29 Reacties

16 dagen geleden

Reactie op Dotje22

Wij hebben deze methode ook gebruikt bij de oudste om van het wiegen af te ...
Even voor mijn beeldvorming, hoe lang ben je per keer ongeveer bezig geweest? Ik ben begonnen maar ben makkelijk langer dan een uur bezig per slaapje waardoor ik in de knoei kom met de voeding. Ik ben dus nog zoekende!

16 dagen geleden

Reactie op Efje

Even voor mijn beeldvorming, hoe lang ben je per keer ongeveer bezig gewees ...
De exacte tijden weet ik niet meer. Maar de eerste paar keer heb ik genoeg getwijfeld om wel weer gewoon te gaan wiegen. Het is ook al zo'n 1,5 jaar geleden dat we dit deden met de oudste. Met de voedingen zaten wij niet te erg in de knel want ik gaf borstvoeding op verzoek. Daarvoor he ik geen tips helaas

11 dagen geleden

Hoe gaat het bij jullie?

10 dagen geleden

Door ziekte helaas nog geen energie gehad om eraan te beginnen. Nu weer zo goed als dit, dus morgen gaan we aan de slag. Ben erg benieuwd! Hoe gaat het bij jou nu je een week bezig bent?

10 dagen geleden

Fit*

10 dagen geleden

Werkte voor ons perfect! Onze dochter wou de eerste 3 maand echt alleen in de draagzak/op ons/moonboon slapen. Het was zo vermoeiend… krijsen als ik haar neerlegde in haar bedje. Ze had echt die geborgenheid nog nodig. Na sprong 3 begonnen met deze methode. Nooit langer dan 1 min laten huilen, eerst proberen met hand op hoofdje en hand op buikje en als ze echt hard ging huilen dan oppakken en knuffelen en weer neerleggen als ze rustig was. Even een week doorgezet en begonnen met het eerste slaapje. Duidelijke routine, dus bij elk slaapje dezelfde volgorde: nog even tummy time om echt moe te worden dan als ze aangeeft moe te zijn (jengelen/rode wenkbrauwen) naar boven lopen, “we gaan koesje doen”, raam dicht, gordijn dicht, slaapzak aan, neerleggen, knuffeldoekje tegen haar wang, white noise aan en speen erin. Heel soms even hand op hoofd en buikje, maar vaak niet eens meer nodig. Nu doet ze al haar slaapjes in haar bedje (wel maar 45 min, maar dat mag de pret niet drukken 😅) als ze toch eens heel moe is dan laat ik haar even 2 uren op mij slapen. Dat voelt nu weer als prettig nu het niet constant is 💛

10 dagen geleden

Ik merkte dat het oppakken averechts werkte, dus ik sus nu in het bedje. Het lijkt goed te werken zo!

10 dagen geleden

Herkennen jullie dit? Onze baby gaat, ondanks de gebruikelijke wakkertijd, brabbelen en soort van spelen in z'n bedje i.p.v. slapen (of eerst huilen).

9 dagen geleden

Reactie op BloeiendeSprankel259755

Door ziekte helaas nog geen energie gehad om eraan te beginnen. Nu weer zo ...
Helemaal top. Het was 2 keer dat we het echt met pick up put down moesten doen. Sinds de keer erop slaapt hij rustig in, waarbij we naast hem blijven zitten om het speentje terug te stoppen want die friemelt hij heel vaak per ongeluk uit. Alleen het laatste dutje is vaak in de doek, die blijft lastig.