43 Reacties

één maand geleden

Reactie op Jansje90

Ik heb dus even opgezocht wat voor magisch papje dit is. En zeer nieuwsgier ...
Geen idee maar ik ben van twee keer per dag een papfles met rijstebloem overgestapt naar om de dag een papfles voor het slapengaan. Vandaag is de kleine precies 5 maanden oud. We wilden eigenlijk wachten tot hij 6 maanden is voordat we de eerste hapjes introduceren, maar we beginnen volgende week al. Ik merk namelijk dat hij er klaar voor is. Alleen melk is niet meer voldoende, hij is vaak nog niet verzadigd. Als ik hem meer melk geef, gaat hij na het boeren juist veel spugen. Vanaf 6 maanden mag hij fijne granenpap, dus nog even een maandje wachten, en dan gaan we hem elke avond weer een papflesje geven voor het slapengaan :)

één maand geleden

Ik denk eigenlijk dat je een beetje geluk moet hebben. Onze oudste kreeg hongerige babyvoeding en de papfles, nou, we konden drie keer per nacht ons bed uit alsnog. We waren kapot. Nu hebben we de tweede en die slaapt nagenoeg bijna altijd door. Soms 1 voeding, en ze krijgt geen papfles. De oudste is bijna drie en geeft ons minder slaap dan onze baby. Maar nu komt hij alleen snachts bij ons liggen en is hij in de ochtend om 5-6 uur wakker.