8 Reacties

2 maanden geleden

Ik had dit ook in het begin na mijn bevalling een beetje.. niet ernstig maar herken me er wel beetje in.. ook gewoon door moe en teveel tegelijk denk ik en had mijn bloed laten testen en had dus foliumzuur tekort en sinds ik dat ben gaan slikken in coma met b12 en vitamine D gaat het een stuk beter! Zou zeggen laat je bloed eens testen! Ook meteen ijzer laten mee prikken als dat kan..

2 maanden geleden

Niks voelt erger dan paniekaanvallen. Mocht je denken 'dit wordt nooit meer beter', dat wordt het wel, echt waar. Knap dat je er hulp bij zoekt. U can do this!

2 maanden geleden

Ik heb het ook heel erg. Ik kreeg het eind zwangerschap en heb het nog steeds. Ik ben er voor in therapie. Het is echt verschrikkelijk. Ook hele angst wat er over mij heen komt in de ochtend zodra ik wakker wordt.

2 maanden geleden

Ik had dit in 2022, vanaf precies de 1e verjaardag van mijn zoontje. Dacht dat ik doodging, hartfilmpjes laten doen, 112 erbij etcc had dit nog nooit gehad. Heb een tijdje oxazepam gehad, therapie en een dik jaar betablokkers geslikt en ben nu van alle medicatie af (sinds november vorig jaar) en het gaat stukken beter. Vooral omdat ik langzaam ging geloven dat t paniekaanvallen waren en geen hartritmestoornis of iets dergelijks 😅 oja en mijn ferritine (ijzer) was extreem laag en door de paniekaanvallen at ik niet meer woog 48 kg dus dat hielp niet mee daar ga je je ook beroerd van voelen. Zou zeker ff bloed testen en hopelijk helpt de huisarts je goed verder. Succes, het is echt klote maar uiteindelijk komt het echt weer goed

2 maanden geleden

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, meiden, bedankt! Ik herken mezelf soms gewoon echt niet terug. Alleen nog maar onzeker, angstgevoelens, vreselijk. En je probeert je groot te houden dan naar je omgeving maar dat is soms gewoon niet te doen, vreselijk!

2 maanden geleden

Ik weet niet of het hier mag, maar mijn beste vriendin is GZ-psycholoog en heeft een online cursus tegen paniekaanvallen ontwikkeld. Doordat het online is, is het heel laagdrempelig. Wie weet heb je er wat aan! https://www.denisestelling.nl/stop-paniekaanvallen

2 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, meiden, bedankt! Ik herken mezel ...
Hier precies hetzelfde. Vanwege die reden ga ik ook nog niet werken. Eerst de rust proberen terug te vinden en dan langzaam wat uurtjes opbouwen. Als ik een paniekaanval op het werk krijg, daar heeft niemand wat aan… dat zag mijn leidinggevende direct in. Het geeft me al veel meer rust dat ik de ruimte krijg om aan de hele nieuwe situatie te wennen en stiekem nu ook een beetje lief voor mezelf te zijn. Want alleen als je lief voor jezelf bent, kun je dat ook voor je kindje zijn 🤍

2 maanden geleden

Ik slik 2x per dag het supplement L-tyrosine. Ik vind het een wonder middel als het gaat om paniek aanvallen. Tijdens borstvoeding nam ik het niet maar door de hormonen was mijn hoofd toen erg rustig. Toen de borstvoeding stopte kwam de paniek storm op. Weer gestart met L tyrosine en weer rust in het koppie. Het is beetje baat het niet schaadt het niet. Het is geen medicatie maar zeker effectief.