11 Reacties

4 maanden geleden

Hoi! Wij hier ook..D-R-A-M-A. Onze zoon huilde 20 uur per dag. In overleg met het cb zijn we gaan inbakeren en de 5 minuten methode gevolgd. We zaten in een vicieuze cirkel van niet kunnen / willen slapen en super oververmoeid zijn. Onze zoon heeft zelfs wallen 🫣. We 'moeten' de wakker tijden aanhouden d.m.v. een timer en daarna naar bed doen. Huilt hij? Dan wacht je 5 minuten, huit hij dan nog, dan troost je hem tot hij stil is maar je pakt hem niet op (dat maakt weer alerter). Dit blijf je volhouden. Ik vind het gruwelijk pittig. En zit soms wel een uur boven tot hij slaapt en dan slaapt hij 10 minuten en word weer wakker. Het is een heel proces maar het gaat wel beter nu. Langzaamaan is hij niet meer zo oververmoeid. Misschien helpt het je ? Oohja, en onze zoon heeft waarschijnlijk verborgen reflux. We moesten 2 dagen 1/2 schepje Johannesbroodpitmeel in de fles doen, werd hij dan niet rustiger? Dan na 2 dagen 1 hele schep, werd hij weer niet rustiger dan 1.5 na 2 dagen. Sterkte 🍀

4 maanden geleden

Reactie op MKBES

Hoi! Wij hier ook..D-R-A-M-A. Onze zoon huilde 20 uur per dag. In overleg ...
Och dat klinkt ook al zo vermoeiend! 💤 Hoe lang zet je de timer dan? En maak je hem na een x aantal uur ook wakker of niet? Ik zal morgen eens de 5 min methode proberen, heb inderdaad het idee dat het oververmoeidheid is.. Bedankt voor je reactie, heel veel sterkte en een dikke knuffel!!

4 maanden geleden

Pittig hoor mama! Is hij niet “gewoon” begonnen aan de lastige fase van het tweede sprongetje? Dat is rondom die periode weer 🙈 Ik denk inderdaad ook geen reflux. Ook gaan ze rondom die periode een dag en nacht ritme ontwikkelen. Is zijn kamertje donker genoeg? Succes mama!

4 maanden geleden

Oh en je zit ook in de huil- en krampjes piek.

4 maanden geleden

Hey mama, onze kleine is 8 weekjes en heeft 1,5 week een lastige fase gehad. Precies wat jij beschrijft. Ik kende hem niet meer terug zoals hij was. Huilerig, miepen, vechten tegen z’n slaap, alleen bij mij willen zijn, etc etc. Gelukkig is het einde in zicht en word het met de dag beter. M’n kleine lachebekkie komt weer terug. Ik denk maar met alles: het is maar een fase. Ik zou het even laten zijn voor wat het is en heel veel genegenheid en geborgenheid geven aan de kleine ❤️

4 maanden geleden

Krampjes piek!

4 maanden geleden

Reactie op ssabel97

Och dat klinkt ook al zo vermoeiend! 💤 Hoe lang zet je de timer dan? En ma ...
Als ik hem bijvoorbeeld om 07:00 uit bed haal voor en flesje dan zet ik de timer op mijn telefoon (wakkertijd voor zijn leeftijd is 60 tot 75 minuten). Maar onze zoon krijgt vaak na 60 minuten een enorme rode wenkbrauw, dat is het enige waaraan ik kan zien dat hij moe is. Nou dan is het dus 08:00, dan baker ik hem in (maar doe dat alleen i.o.m. het cb), in zijn PuckaBaby piep gaat hij dan, kusje, knuffel en dan leg ik hem wakker weg. Daarna start ik de 5 minuten regel. Ik vind het nog steeds zielig hoor om hem te laten huilen, kost me ook enorm veel moeite. Maar wij waren eerder soms wel 3 uur bezig met hem aan het slapen krijgen, uren rond lopen, wiegen, sussen, mee op bed zitten, dus dat was ook geen doen. De oververmoeid is echt rot om te doorbreken, heel veel succes en ik hoop dat het bij jullie ook goed komt 🩵

4 maanden geleden

Reactie op MKBES

Als ik hem bijvoorbeeld om 07:00 uit bed haal voor en flesje dan zet ik de ...
Hoe doen jullie dit als hij na een hazenslaapje weer wakker wordt? Uit bed halen of weer proberen in slaap te krijgen volgens dezelfde methode?

4 maanden geleden

Reactie op Liinseey

Hoe doen jullie dit als hij na een hazenslaapje weer wakker wordt? Uit bed ...
Ik gebruik werd dezelfde methode. Ik hou bijvoorbeeld dit aan: 07:00 verschonen + voeding + 60/75 minuten wakker. Dan komt hij vaak +/- 3 uur later voor de volgende voeding. Is hij in die tussentijd wakker dan ga ik die 5 minuten regel weer aan. Kost wel bizar veel energie hoor🫣

4 maanden geleden

Ik denk dat je kindje gewoon last heeft van krampen. Die kunnen echt heel heftig zijn en zijn op zijn ergst nu. Tussen de 6 en de 8 weken. Ook de huilpiek is nu. Ik zou het nog eventjes afwachten, het lijkt op een fase vooral omdat je beschrijft dat het de eerste 6 weken niet zo was. Mijn kindje heeft refluxziekte en dat merk je echt al vanaf week 1! Hopelijk hebben jullie snel een vrolijker kindje! Pak hem vooral lekker veel bij je en knuffel hem als hij daar rustig van word. Hij geeft zelf heel goed aan dat hij dat (jou) nodig heeft 🩵