13 Reacties

24 dagen geleden

Ik volg even. Wij doen sinds kort johannesbroodpitmeel bij de fles, dus de melk is nu eigenlijk zelfs voor de 3 speen te dik.

24 dagen geleden

Ik volg ook mee aangezien wij binnenkort waarschijnlijk ook een papfles gaan geven met onze Dr. brown

24 dagen geleden

Ik gebruik speen y van dr Brown, 180ml 2 schepjes pap van Olvarit vanaf 4 maanden. Die doe k voor het slapen altijd zo als het op de verpakking staat. En hij drinkt hem binnen 9 min op

24 dagen geleden

Reactie op Ktjeee

Ik gebruik speen y van dr Brown, 180ml 2 schepjes pap van Olvarit vanaf 4 m ...
2 schepjes van wat ? ☺️ eet lepels, schepjes van de melkpoeder. Wel gek dat bij mij met een thee lepel al moeilijk gaat 😂

24 dagen geleden

Reactie op Mel0624

2 schepjes van wat ? ☺️ eet lepels, schepjes van de melkpoeder. Wel gek dat ...
2 schepjes pap met de lepel van de melk. En daarna de fles rond draaien zo dat de pap elgaal word en 2 min laten staan en dat gaat gewoon goed

24 dagen geleden

Reactie op Suziee

Ik volg even. Wij doen sinds kort johannesbroodpitmeel bij de fles, dus de ...
Wij hebben ook een tijd johannesbroodpitmeel gebruikt. Wij gebruikten het vanwege de reflux van onze dochter. Wij deden 1/8 afgestreken theelepel (we hadden zo’n maatschepje ervoor) door de melkpoeder mengen en daarna pas toevoegen aan de fles. Wel goed ronddraaien, want het heeft even nodig om het goed op te lossen. Soms verstopte de speen alsnog en dan knepen we er even in.

23 dagen geleden

Ik had nog P spenen liggen die ik niet meer gebruik en heb die met een mespuntje groter gemaakt. Fles van 180 en dan 1 eetlepel rijstebloem erbij. Wellicht is het toeval maar ze krijgt dit nu 3 dagen en heeft 3 dagen compleet doorgeslapen! Voorheen altijd 1 of 2x…

23 dagen geleden

Reactie op mvdbergg

Wij hebben ook een tijd johannesbroodpitmeel gebruikt. Wij gebruikten het v ...
Wij hier inderdaad ook tegen de reflux! We gebruiken het wel in combinatie met Omneo voeding omdat ze ook last had van haar darmpjes.. heb het gevoel dat het daardoor misschien ook iets dikker is? Met de 3 speen gaat het in principe goed hoor! Alleen we merken dat ze soms geen moeite meer wil doen voor de laatste 30 of 40 ml, en dat vind ik dan toch zonde. Deden jullie met de 3 speen? En deed je dan met of zonder dat groene ding erin?

22 dagen geleden

Reactie op Suziee

Wij hier inderdaad ook tegen de reflux! We gebruiken het wel in combinatie ...
Wellicht komt het dan ook door de Omneo voeding dat het wat dikker is. Wij gebruiken gewoon normale voeding. Onze dochter kreeg jbp toen ze eigenlijk nog de fles 1 speen nodig had, maar zijn toen sneller overgestapt op speen 2. Daarmee ging het toen goed. Inmiddels zijn we helemaal afgebouwd van de jpb en zonder gaat het nu ook goed. Ik vond het aan het begin wat zoeken naar de verhoudingen. Toen we het eenmaal hadden uitgevonden, ging het gelukkig goed door de speen heen. Wij hebben overigens altijd alle onderdelen in de fles gelaten, dus ook dat groene.

21 dagen geleden

Hoi! Wij gebruikte eerst speen 2 van dr Brown, maar daarmee duurde het minimaal uur voordat onze zoon hem leeg had, met huilen en in slaap vallen ondertussen. De pap is best dik en daardoor verstopte het speentje steeds. Hij heeft een fles zonder rijstebloem binnen 10 minuutjes leeg (altijd al snel gedronken) sinds vandaag hebben wij speen 3 van dr Brown gebruikt, en dit gaat heel goed! Weer sneller leeg, geen huilen en bijna geen in slaap vallen meer. Wij doen 2 afgestreken eetlepels in een 210 fles. Ik zou denk ik bij 150 ml 1 goede eetlepel doen. Wel niet in 1x er in kwakken want dan krijg je mega dikke klontjes. Hopelijk heb je hier wat aan, succes!!

21 dagen geleden

Oh ja, onze zoon is van 30 april!

21 dagen geleden

Reactie op san090919

Hoi! Wij gebruikte eerst speen 2 van dr Brown, maar daarmee duurde het mini ...
Hoe doen jullie het dan wel? Steeds beetje in, roeren en weer iets in etc ? 😊 Ik vanavond weer geprobeerd maar was weer drama. Zeg kreeg gewoon niet uit. Hebben jullie ventiel er nog in zitten?

16 dagen geleden

Reactie op Mel0624

Hoe doen jullie het dan wel? Steeds beetje in, roeren en weer iets in etc ? ...
Ja zo doen wij dat inderdaad! Echt kleine beetjes zodat er zo min mogelijk klontjes komen, en dan roeren met een lang theelepel. En inderdaad het ventiel zit er nog in. Misschien kun je zelf een klein gaatje bijprikken met een naald? Ik kneep ook om de zoveel tijd even in de tuit van de fles om de klontjes te pletten (toen we nog de kleinere speen gebruikte) omdat de klontjes het gaatje blokkeerde, maar dan moet je wel de fles iedere keer even uit de mond van je kindje halen (gevolg: boooos) Het was voor ons ook echt even zoeken maar uiteindelijk hebben we nu al het juiste te pakken.. wat voor ons werkt werkt misschien niet voor jou kindje. Hopelijk heb je toch iets aan mijn tips!