18 Reacties

2 maanden geleden

Bij ons was het advies om het pas te geven als ze koorts kreeg. Toen ze in de avond ging slapen zat ze op 37.7 en hebben we toen een zetpil gegeven.

2 maanden geleden

Wij hebben van te voren een zetpil gebruikt en ook in de avond voor het slapen gaan, hou er wel rekening mee dat ze ziek kunnen gaan worden.. Mijn zoontje is nu paar dagen ziek na de vaccinatie. Maar je mag gewoon een zetpil gebruiken hoor 😉

2 maanden geleden

Afgelopen maandag heeft m’n zoontje zijn vaccinaties gehad. Eerst even aangekeken, maar toen hij wel echt last kreeg hebben we hem een zetpil gegeven. Dat mocht ook van het consultatiebureau, ongeacht of hij koorts had.

2 maanden geleden

Ik gaf het vaak bij de andere kids eind van de middag en soms nog in de nacht. Ik zou zeggen hou ze lekker bij je en bij koorts pas geven.

2 maanden geleden

Reactie op Hellobaby2024

Afgelopen maandag heeft m’n zoontje zijn vaccinaties gehad. Eerst even aang ...
Dit heb ik ook gedaan inderdaad.

2 maanden geleden

https://www.ggdhvb.nl/veel-gestelde-vragen/wat-mag-je-doen-om-klachten-na-een-vaccinatie-te-verminderen/ Paracetamol kan je beter niet VOOR de vaccinatie geven. Daarna kan het wel, dus ik zou geven wanneer je denkt dat het goed is. Ik zelf geef hem na de vaccinatie gelijk bij thuiskomst paracetamol 🤭 Let wel op dat je de goede paracetamol dosering gebruikt en kijkt naar de kilo's ipv de leeftijd, je kan een grote of kleine baby hebben. 90mg is bij de apotheek te verkrijgen wil 120mg nog te vroeg zijn Succes 🤗

2 maanden geleden

De cb arts legde ons uit dat paracetamol inderdaad negatieve effecten KAN hebben op de vaccinaties. Maar die kans is heel klein. Onze arts gaf juist aan dat alleen koorts geen reden is om paracetamol te geven. Koorts na vaccinaties is in principe niet gevaarlijk (uiteraard moeten ze geen 41 graden koorts krijgen) en kan juist goed zijn voor de werking van het vaccin. Zij benadrukte om paracetamol pas te geven bij (pijn)klachten.

2 maanden geleden

Wat typisch dat het zo verschilt, ik ga haar gewoon 1 paracetamol geven mocht ze erge pijn krijgen! Bedankt voor jullie reacties

2 maanden geleden

Ik zal pas paracetamol geven als je merkt dat ze zich anders gaat gedragen. Mijn zoontje had alleen koorts maar was nog steeds vrolijk dus heb alleen paracetamol.gegeven toen hij koortsig werd.

2 maanden geleden

Ons zoontje heeft gisteren zijn vaccins gehad om 11:30. Om 17:00 werd hij echt heel huilerig en om 18:00 schreeuwde hij het uit, was ontroostbaar en ging echt over de zeik. Het is altijd een vrolijk mannetje dus dit was niks voor hem. Hebben hem een 120mg zetpil gegeven, een flesje en toen was hij weer zichzelf. Dus zou het lekker doen als jij ziet dat je kindje er echt last van heeft. Bij ons gaf het cb overigens ook gewoon aan dat een zetpil helemaal oké was om te geven.

2 maanden geleden

Reactie op Cinniexxx

Ik zal pas paracetamol geven als je merkt dat ze zich anders gaat gedragen. ...
Ja sowieso zou het niet zomaar geven, mijn dochter huilt bijna nooit dus ik merk het gelijk

2 maanden geleden

Reactie op aardbeitje4

Ons zoontje heeft gisteren zijn vaccins gehad om 11:30. Om 17:00 werd hij e ...
Mijn dochter heeft het nu ook zwaar. Ze slaapt nu op mijn schoot maar was zo huilerig net. Terwijl ze nooit huilt.. ik kijk het aan maar ik ga het ook geven als het zo doorgaat. Ik snap ook niet dat bij mij de cb dus zei dat ik het beter niet kon doen. Maargoed,,

2 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Ja sowieso zou het niet zomaar geven, mijn dochter huilt bijna nooit dus ik ...
Helemaal goed hoor. Doen wat voor jou goed voelt. Ik zelf ben niet zo fan van paracetamol dus stel het zolang mogelijk uit 😅. Hopelijk hersteld de kleine meid snel 😊

2 maanden geleden

We hebben ons zoontje van 3 maanden uiteindelijk wel een zetpil gegeven na de drie vaccinaties. Hij was er zo overstuur en beroerd van. Stuiptrekkingen en echt huilen van de pijn. Het heeft heel goed geholpen en hij werd na een uurtje heel rustig en kon lekker slapen. Daarvoor lukte het hem gewoon niet om te slapen, werd steeds na 1 minuut gillend wakker van de pijn. Uiteindelijk maar 1 zetpil nodig gehad. De dag daarna waren de klachten al weg

2 maanden geleden

Reactie op Cinniexxx

Helemaal goed hoor. Doen wat voor jou goed voelt. Ik zelf ben niet zo fan v ...
Jaa doe ik ook ze heeft nu 7 uur geleden de prikjes gehad, ze heeft het wel echt zwaar nu. Wil haar ook niet onnodig pijn laten lijden natuurlijk 😭

2 maanden geleden

Reactie op lcupedo

We hebben ons zoontje van 3 maanden uiteindelijk wel een zetpil gegeven na ...
Thx voor je reactie, ze is net in slaap gevallen maar ze had het echt zwaar. Ga haar straks gewoon 1 pil geven, vind het echt zo zielig 😭

2 maanden geleden

Reactie op Taurus1994

Thx voor je reactie, ze is net in slaap gevallen maar ze had het echt zwaar ...
Ja groot gelijk heb je. Op die manier kun je zo'n kleintje tenminste nog iets van verlichting geven. Echt sneu om aan te moeten zien

2 maanden geleden

Reactie op lcupedo

Ja groot gelijk heb je. Op die manier kun je zo'n kleintje tenminste nog ie ...
Het viel gelukkig mee, ze werd vrolijk wakker dus het was gelukkig niet nodig!