29 Reacties
18 dagen geleden
Wij hebben deze methode ook gebruikt bij de oudste om van het wiegen af te komen. Dan was het even max 2 minuten huilen en anders oppakken tot hij 10 seconden gekalmeerd was. Soms was hij even extra nodig. Het is dan erg belangrijk om dan niet te wiegen. Gewoon oppakken en stil staan. Daarna hem wegleggen en kijken wat er gebeurt. Dit duurt een paar dagen voordat het helemaal werkt, maar wij zagen al snel progressie
18 dagen geleden
Heel herkenbaar! Hebben wij ook gehad. Wij hebben niet een specifieke methode gebruikt maar zijn op een gegeven moment gaan oefenen om onze baby nog net wakker terug in bed te leggen zodat ze zelf in slaap valt. Dus wiegen tot dat ze bijna slaapt en dan rustig wegleggen. gewoon blijven volhouden zodat ze daarna makkelijker zelf in slaapt valt en accepteren dat dit soms wel lukt en soms niet. Gaat nu (2 maanden later) al veel beter. Soms heeft ze het wiegen echt nodig, maar ze valt regelmatig nu ook zelf in slaap.
18 dagen geleden
Reactie op Dotje22
Wij hebben deze methode ook gebruikt bij de oudste om van het wiegen af te ...
En liet hij zich stilstaand troosten dan?
18 dagen geleden
Reactie op JoanneB12
Heel herkenbaar! Hebben wij ook gehad. Wij hebben niet een specifieke metho ...
Dat doen we ook bij die van ons. Hij viel met enige regelmaat (plus wat billen kloppen) zelf in slaap. Maar sinds gister voelt het allemaal anders. Billen kloppen helpt niet meer, ook met wiegen wordt er hard gehuild, hij wordt tegen 4en snachts onrustig, in de draagdoek slaapt hij ook niet meer goed. Ik ben bang dat we hem te weinig zelfstandig in slaap hebben leren vallen.
18 dagen geleden
Reactie op langnekoor
En liet hij zich stilstaand troosten dan?
Ja dan zocht hij gewoon nabijheid. White noise hielp ook veel voor hem. Maar ik moet zeggen dat we vaak probeerden te luisteren naar het huilen. Werd het al wat minder en zachter dan keken we het even aan. Werd het feller en harder dan pakte ik hem soms ook wel eerder op. Zo werd hij meestal niet te overstuur
18 dagen geleden
Reactie op Dotje22
Ja dan zocht hij gewoon nabijheid. White noise hielp ook veel voor hem. Maa ...
Doen jullie hem weer neerleggen als hij helemaal stil is? Of als hij niet meer huilt maar nog wel wat geluid maakt? Onze zoon blijft namelijk als we hem oppakken geluid maken tot hij slaapt, dus als ik wacht tot hij stil is dan is hij dus al in slaap gevallen in mijn armen.
Ik vind het alleen moeilijk om onderscheid te maken of hij gekalmeerd is of niet. Soms leg ik hem neer en begint hij bij het neerleggen alweer te huilen. Wat dan doen? Gelijk weer oppakken of de twee minuten weer toepassen?
18 dagen geleden
Reactie op Liinseey
En bleven jullie wel bij hem / in zijn zicht of gingen jullie echt even weg ...
In het begin bleef ik wel in het zicht. Soms legde ik een hand op zijn buik zodat hij wel wist dat ik er was. Maar na verloop van tijd duwde hij ook wel eens mijn hand weg. Toen ging ik ook steeds meer afstand geven. Dat werd later dus ook even de Kamer uit gaan. Dat heeft uiteindelijk veel geholpen
18 dagen geleden
Pfffffffffffffffffff fffff zuchten hoor. Ik heb er geen vertrouwen in dat het ooit nog goedkomt (vast wel)
17 dagen geleden
Reactie op Dotje22
Bij ons was het ook een lang proces de eerste dagen maar je hebt er al snel ...
Dit is een hele fijne reactie om te lezen, dankjewel
17 dagen geleden
Reactie op langnekoor
Gister begonnen, vandaag gaat het al een heel stuk beter :) (y) :D
Dat klinkt positief!
Wij zitten precies met hetzelfde probleem. Moeten ook iets gaan veranderen..
Hoe heb jij het nu aangepakt?
16 dagen geleden
Ritueel van luier, slaapzakje, knuffel, speen, kamer donkermaken en dan liedje zingen met hem in mn armen en een klein beetje wiegen em lopen en dan in bed. Bij onrust in bed troosten met shhhh, speentje terug en onrustige armpjes begeleiden. Bij overstuur eruit en troosten tot hij rustig is en dan terug. Ook in bed wel laten huilen (en dan troost ik, ik blijf in contact) maar niet overstuur!!
16 dagen geleden
Hoelang duurde het de eerste paar keer voordat jullie baby in slaap viel?
16 dagen geleden
Ong 45 min denk ik. Gister hem niet hoeven oppakken bij het laatste slaapje. Maar hij wordt nog wel snel weer wakker, hij heeft sinds gister ook een gewoon slaapzakje aan. Dan is het een heel stuk lastiger hem weer te laten inslapen.
16 dagen geleden
Reactie op langnekoor
Ong 45 min denk ik. Gister hem niet hoeven oppakken bij het laatste slaapje ...
Bedankt voor je reactie! Ik ga er morgen mee starten, ben benieuwd.