24 Reacties
2 jaar geleden
Draag je bh’s met beugel? Klinkt alsof er misschien iets knel zit of irriteert.
2 jaar geleden
Had ik ook.. lag aan mijn bh. de omvang was te klein. Zou even een nieuwe bh proberen. Mijn tip? Laat je eens opnieuw opmeten.
2 jaar geleden
Herken het helemaal! Ik loop heel vaak zonder bh en anders alleen maar bh's zonder beugel, dus dat is het zeker niet.
Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap, het kwam op rond week 20 en ik heb het laatste trimester bijna alleen maar gelegen, omdat zitten de pijn opwekte.
Nu deze zwangerschap rond week 20, ja hoor. Weer die brandende/stekende pijn aan de rechterkant direct onder de ribben. Als je er duwt ga ik door de grond.
Verloskundige herkende het ook niet. Die dacht aan iets met verkeerde houding of banden of wat dan ook.
Ik heb zelf wel manieren gevonden om het iets draagbaarder te maken, ik zit veel met een kussen in mijn rug zodat ik niet gebogen zit (met overdreven curve in de rug), vast geen goede houding, maar doet het minder pijn.
Vorige week is mijn baby ineens anders gaan liggen, volgens mij nu volledig aan de linkerkant. En dat helpt ook heel erg. Doet veel minder snel pijn nu. Maar ja, daar heb je niet zo veel aan.
Heel veel succes!
2 jaar geleden
vervelend! ik herken wel de zeurende stekende pijn op die plek. Bij mij doet de huid alleen geen zeer, zit meer van binnen.
2 jaar geleden
Herken het helemaal! Ik loop heel vaak zonder bh en anders alleen maar bh's ...
Ja precies dit! Zitten is niet te doen. Als ik te lang heb gezeten of bezig ben geweest, met ik echt even helemaal plat liggen om de pijn te laten zakken.
Heb je er tijdens de bevalling van je eerste last van gehad? En was het na de bevalling meteen over?
Dank voor je tips en verhaal ❤️
2 jaar geleden
OMG! Bij mij is het Syndroom van Acnes vastgesteld door de bewegingstherapeut van de huisarts. Mijn klachten begonnen rond 18 weken, toen m'n buik flink begon te groeien. Bij mij zit de pijn, teken denkbeeldig een sixpack, op de bovenste buikspier onder mijn rechterborst. Het is een uittredende zenuw van de buikspier. Een heel klein percentage mensen heeft deze aandoening en hiervan heeft 7% het tijdens de zwangerschap. Ik had het ook tijdens mijn eerste zwangerschap, maar heb er toen niks mee gedaan: corona, ik zat thuis, dus accepteerde mijn lot. Maar inderdaad, de pijn is niet te doen. De ultieme test is om eens flink in de zenuw te knijpen... Vrouw, weeën zijn er niks bij 😭. Een tip die ik hierboven al las, is voor mij het enige dat helpt: rug wat gebogen, rechterzij een beetje uitrekken/vrij maken en tegendruk, dus met je vingers de pijnlijke plek een beetje indrukken/masseren.
Zwangerschapsgerelateerd is er helaas niks aan te doen. In andere situaties zijn er pijnbehandelingen, maar helaas ook geen verlossend antwoord.
Nu mijn buik nóg groter is geworden t.o.v. 10 weken terug is de pijn wel wat anders geworden. Maar ook nu accepteer ik dat ik dit nou eenmaal heb.
Misschien had je dit stukje al gelezen. Nataal heeft er een artikel over geschreven.
https://www.nataal.nl/inkijk/editie-46/36/
2 jaar geleden
Reactie op Marly95
OMG! Bij mij is het Syndroom van Acnes vastgesteld door de bewegingstherape ...
Dankjewel! Heel herkenbaar. Dan toch maar even een bezoek aan de HA.
Ik zie het ook zeker als iets wat er nu even bijhoort, maar ben toch benieuwd wat het is. En of het dus blijvend kan zijn na de zwangerschap.
Heb je er tijdens je vorige bevalling erg last van gehad? Dan is het met holle rug liggen niet altijd haalbaar vermoed ik 😬
Dat artikel had ik inderdaad gevonden en was erg herkenbaar.
2 jaar geleden
Reactie op lou21
Dankjewel! Heel herkenbaar. Dan toch maar even een bezoek aan de HA.
Ik zi ...
Nee hoor, tijdens de bevalling had ik hier geen last van. Na de zwangerschap was het over en heb er verder niks blijvends aan over gehouden.
Liggen in bed zonder strakke kleren is juist fijn, vind ik, want dan ontspant de boel. Staan, zitten, lopen, kleren - alles geeft druk en is belastend.
Ben benieuwd wat je huisarts zegt.
Ik vind de huid soms ook een soort doof ofzo. Herken jij dit?
2 jaar geleden
Reactie op Marly95
Nee hoor, tijdens de bevalling had ik hier geen last van. Na de zwangerscha ...
Dat is fijn om te horen :).
Ja ik herken dat wel. Soms brandt het heel erg en andere keer weer alsof er net een ijsblokje op heeft gelegen.
Ik voel trouwens ook tijdens het bukken soms een soort ‘knak’ maar kan ook een voetje zijn 😂. Heb jij dat ook?
2 jaar geleden
Heel herkenbaar zelfs! Bij mij was het wel echt op mijn onderste ribben, onder m’n borst. Sinds een week of 15 denk ik tm nu, week 27. Ik ben inmiddels halve dagen gaan werken wat veel verlichting geeft. Daarnaast om de twee uur liggen en zo kom ik de dagen relatief goed door op dat vlak.
2 jaar geleden
Reactie op Mybaby1987
Heel herkenbaar zelfs! Bij mij was het wel echt op mijn onderste ribben, on ...
Vervelend ook 😞. Komt dus toch wel wat vaker voor. Ik zal proberen deze week even bij de huisarts langs te gaan en laat het jullie weten. In elk geval een goed vooruitzicht dat het na de bevalling weer wegtrekt 🤞
2 jaar geleden
Helaas herkenbaar. Bij mij zit het alleen (voor mij) links. Voel het ook op dezelfde hoogte en plek op de rug, ook weer links. Rot gevoel en voornamelijk bij zitten. Werk op kantoor en die dagen zijn killing. Als ik vrij ben en veel wissel van houding gaat het beter. Heb het ook gehad bij mijn eerste zwangerschap en nu weer. Tijdens mijn eerste zwangerschap veel gezocht en geprobeerd en nu doe ik niets. Helpt toch niet. Liggen tussen de bedrijven door 🙃 Niets aan over gehouden de vorige keer! Succes!🍀
2 jaar geleden
Reactie op CJJJB
Ik heb echt exact hetzelfde, hier vermoedden ze een flink gekneusde rib (te ...
Ben benieuwd! Ik ben nog niet aan huisarts bezoek toegekomen (prioriteiten stellen ;)) maar misschien dat ik het volgende week bij de verloskundige nog een keer opbreng. Kan er toch niks aan veranderen helaas en als het niet schadelijk is voor de baby..
Sterkte!