38 Reacties
één maand geleden
Reactie op undiscoverdx
Nee ik zou enorm teleurgesteld en gefaald voelen als ik nu zou stoppen. Het ...
Dan niet stoppen. Nogmaals duidelijk maken aan je partner dat dit echt je hartewens is en dat jij door wilt gaan, ondanks je vermoeidheid en haaruitval. Waar je hoogstwaarschijnlijk zonder bv ook last van zou hebben. En dat je graag wilt dat hij je hierin respecteert en je steunt. En als hij dat niet kan, zoek dan die support ergens anders. Hier bijvoorbeeld <3
één maand geleden
Ik kolf niet meer (na 8 weken gestopt) en heb ook nog mega veel haaruitval en ben intens moe. Ik denk niet dat dat door het kolven komt. Wel vraagt de melkproductie natuurlijk veel van je lijf en moet je goed eten en drinken. Misschien wat objectieve informatie verzamelen en aan je man voorschotelen?
één maand geleden
Reactie op langnekoor
Dan niet stoppen. Nogmaals duidelijk maken aan je partner dat dit echt je h ...
Ja heb ik duidelijk gemaakt maar kan het natuurlijk nooit 100% begrijpen. Alleen moeders snappen dit gevoel. Hij steunt mij alsnog in mijn keus ook al is hij er niet mee eens. Ja zo fijn dat ik hier ook steun krijg ❤️
één maand geleden
Reactie op 89Liz
Ik kolf niet meer (na 8 weken gestopt) en heb ook nog mega veel haaruitval ...
Nee ik denk ook inmiddels dat de klachten niet van bv komen. Die zouden er sws zijn 😂 Hij heeft gisteravond zelf erover gegoogled. Maar idd geen slecht idee als ik wat meer informatie zou geven.
één maand geleden
Ik kolf ook fulltime en mijn man vindt het ook niet echt chill. Niet zo zeer om mijn gezondheid (want daar merken we niets aan) maar gewoon doordat het veel tijd in beslag neemt en ik natuurlijk vaak even moet kolven als we net thuis komen of wakker worden oid. Waardoor er dan meer zorg op hem terecht komt dan wanneer we het samen zouden kunnen doen. En ik begrijp dat ook wel.
Maar hij heeft nog nooit gezegd dat ik ermee moet stoppen, hij weet dat ik door wil gaan t/m zes maanden en vindt dat ook het beste voor onze zoon. Maar leuk is anders denk ik.
Ik heb niet echt advies voor je, ik vind wel dat je met fulltime kolven echt er met z'n tweeën achter moet staan omdat je soms wel iets meer support nodig hebt dan wanneer je niet zou kolven, zeker met twee kinderen.
Dus mss toch handig om te kijken of jullie nog op een lijn kunnen komen..
één maand geleden
Reactie op undiscoverdx
Ja heb ik duidelijk gemaakt maar kan het natuurlijk nooit 100% begrijpen. A ...
Zeker, respect voor jou dat je dit doet ! Ik zou het niet kunnen denk ik
één maand geleden
Reactie op CuckooBlue
Ik kolf ook fulltime en mijn man vindt het ook niet echt chill. Niet zo zee ...
Toch begrijp ik dit niet van een partner. Ik heb 3 kindjes en geef borstvoeding. Borstvoeding kost hier veel langer dan wanneer ik zou kolven een paar keer op een dag. Mijn partner neemt ook de zorg op van de andere kinderen als ik borstvoeding geef. Maar dat is toch niet erg. Dat is wat ouder zijn is. Mijn partner vindt dat ook helemaal niet erg. Tuurlijk soms ben je moe en heb je er geen zin in, maar ja dat is wat ouder zijn is. Dat is vaak op onhandige tijdstippen paraat staan voor je kinderen. Wij doen dat beide met liefde en ja zijn daardoor ook regelmatig moe.
één maand geleden
Reactie op CuckooBlue
Ik kolf ook fulltime en mijn man vindt het ook niet echt chill. Niet zo zee ...
Ja kolven neemt idd heel veel tijd en energie in beslag. Leuk is anders idd. Ja zou fijn zijn als hij achter mijn keuzes zou staan maar hij mag ook een eigen mening erover hebben. Dankjewel voor je verhaal (:
één maand geleden
Reactie op langnekoor
Zeker, respect voor jou dat je dit doet ! Ik zou het niet kunnen denk ik
Dankjewel! 😊
één maand geleden
Reactie op mz1986
Toch begrijp ik dit niet van een partner. Ik heb 3 kindjes en geef borstvoe ...
Het is niet dat hij geen zorg draagt aan de kinderen of iets niet doet. Hij wilt gewoon dat ik wat energieker en vrolijker ben en dat gaat niet zo makkelijk helaas… soms maar 4 uurtjes slaap snachts en dan ook nog fulltime kolven + nog achter een peuter aan 😂
één maand geleden
Haarverlies hebben we allemaal dat is gewoon hormonaal. Het is denk ik allemaal goed bedoeld dat hij zich zorgen maakt misschien kan hem de reacties laten lezen in de topics over haar uitval dat deze klachten er gewoon bij horen na bevalling en kolven prima door kan gaan. Succes
één maand geleden
Ik herken het ook. Mijn partner zou het liefst hebben dat ik kv geef omdat hij ziet dat het kolven erg veel tijd en energie kost. In zijn ogen is het meer waard dat ik meer kan rusten en me beter voel, wat erg lief is maar het ik vind het te belangrijk om ermee te stoppen.
Dat respecteert hij gelukkig en als het mijn keuze is staat hij erachter. Wel ben ik na zijn input overgestapt op een dubbelzijdige handsfree kolf (youha) wat het kolven echt veel makkelijker maakt.
In mijn geval heb ik hem geleend maar nu ik heb ervaren hoe veel het scheelt zou ik het de investering ook echt waard vinden. Misschien is dit ook iets voor jou?
Ik snap in elk geval heel goed hoe je je voelt! En denk dat het heel belangrijk is dat je het geven van bv kunt afsluiten op een moment en manier die voor jou goed voelt. Het is niet niets! ❤️
één maand geleden
Reactie op Jansje90
Haarverlies hebben we allemaal dat is gewoon hormonaal. Het is denk ik alle ...
Ja helaas wel :( Dankjewel!
één maand geleden
Reactie op mz1986
Sorry, mijn berichtje was misschien ook wat lomper dan ik bedoelde. Fijn da ...
Geeft niet hoor. Ja we kunnen niks anders dan ons best doen (:
één maand geleden
Reactie op Hebe23
Ik herken het ook. Mijn partner zou het liefst hebben dat ik kv geef omdat ...
Precies. Ik vind het ook te waardevol om te stoppen. Ah das handig! Dankjewel voor de tip! Zal zeker even kijken.
Dankjewel voor je begrip! ❤️ Ja das helemaal waar.
één maand geleden
Hierbij een shoutout naar alle lieve mama’s die mij zover hebben gesteund en begrip hebben getoond! ❤️ Had ik niet verwacht.. voel me nu minder alleen.