9 Reacties

één maand geleden

Heb je zijn bed al eens op een andere plek in de kamer gezet? Bij de geboortegrond van mijn peuter werd dat ook eens geopperd ivm wateraderen ofzo en bij de meeste hielp het 😅

één maand geleden

Geen tips, maar even over dat laatste; ik heb dit ook gehad. Bij mij was het een vorm van nachtangsten/night terrors. Dan heb je nachtmerries die doorgaan als je wakker wordt; je ziet dus letterlijk dingen die er niet zijn. Bij mij zat er vaak een krokodil op mn boekenplank (klinkt hilarisch maar als kind was ik doodsbang 😅) Dit komt vaker voor bij kinderen en de meeste groeien er overheen. Misschien een idee om je daar over in te lezen en kijken of dit beeld past bij wat jouw peuter ervaart. Bij mij hielp een wat fellere nachtlamp wel wat, het donker maakte de halucinaties echter/heviger.

één maand geleden

Reactie op Ab itsme

Heb je zijn bed al eens op een andere plek in de kamer gezet? Bij de geboor ...
Hebben we helaas al gedaan 😬

één maand geleden

Reactie op Marenne

Geen tips, maar even over dat laatste; ik heb dit ook gehad. Bij mij was he ...
We hebben inderdaad nu een ander nachtlampje. Een boekje lezen erover is inderdaad nog een idee.

één maand geleden

Reactie op Ab itsme

Heb je zijn bed al eens op een andere plek in de kamer gezet? Bij de geboor ...
Whut? Ik snap hier niks van!

één maand geleden

Reactie op Marenne

Geen tips, maar even over dat laatste; ik heb dit ook gehad. Bij mij was he ...
Ik ga heel zweverig zijn. Maar kinderen en zeker hele jonge kinderen staan nog erg "open" ze kunnen inderdaad dingen zien die wij niet zien. Ik had vroeger een indiaan in de hoek van mijn kamer staan. Kon ik hele gespreken mee voeren. Klinkt heel stom maar ieder kind is nog spiritueel. Dat raak je later min of meer kwijt tenzij je er wat mee doet. Dus door simpel savonds te vragen of iedereen de kamer van je kindje wil verlaten en niet meer terug wil komen tenzij gevraagd kan komen al helpen. Mijn man werkt op een begraafplaats en nam nog wel eens zijn werk letterlijk naar huis ( hij graaf de gaten voor de diensten en sluit ze weer. Maar doet ook graven ruimen) dat laatste neemt hij dan mee. En hier hebben wijzelf en onze kleine ook last van gehad. Ik heb ze allemaal vriendelijk verzocht te vertrekken als ze alleen maar gaan lopen spoken. Sinds dien slaapt iedereen lekker. Schieten de knijpers niet meer door de kamer en waaien er ook geen papieren meer van de kast. 😅 Dus we is zeker meer dan we soms kunnen zien. Probeer te vragen wat hij ziet en vaak weten ze ook wat ze nodig hebben om te vragen of ze weg willen gaan. Succes

één maand geleden

Reactie op langnekoor

Whut? Ik snap hier niks van!
Ik ook niet, maar als je googled dan schijnt het echt een heel ding te zijn. Wateraders en slecht slapen

één maand geleden

Reactie op Ab itsme

Ik ook niet, maar als je googled dan schijnt het echt een heel ding te zijn ...
Ondergrondse water stromingen. Kan idd echt een ding zijn. Vaak hebben dieren hier ook last van.

één maand geleden

Ik volg! Hier ook een peuter die snachts huilend wakker wordt en dan ook kan gillen en moeilijk weer in slaapt te krijgen is. Ik denk zelf aan slaapregressie bij 2 jaar. Ze is nu 2jaar en 4 maanden en lees dat het vaker voorkomt bij peuter rond de 2.5 jaar. Alle symptomen kloppen bij ons wel. Helaas duurt het bij ons al 7 weken🫣 elke nacht heb ik hoop dat ze weer doorslaapt en niet huilend wakker wordt maar tot op heden niet gelukt dus lees graag mee naar de gouden tip😅😁