11 Reacties

één maand geleden

Dit heb ik ook lang ervaren bij mn eerste kindje, echt door mn hele lijd + mega spierspanning. Bij mn tweede kindje minder maar nu ook weer hele stijve/stramme enkels en loop soms echt mank als ik sochtends uit bed kom. Geen idee wat het is maar heeft toch met je hormonen te maken aangezien ik t na beide heb beleefd

één maand geleden

Reactie op Anoniem19900991

Dit heb ik ook lang ervaren bij mn eerste kindje, echt door mn hele lijd + ...
Oef, super vervelend maar ben ergens blij dat ik niet de enige ben😅 hoe lang heeft het bij jou geduurd de eerste keer?

één maand geleden

Reactie op Shelley92

Oef, super vervelend maar ben ergens blij dat ik niet de enige ben😅 hoe la ...
Snap ik. Ik werd er toen ook erg onze andere. Bij mij kwam het toen ook pas bij 4.5 maand dus dacht eerst kan nooit met bevalling ofzo te maken hebben maar dus wel. Bij mij heeft wel echt (sorry) paar maandjes geduurd maar eenmaal weer beetje sporten,magnesium slikken etc ging t uiteindelijk toch weg. Ging wel met ups n downs. Soms erger dan de andere dag. Helaas is er weinig aandacht voor de tijd na de zwangerschap.

één maand geleden

Reactie op Anoniem19900991

Snap ik. Ik werd er toen ook erg onze andere. Bij mij kwam het toen ook pas ...
Fijn dat het toch weg is gegaan! Vind het echt onwijs kut dat m’n lichaam zo oud en krakkemikkig voelt🥲 dat terwijl de zwangerschap/bevalling en direct herstel van de bevalling eigenlijk zo soepel verliep.. bedankt voor je tips! Ik drink nu magnesium thee en wandel een paar km per dag, zal hier nog iets meer aandacht aanbesteden😊

één maand geleden

Reactie op Shelley92

Fijn dat het toch weg is gegaan! Vind het echt onwijs kut dat m’n lichaam z ...
Succes hoor. Geef t allemaal de tijd. Het is echt 9 maanden op en af.

één maand geleden

Hé! Ik herken dit zo erg… alleen weet ik bij mezelf nog niet of het gekomen is door de zwangerschap/bevalling of dat er toch iets anders aan de hand is. Ik herken de spier- en gewrichtsklachten. Alleen ben ik vorige maand dus heel ziek geweest een week met bizarre gewrichtsklachten. Ook kreeg ik een ontstoken kniegewricht, en daarna ontstoken enkelgewrichten. Er lijkt dus onderliggend meer aan de hand te zijn. Lymeziekte ben ik twee keer op getest maar dat is het niet, maar nu moet ik in november naar de reumatoloog om andere aandoeningen uit te sluiten. Mijn ontstekingswaarden waren wel verhoogd, passend bij gewrichtsontstekingen. Gewrichtsontsteking krijg je niet zomaar zou je zeggen… Het gaat hier ook op en af. De ene dag stijver dan de andere.

één maand geleden

Hier helaas ooo herkenbaar! Vorige zwangerschap ook gehad vooral de ochtend stijve en pijnlijke knieën, enkels en ook heel erg mijn vingers.. kom amper de trap af in de ochtend hahaha Kan mij niet meer herinneren hoe lang dit Vorige keer heeft geduurd, ging uiteindelijk wel vanzelf over

één maand geleden

Reactie op Karina85

Hé! Ik herken dit zo erg… alleen weet ik bij mezelf nog niet of het gekomen ...
Wat vervelend zeg! Bij mij is het dus ook op en af en tijdens de (mini) griep was het bij mij ook veel erger. Ik dacht eerst dat ik carpaal tunnel syndroom aan het ontwikkelen was in mijn rechter hand. Maar goed ook dat komt en gaat en is te verklaren denk ik (ik doe alles met rechts). Misschien dat het met ons herstel te maken heeft, stress, gebroken nachten en stomme hormonen? Succes in ieder geval!

één maand geleden

Ja herkenbaar! Vooral mn voeten. Als ik snachts of sochtends op sta lijk ik inderdaad wel een oud vrouwtje haha

één maand geleden

Ik herken dit ook! Na even rust doen mn voeten zeer en heel mn lijf voelt krakkemikkig, ben net een oma :(

één maand geleden

Ja! Vandeweek toevallig aan mijn fysio gevraagd of dat normaal is telkens zulke stijve enkels, die zij ook "ja, hormonen"