook een andere flessenwarmer besteld. Dit betekend ook dat wij de melk tussendoor nog wel eens opwarmen.
Ook kwamen wij er achter dat ik gewoon volledig zijn veilige haven ben, en dat hij dus enkel bij mij wilde drinken! Dus om de fles aan te leren was het van belang dat enkel ik de fles aanbood. Bij anderen was het vrijwel meteen krijsen en voor iedereen geen succeservaring. Nu proberen wij langzaamaan weer andere mensen de fles te laten geven. Soms pakt hij hem nu ook bij papa! De oppas is nog drama, maar voor nu nog geen enorm probleem. Half oktober is de deadline pas, dan moet ik aan het werk.
En om hem het niet te laten verleren blijven wij 2x per dag de fles aanbieden. Dat betekend voor mij heel veel werk, fles aanbieden en kolven, maar zulke drama’s als de afgelopen maanden trek ik niet nog een keer 😂
2 maanden geleden
Reactie op Oltia
Ja we hadden hier ook een flesweigeraar! De lansinoh fles bleek het fijnst ...
Oh ook Lansinoh! Ga toch eens kijken en ook iets warmer maken:)
Bij ons is hij ook bij mij wat rustiger als we de fles aanbieden inderdaad. We gaan ermee oefenen. Kan me voorstellen dat je veel ermee bezig bent zo ja!
2 maanden geleden
Reactie op Lisa1320
Wij hebben/hadden hetzelfde probleem. Gaat nu gelukkig wel steeds iets bete ...
Wat fijn dat het zo werkt bij jullie! Ook warmer maken dus
2 maanden geleden
Mijn dochter haat het soms ook, wat bij ons helpt is de fles als ze aan het spelen is. Bijvoorbeeld in een wipstoeltje
2 maanden geleden
Mijn borstgevoede dochter weigerde ook ineens de fles. Vanalles hebben we geprobeerd, andere maat speen, liedjes zingen/lopen tijdens fles, andere fles, voeden zonder dat ik in de ruimte was, verse moedermelk, andere temperatuur etc. Duurde 4 weken.. Hier was de oplossing de Lansinoh fles, pakte ze meteen!
2 maanden geleden
Van lactatiekundige een plan gekregen. Ze heeft in april een masterclass fles weigeren gedaan. Iedere voeding een beetje afgekolfde melk aanbieden als je ziet dat je baby goed honger heeft. Lukt het om de fles leeg te drinken zonder strijd, geef je 3x achter elkaar een volledige flesvoeding met afgekolfde melk. Als dat gelukt is, ga je borst en fles afwisselen om routine te krijgen en kun je uiteindelijk bij goed gevoel en resultaat de fles geven wanneer nodig en de rest met borstvoeding als je dat wilt blijven geven.
2 maanden geleden
Reactie op Vlierbloesem
Van lactatiekundige een plan gekregen. Ze heeft in april een masterclass fl ...
Oh en vooral niet teveel van fles wisselen, want het ligt waarschijnlijk niet aan de speen
2 maanden geleden
Reactie op Vlierbloesem
Van lactatiekundige een plan gekregen. Ze heeft in april een masterclass fl ...
Oh heel fijn dit! Dank je!
2 maanden geleden
Hier ook gehad dat ze ineens de fles weigerde. Had te maken met het verdwijnen van de reflex en dat ze dus niet meer goed wist wat ze moest doen en echt weer moest leren. Wij hebben een pre verbaal logopedist geraadpleegd. Wat bij ons geholpen heeft:
Lansinoh fles (we gebruiken xs speen anders ging t te snel, maar enige speen die ze accepteert.)
Melk goed warm maken
Speen ook even onder warme kraan zodat niet te koud is.
Afleiden met speeltje zodat het drinken weer op reflex ging omdat de focus ergens anders lag.
Proberen bij juist voldoende honger, dus niet tussen voedingen in.
Toen het eenmaal lukte (ook al is t maar 40 ml bijv.) 24 uur alleen maar de fles geven en geen borst. Ook niet als t moeizaam ging. Niet langer dan 3 minuten proberen dan weer even pauze (15 min) en opnieuw aanbieden .
Bij 24 uur alleen maar fles aanbieden en minimaal 3 goede voedingen uit de fles over naar 24 uur om en om. Dus ene voeding live en die erna weer fles.
Daarna elke dag minimaal 1 flesje. Dit doen we nu nog steeds. Op deze manier is t fles drinken weer 'aangeleerd'.