17 Reacties
2 jaar geleden
Ik had hier laatst een heel gesprek over met mijn moeder, of zij daarop heeft gelet. Mijn naam is redelijk moeilijk om mee te rijmen, maar kinderen verzonnen toch wel dingen. Mijn broertje heet “Rik”. Zo’n beetje de makkelijkste naam om dingen op te rijmen haha 🤪 maar dat gebeurde vrij weinig.
Ik zou je naam dus echt niet te veel daar van af laten hangen! Het kan alle kanten op, en ik hoor op de basisschool waar ik zelf werk erg weinig rijmdingen!
2 jaar geleden
Ik zou het wel minder snel doen denk ik. Dochter van Maike beunk noemen ze hier weleens de pijpster en pikkeboef, maarja haar moeder noemt haar zelf weleens de pipster en pikkeboef, dusja dat is dan zo bedacht natuurlijk…
Maar tom zou ik dan wel gewoon kiezen, vind rijmen minder erg dan iets seksueels denk ik.
2 jaar geleden
Ik denk dat van elke naam wel iets te maken is
Wat is de naam of wil je dat liever nog geheim houden? 😊
2 jaar geleden
Ik zou me er niet door laten tegenhouden! Tenzij het wel heel ‘erg’ is haha
2 jaar geleden
ja of je achternaam rijmt op iets pesterigs. daar kan je sowieso niks aan veranderen. zou gewoon de naam kiezen die jullie mooi vinden
2 jaar geleden
ben om mijn naam gepest om mijn bril mijn postuur ga zo door. als kinderen willen pesten vinden ze altijd wel iets
2 jaar geleden
onze dochter heet romee en ik heb een rijmpje van romeetje die laat een scheetje, die doet een poepie, in haar onderbroekkie. en dat vind ze zo grappig, dat ze die ook aan iedereen vertelt.
het is ook maar net hoe je er zelf mee omgaat en ze daar in opvoed. Zoals eerder benoemd, kinderen vinden altijd wel iets om te pesten
2 jaar geleden
wat hieronder ook al gezegd wordt, als kinderen willen pesten, vinden ze altijd wel wat om mee te pesten: naam, uiterlijk, waar je woont, je hobby of sport, noem maar op. ik zou daar dus geen rekening mee houden met een naam. ik denk niet dat een naam alleen reden is voor pesten, dat heeft er vaak mee te maken dat iemand een makkelijk slachtoffer is
2 jaar geleden
Oh nee hoor, dat hebben wij niet meegenomen in onze keuze qua naam de baby als die geboren is. Op elke naam kun je wel iets rijmen…
2 jaar geleden
Wij hebben hier wel rekening mee gehouden. Heet zelf Ruth, en dit rijmt op zo veel dat kinderen echt hele rijmpjes erop verzonnen.
Onze eerste keuze was Maeve, maar kwam er al snel achter dat dit rijmt op teef 😅
We gaan nu voor Liv. Kom met rijmen niet verder dan snif, klif of gif 😅 dat kan er nog wel mee door.