5 Reacties

één maand geleden

Wij geven geitenmelk van Nanny Care en heb echt een heel ander kind. Ik geef om en om een flesje afgekolfde melk en in de ochtend en laatste voeding de borst. Werkt hier echt fantastisch! Ik was trouwens ook gestopt met yogurt eten als enige melkproduct en dat scheelde wel echt. Denk gewoon een re zwaar melkproduct.

één maand geleden

Reactie op emily123456

Wij geven geitenmelk van Nanny Care en heb echt een heel ander kind. Ik gee ...
Oké! En eet je dan verder ook koemelk vrij of laat je alleen de yoghurt staan? Heb je ook pepti geprobeerd of gelijk geitenmelk? En hoe is de ontlasting van je kindje? Gaat dat ook goed? Sorry voor alle vragen 😅

één maand geleden

Hee! Wat naar dat de kinderarts je niet serieus neemt zeg... Vooral als je nu ziet dat de klachten zo af nemen nu je zelf koemelkeiwitvrij eet/drinkt. Ik heb dit ook met m'n oudste gehad en ben toen ik weer koemelk toe ging voegen aan m'n eten/drinken bij gaan houden welke klachten er kwamen. Dat was dus echt wel aanwezig ondanks dat m'n oudste een milde vorm had. Ze kreeg van normale nutrilon echt een enorme reactie (soort verkoudheidsreactie met veel slijm waardoor ze bijna niet kon ademen, zo eng 😪). Bij de borstvoeding ging ze projectiel spugen als ik teveel koemelk had gegeten/gedronken. Toen pepti vergoed gekregen gelukkig. Bij m'n jongste nu eet ik ook geen kwark en drink ik ook geen koemelk. Melk in producten doe ik wel gewoon. Toevallig vanmorgen sinds weken 100gr kwark gegeten en nu is het afwachten hoe ze gaat reageren. Ze krijgt nog volledig borstvoeding. Ik vind het best spannend. Vooral omdat ik op een gegeven moment over wil stappen naar kv, maar zo'n reactie als bij m'n oudste natuurlijk echt niet wil. Dat was best traumatiserend om haar zo te zien 😔 We moeten het op den duur wel gaan proberen, maar dan doe ik het in ieder geval overdag als m'n man ook thuis is. En als het niet gaat, ga ik direct over op pepti en dan ga ik ook meteen de huisarts of cb bellen voor een vergoeding. En anders ga ik het zelf kopen en betalen. Bij m'n oudste zo lang gemoederen en achteraf echt spijt van. Geitenmelk vind ik ook een optie, maar dan denk ik ook; super veel geld, je kind kan niet tegen "normale" melk, dan ben ik van mening dat het gewoon vergoed moet worden. Dus zou ik eerst dat proberen voor elkaar te krijgen. Overigens moet iedereen dit helemaal zelf weten hoor! Maar zo sta ik erin ☺️ Succes meid! Het is een enorme zoektocht.... 🍀

één maand geleden

Gemoederd = aangemodderd 😅

één maand geleden

Reactie op 1992mamma

Oké! En eet je dan verder ook koemelk vrij of laat je alleen de yoghurt sta ...
Ik laat alleen de yogurt en melk staan. Producten waar het in zit zoals Kookroom etc eet ik wel gewoon! En gelijk geitenmelk! Nou geeft niks hoor, ik vind het nog steeds zoeken soms met de hoeveelheden etc, allemaal de eerste keer!!