18 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er ook zo’n last van! Vorige week donderdag bevallen en deze week scherpe “anus steken” ik heb zelf ook wat hechtingen. Ik herken deze pijn wel een beetje, normaal had ik dat ook als ik menstrueerde maar nu veel heftiger. Ook geen idee wat het, hoop dat het snel minder wordt !

2 jaar geleden

Ik heb 1 hechting los laten halen, deed zo'n pijn... nu blijft het ook pijn doen/zeuren, en de achterkant doet zeer van de aambeien.. heb daar lidocainezalf voor, dat verdoofd wat. Heb gisteren zelf even gespiekt met een spiegeltje , alles zit aan elkaar alleen wel heeeel erg beurs.. ik koel meerdere malen per dag met een zakje appelstroop uit de vriezer. Dit geeft even verlichting. Daarnaast slik ik er ook best wat pijnstilling voor (geef geen borstvoeding). Ik zat zelf al te denken; missschien te strak gehecht? Heb ook hechtingen inwendig, maar daar kan ik dus niks van zien. Mocht het volgende week nog aanhouden (11 dagen geleden bevallen, 2e graads ruptuur) ga ik wel even verloskundige of huisarts bellen!

2 jaar geleden

Ik herken het ook, mijn bevalling is ondertussen 2,5 week geleden en het is nu weer minder. Ik kon ineens ook maar moeizaam plassen en poepen, maar het lijkt nu weer normaal te zijn.

2 jaar geleden

Reactie op RB1995

Ik heb 1 hechting los laten halen, deed zo'n pijn... nu blijft het ook pijn ...
Ik heb geen hechtingen rondom mijn anus gebied en alle strakke hechtingen zijn al weg. Het beurse/blauwe gevoel lijkt toe te nemen maar lijkt voor mijn gevoel wel los te staan van de hechtingen

2 jaar geleden

Komt de pijn niet van je stuitje af? En nu je misschien wat meer bent gaan doen, daardoor je stuitje weer wat meer belast, dat de pijn nu 'pas' komt opzetten?

2 jaar geleden

Reactie op ×Jon

Komt de pijn niet van je stuitje af? En nu je misschien wat meer bent gaan ...
Aanvulling: komt binnenkort de verloskundige niet nog een keer langs, ik zou ze hier zeker om vragen en anders alvast informeren bij een bekkenfysio.

2 jaar geleden

Ik zou een bekkenfysio inschakelen!

2 jaar geleden

Hoe is het inmiddels hiermee? Ik ben 9 mei bevallen en had 5 hechtingen (2de graads ruptuur) en het voelt rond mijn perineum en achterkant vagina nog steeds als een soort blauwe plek achtige situatie... En als ik even sta doet het ook behoorlijk pijn. Herken je dat? (Of iemand anders die dit leest) ik hoop echt dat het nog over gaat, ik krijg er soms wel een beetje stress van...

2 jaar geleden

Ik heb geen hechtingen maar herken wel je pijn en moeite met naar het toilet gaan. Duurde bij mij echt even tot dat het weer beter aan voelde

2 jaar geleden

Reactie op Lintje85

Hoe is het inmiddels hiermee? Ik ben 9 mei bevallen en had 5 hechtingen (2d ...
Ik herken dit! 15 mei bevallen , heb een knip!

2 jaar geleden

Ik herken dit ook. Vooral een heel erg trekkend gevoel aan de kant van m’n knip. Was er eerst niet maar dr laatste dagen niet te doen. Advies gekregen om het litteken(weefsel) te masseren met vitamine E olie. Het wordt gewoon stugger nu het geneest en daar krijg je last van. Ook bekkenfysio check laten doen na 6 weken!

2 jaar geleden

Ik had dat ook pas een na een paar dagen, die beurse pijn rondom anus en perineum. En toen ook heel veel last bij poepen. Uiteindelijk is het vanzelf over gegaan na 1 a 2 weken. Heb uiteindelijk wel iets genomen om mijn ontlasting te verzachten want doordat ik niet goed naar de wc werd dat als maar harder en dikker en kon ik op een gegeven moment helemaal niet meer poepen.

2 jaar geleden

Reactie op Lintje85

Hoe is het inmiddels hiermee? Ik ben 9 mei bevallen en had 5 hechtingen (2d ...
Ik ben inmiddels 3 weken geleden bevallen en had dit ook . ben ook gehecht , mij vertelde ze dat het trekkende gevoel en het beurse gevoel normaal is omdat het gaat genezen je zult uiteindelijk ook flinke jeuk gaan ervaren! Heb nu inmiddels nergens meer last van, heel af en toe met plassen nog een beetje druk of met poepen maar niet meer zo heftig als na de eerste 1,5/2 weken

2 jaar geleden

Reactie op Fabienne24

Ik herken dit ook. Vooral een heel erg trekkend gevoel aan de kant van m’n ...
Ow getsie, ik vind het zo'n naar idee om het perineum te moeten masseren 🫣 Ik ga komende week voor de 6 weken check naar de fysio 😊 Ik hoop er dan toch echt wel een beetje vlot vanaf te zijn... Maar ik vraag mij af of het mijn bekkenbodem wel is die pijn doet. Het lijkt gewoon de huid en het weefsel eronder van het perineum 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Ja ik heb een knip en ben inwendig ingescheurd ook, dus heb flink wat hechtingen… (31 mei bevallen). En herken dat beurse gevoel onwijs, ik omschrijf het ook altijd alsof iemand ‘in mijn kruis geschopt heeft’. Ik zorg dat ik elke dag even plat lig, op de bank, op bed. Niet eens slapen, maar gewoon rusten en liggen. Ik neem Arnica d6 druppels in mijn water, slik soms pijnstilling (paracetamol en naproxin), en ik koel soms (zak doperwtjes in hydrofiel tussen mijn benen). Ik voel ook dat het erger wordt naarmate de dag vordert en als ik ‘veel’ doe, rondje wandeln of veel zitten

2 jaar geleden

Reactie op Lintje85

Ow getsie, ik vind het zo'n naar idee om het perineum te moeten masseren 🫣 ...
Ja bij mij voelt het ook meer vanbinnen dan daadwerkelijk het litteken. Denk door alle druk, alsof het spierpijn is

2 jaar geleden

Reactie op Fabienne24

Ik herken dit ook. Vooral een heel erg trekkend gevoel aan de kant van m’n ...
Hoe dicht moet alles zijn voordat je dat doet? Ik ben 31 mei gehecht maar dr hechtingen bij de knip zijn al opgelost volgens mij. Ik zie niks meer en misschien door douchen en spoelen bij het plassen gaat dat sneller. Inwendig nog wel hechtingen

2 jaar geleden

Reactie op aj205a

Hoe dicht moet alles zijn voordat je dat doet? Ik ben 31 mei gehecht maar d ...
Geen idee, ik ben 9 mei bevallen dus al wat langer geleden. Het moet wel echt goed dicht zijn volgens mij.