11 Reacties

3 maanden geleden

Pepti is een stuk dunner dan normale voeding. Daardoor dus ook makkelijker te verteren. Wij hebben toentertijd niet ervaren dat m'n oudste eerder kwam ofzo. Ik heb wel een kleinere speen op de fles gedaan omdat ze hem anders te snel op had. Het spugen was hier niet over, maar de substantie veranderde wel. Het waren kleinere plasjes en je zag dat er meer voeding opgenomen werd door d'r maag. Het spugen ging pas echt weg toen ze meer verticaal ging leven ipv horizontaal. Hopelijk helpt het bij jullie!! 🍀

3 maanden geleden

Mijn kindje heeft KMA maar amper reflux klachten. We gebruiken nu al 6 weken pepti. Het klopt dat het licht verteerbaar is. We hebben daarom ook al flinke flessen. 5x180 en hij is 10 weken a.s. woensdag. CB houdt hier wel rekening mee. Ontlasting gaat ook erg veranderen!

3 maanden geleden

Wij dachten dat ons dochtertje KMA had, is nooit bevestigd maar mochten vd kinderarts toch pepti gebruiken omdat ze daar wel goed op reageerde. Ze heeft de eerste 2 weken iets meer gespuugd omdat het dunnere voeding is, maar daarna is t spugen helemaal gestopt. Echt 1x per week bij een voeding dat ze nog minimaal spuugt. Met de vorige voeding, etos huismerk, spuugde ze wel wat vaker. Wij hadden van de kinderarts als tip dat we soms een extra schepje mogen doen, dus 120+5 in plaats van 4, maar dit zou ik wel eerst overleggen met het cb of een arts! En ons dochtertje is verder niet een heel hongerig kindje en drinkt juist wat minder dan gemiddeld, dus daar kan ik niet mee helpen. Wellicht dat een extra schepje voeding helpt als dat mag van de arts?

3 maanden geleden

Oei maar als het dunner is dan normaal dan vraag ik me af of dat handig is met verborgen reflux...

3 maanden geleden

Wij zijn dit gaan combineren met johannes brood pitmeel. Hij was niet verzadigd en hij dronk veel te snel op de kleinste speen. Plus het kwam veel sneller omhoog en daardoor last van maagzuur. Met jbp veel beter!

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Oei maar als het dunner is dan normaal dan vraag ik me af of dat handig is ...
Volgens mij maken sommigen het wat dikker met Johannesbroodpitmeel, misschien helpt dat

3 maanden geleden

Als ik jou was zou ik novalac allernova ar proberen dan. Zelfde principe als pepti (doorgedreven hydrolysaat) maar ook anti reflux dus dikker. Onze dochter kreeg van jbm en gelilact beide mega krampen. Met de indikking van novalac gaat het wel goed. Wij zitten intussen bij de aminova weliswaar (stap verder dan allernova). Voordeel vind ik ook dat de indikking er al in zit en dus systematisch altijd gelijk is eender hoe groot je het flesje maakt.

3 maanden geleden

Reactie op Aardbeitje20

Als ik jou was zou ik novalac allernova ar proberen dan. Zelfde principe al ...
Oh en onze dochter was en is met beide novalac melken langer voldaan nu. Ze kreeg voordien nutrilon omneo.

3 maanden geleden

Wij zijn gestart met pepti destijds. Verdikt met johannesbroodpitmeel en ze deed het er qua verzadiging net zo goed op als normale Nutrilon. Reflux werd hier pas minder toen we over gingen op neocate maar kan ook komen omdat het klepje beter sluit met de tijd.

3 maanden geleden

Reactie op Keeley

Wij zijn gestart met pepti destijds. Verdikt met johannesbroodpitmeel en ze ...
Wanneer ging het beter? Ik lees dat het 18 maanden kan duren. Ik vind het best heftig moet ik zeggen. Was er met pepti geen verschil te merken?

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Wanneer ging het beter? Ik lees dat het 18 maanden kan duren. Ik vind het b ...
Met een week of 4 op de neocate met 11/12 weken. Pepti hielp haar niet voldoende dus daarom op neocate overgestapt en dat gaat nu eindelijk perfect.