14 Reacties
8 dagen geleden
ik heb laatst een ei gepureerd / geprakt en toen door een fruit hapje gedaan (en een keer door een groente hapje) en pindakaas had ik laatst gemaakt met bloemkool gepureerd! dat was puur voor allergie maar ben niet van plan om nu standaard pindakaas te geven was puur uitproberen. die kleine van mij was echt gek op ei!
8 dagen geleden
Appeltje koken n dan pureren met beetje pindakaas of banaan met pindakaas, ei bakken en pureren of gekookt eitje bij bijvoorbeeld broccoli pureren
8 dagen geleden
Met eczeem bij de kleine en notenallergie bij mijn vriend zijn we doorverwezen naar de pinda-poli in Delft. Daar zijn we maandag geweest en gelukkig is in ieder geval vastgesteld dat de kleine nu nog geen allergie heeft voor pinda of ei en nu is het belangrijk dat we dit zo snel mogelijk gaan introduceren. Volgens een opbouwend schema van 2 dagen voor pinda en 2 dagen voor ei en daarna ook andere noten. Die schema's circuleren wel op internet ook, want ik had ze al gevonden voordat we naar de poli gingen. Ik ga volgende week donderdag beginnen met het schema voor pinda, de week erna voor ei. Daarna moet hij wekelijks een bepaalde hoeveelheid blijven krijgen tot hij een jaar oud is om niet alsnog een allergie te krijgen. Maar, als die van jou geen eczeem heeft en ook geen allergieën bij jou of je partner dan kan je denk ik gewoon een beetje proberen 🤭 Ik heb in ieder geval begrepen dat het belangrijk is dat allergenen vroeg worden aangeboden, zodat ze voor het eerst ermee in aanraking komen via de goede weg, de mond. Als het de huid zou raken waar het wat kapot is, zoals bij eczeem, dan kan het zijn dat het lichaam het als een bedreiging ziet en dus een allergie ontstaat. Als het eerst via de goede weg naar binnen komt dan ziet het lichaam het niet als een bedreiging
8 dagen geleden
Pindakaas vond ik heel spannend! Dus de eerste keer echt een mini schepje door de laatste 2 hapjes van een banaanhapje. De tweede dag weer maar dan een groter schepje. Morgen nog een keer en dan wekelijks door een hapje heen.
Ei ga ik daarna aanbieden, ben van plan ei te bakken en te pureren samen met bijvoorbeeld broccoli
7 dagen geleden
Ik heb een appeltje gekookt, lepel pindakaas erdoor geroerd en in 2 dagen pinda stapsgewijs aangeboden. Dus eerst een halve theelepel, uurtje later theelepel, uurtje later eetlepel, uurtje later 3 eetlepels en de dag erna weer gelijk 2 eetlepels en daarna 4eetlepels. Zelfde met ei! Dat mixte ik met pastinaak. Smullen was het
4 dagen geleden
Pindakaas door geprakte banaan. Gekookt ei door de blender vind ik zelf echt zo smerig ruiken, ik kan het niet aan😂. Dit hebben we geprobeerd en de baby moest er ook van kokhalzen, net zoals ik. Dus nog een paar weken mee gewacht en nu doe ik gewoon scrambled egg geven in hele kleine stukjes, dat gaat goed.
2 dagen geleden
Moeders die ook vanaf 6 maanden beginnen of zijn begonnen, hoe doen jullie het met pinda en ei?
2 dagen geleden
Ik heb vandaag banaan&pindakaas, en avocado&ei gehaald. Kleine is bijna 6 maand, ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden!
2 dagen geleden
Wij hebben pindakaas mespuntje door hapjes gedaan
Nu doen we t 1x per week ongeveer
Ook ei verwerk ik nu door de hapjes..
één dag geleden
Die van mij heeft al kleine stukjes ei op, ik heb dat eerst geklopt en toen heel dun gebakken in een pan met olijfolie. Hij vond het top.
En pindakaas door de bananenpuree gemengd in het begin, en nu eet hij al flintertjes brood met pindakaas (left overs van z'n grote zus meestal haha)