10 Reacties

vorig jaar

Hier precies hetzelfde (vlekken, niet spugen, wel kma) ondanks huidpriktest die negatief was. Vrijdag stond er toch al overleg met de kinderarts dus kan ik dit mooi bespreken…

vorig jaar

Reactie op Keeley

Hier precies hetzelfde (vlekken, niet spugen, wel kma) ondanks huidpriktest ...
Aah ben benieuwd, hopelijk valt het mee

vorig jaar

Ik lees even mee. Inmiddels een week of 3 terug hebben we pinda geintroduceerd met een schema van 2 dagen van de allergoloog. Bij de 2de stap van dag 2 kreeg hij een rode kin en een soort pukkeltjes op zijn kin. De allergoloog zei dat dit niet erg is, omdat dat een lokale reactie was van contact met de huid. De week erna 10 mg pindakaas gegeven en toen had hij geen reactie. Afgelopen donderdag weer 10 mg pindakaas gegeven en toen kreeg hij ineens een hele ruwe en rode kin, maar daarna ook heel zijn rug onder de bultjes en blaren 😱 Ik schrok me kapot! Woensdag wordt ik gebeld wat het te betekenen heeft en wat we ermee gaan doen. Mijn vriend heeft een notenallergie en mijn zoontje heeft eczeem, vandaar dat we sowieso naar de allergoloog gingen voordat we iets gingen geven. Ik ben nu zo bang dat ons zoontje ook een notenallergie heeft 😪 Maargoed, nog even wachten tot we woensdag horen wat we gaan doen en wat ze denken van de foto's 🤷‍♀️

vorig jaar

Er zijn introductieschema s te vinden. Maar als hij hier al zo op reageert zou ik verder niks meer geven inderdaad en het advies van de kinderarts afwachten. Succes!

vorig jaar

Aanvulling op mijn eerdere reactie 😊 Vandaag ben ik gebeld door de diëtist van de pinda poli. Ze hebben overlegd met een clubje artsen en diëtisten en de reactie op zijn rug is waarschijnlijk geen allergische reactie geweest. Maar meer een reactie op dat hij ook verkouden aan het worden was en hij eczeem heeft en dan is een virus plus pinda allergeen even te veel voor het lijfje en uit dat zich in deze reactie op zijn rug. Als zijn verkoudheid klaar is volgende week gaan we het 2 daagse introductie schema van pinda weer opnieuw doen en dat zou gewoon goed moeten gaan 👍

vorig jaar

Reactie op Lintje85

Aanvulling op mijn eerdere reactie 😊 Vandaag ben ik gebeld door de diëtist ...
Gelukkig!

vorig jaar

Reactie op kimkvb

Gelukkig!
Hoe is het nu bij jullie?

vorig jaar

Reactie op Keeley

Hier precies hetzelfde (vlekken, niet spugen, wel kma) ondanks huidpriktest ...
Ook ik moest doorgaan met introduceren omdat de vlekken niet op een allergische reactie leken in eerste instantie. Nu gaat het goed behalve dat ze het echt heel erg vies vindt 🤢…

vorig jaar

Reactie op Keeley

Ook ik moest doorgaan met introduceren omdat de vlekken niet op een allergi ...
Wat goed dat het nu goed gaat!! 😄 Dat geeft mij veel het gevoel dat het goed kan komen. Tja niet lekker dat is jammer. Door een appelhapje misschien? Dan is alles lekker toch? 🤭

vorig jaar

Reactie op Keeley

Ook ik moest doorgaan met introduceren omdat de vlekken niet op een allergi ...
Heel fijn dat het gelukt is. Wij wachten nog op contact met het ziekenhuis.