30 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg

2 maanden geleden

Dit kregen wij mee van het cb

2 maanden geleden

Jij onze dochter van nu 2, deden we pindakaas altijd door de banaan (leek ons de lekkerste combi) en ei door avocado vonden we zelf lekker

2 maanden geleden

Mensen ervaring met introduceren pinda/ei bij kindjes met koemelkeiwitallergie?

2 maanden geleden

Reactie op frummeltje1

Mensen ervaring met introduceren pinda/ei bij kindjes met koemelkeiwitaller ...
Mijn oudste had kma. Heb daarom de 1e week van de oefenhapjes al pindakaas en ei gegeven. Tip: doe het doordeweeks ook een niet spits moment. Mocht je kindje er heftig op reageren en je moet 112 bellen dan zijn ze er het snelst 😅

2 maanden geleden

Reactie op frummeltje1

Mensen ervaring met introduceren pinda/ei bij kindjes met koemelkeiwitaller ...
Ik ga dit over 2wkn bespreken met de kinderarts aangezien die van mij een beste hevige kma heeft. CB gaf aan de kinderarts te vragen hoe zij dit aanvliegen dus to be continued….

2 maanden geleden

Reactie op Ab itsme

Mijn oudste had kma. Heb daarom de 1e week van de oefenhapjes al pindakaas ...
Heb je dit vanaf 4 maanden gelijk in de eerste week gedaan? En waarmee heb je het gegeven? De kinderarts had bij ons aangegeven inderdaad vanaf 4 maanden hiermee te starten, maar merk dat ik het erg spannend vind

2 maanden geleden

Reactie op Keeley

Ik ga dit over 2wkn bespreken met de kinderarts aangezien die van mij een b ...
Onze kinderarts had aangegeven met CB te overleggen, maar heb daar niet super veel vertrouwen in haha. Hier ook wel een hevige KMA. Zitten nog steeds op Neocate, omdat teruggaan naar Pepti nog steeds klachten geeft. Daarom vind ik het starten met de hapjes ook wel echt spannend

2 maanden geleden

Reactie op frummeltje1

Heb je dit vanaf 4 maanden gelijk in de eerste week gedaan? En waarmee heb ...
Ik heb de pindakaas een ini mini beetje op de tut gesmeerd 😅 en die in zijn mond. Dat heb ik na de 1e week hapjes gedaan. En ei heb ik een keer door de wortel gedaan. Ook echt ini mini beetje. En naarmate mijn vertrouwen groeide ook steeds meer.

2 maanden geleden

Het is voor de rijping van de darmen beter om niet eerder dan 6 maanden beginnen met het introduceren van hapjes/allergenen 😅

2 maanden geleden

Reactie op Ab itsme

Mijn oudste had kma. Heb daarom de 1e week van de oefenhapjes al pindakaas ...
Hier op de parkeerplaats van het ziekenhuis gedaan destijds, moest er zijn voor een afspraak dus dacht nu we er toch zijn… 😂

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Het is voor de rijping van de darmen beter om niet eerder dan 6 maanden beg ...
Klopt, maar de kans op het ontwikkelen van een ei/pinda allergie wordt juist weer groter als je wacht tot na de 6 maanden. Wij gaan nu dus voor een middenweg: 5 maand 😂

2 maanden geleden

Reactie op Maanlicht

Het is voor de rijping van de darmen beter om niet eerder dan 6 maanden beg ...
Hi. Ik lees dit af en toe, maar lees wisselende adviezen. Hoe komt de wisseling in de adviezen? Het consultatiebureau raden mij deze week om vanaf 4 mnd voorzichtig te gaan beginnen met introduceren van hapjes. Gek dat hun iets anders adviseren dan, neem aan dat ze dat niet zouden doen als het niet medisch verantwoord was?

2 maanden geleden

Op de site van het Voedingscentrum (google:Voedingscentrum ei en pindakaas) staat precies hoe je dit moet aanpakken. Ik kreeg van het cb een folder hierover mee maar kan hem niet vinden zo snel. De adviezen van het Voedingscentrum zijn hetzelfde.

2 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Hi. Ik lees dit af en toe, maar lees wisselende adviezen. Hoe komt de wisse ...
Ik denk dat dit vooral komt doordat het hele recente onderzoeken zijn die aanraden pas vanaf 6 maanden te beginnen. Hiervoor werd al langere tijd 4 maanden aangeraden. Ik zou gewoon doen waar je je prettig bij voelt. De baby’s waar tot voor kort 4 maanden bij werd aangeraden zijn ook allemaal groot geworden. Je kan dus ook gewoon een middenweg zoeken: 5 maanden. Lekker tussen alle verschillende adviezen in.

2 maanden geleden

Reactie op carmenflower

Hi. Ik lees dit af en toe, maar lees wisselende adviezen. Hoe komt de wisse ...
Ik kom hier morgen op terug! Zal even een foto maken uit de poepdokter junior waar dit in onderbouwd wordt

2 maanden geleden

Reactie op titialevi

Ik denk dat dit vooral komt doordat het hele recente onderzoeken zijn die a ...
Natuurlijk worden ook die baby’s groot, maar kunnen wel als gevolg sneller last krijgen van eczeem, huid en aandoeningen aan de longen krijgen!

2 maanden geleden

Ik vind het zo raar dat Nederland een ander advies heeft dan de WHO… snap er niets van! De gynaecoloog die ik had kwam vaker met WHO cijfers aanzetten en was erg in het volgen hiervan. Waarom bij voeding dan niet? Het wordt ons niet makkelijk gemaakt zo 😅

2 maanden geleden

1

2 maanden geleden

2