213 Reacties

2 maanden geleden

Dat ik merk dat ik me niet meer zo gek laat maken door meningen van anderen/omgeving/cb/internet. We doen bij baby nummer 2 zoveel meer op gevoel. We hebben zoveel meer vertrouwen (en natuurlijk soms ook weer niet🤣✌️). Dankbaar voor hoe alles dit keer mag gaan. Erg jammer dat het newborn er al dik vanaf is, maar wel weer mooi om te zien dat ons mini mensje zo goed groeit 🥰 En trots op haar grote broer. En wat heeft ze toch een lieve, helpende, papa. Soms baal ik wel eens van de "sleur" en bijvoorbeeld het hele huishouden eromheen. En ik vind het jammer dat ik nauwelijks meer tijd heb voor deze app! Ik geniet jullie berichten te lezen. Voorlopig nog een hele maand vrij, zo dankbaar

2 maanden geleden

Vandaag is mijn man weer begonnen met werken sinds de bevalling. En dus voor het eerst van het opstaan tot avond eten alleen met de kids. En de baby heeft vanochtend zelf zijn slaapjes gekoppeld 🥳. Heb ook het gevoel echt ook even leuke dingen met de oudste te kunnen doen tijdens die slaapjes, dus op dit moment al heel blij met het verloop can de ochtend

2 maanden geleden

Van de week had ik het geniale idee om bakken te kopen om het speelgoed van beneden op te ruimen. Grote bakken voor naar zolder en kleine bakken een mooi plekje geven in de kast(en) beneden, zodat we dan 1 bak aan onze zoon kunnen geven en hij niet steeds alles overhoop gooit. Ook ziet dat er netter uit, omdat nu al het speelgoed los op de speelgoed-werkbank ligt. De bakken waren gekocht, maar deze mama bleef te lang hangen in de ikea (🤭), waardoor er geen tijd meer was om het daadwerkelijke opruimen te doen.. Ik heb de afgelopen weken 2,5 dag gewerkt (dinsdag 07:00-17:00, donderdag 07:00-17:00 en vrijdag 07:00-13:00 uur) en op vrijdagmiddag was ik elke keer OP.. Moet echt weer wennen aan werken en vooral het vroege opstaan.. Stuurt mijn man mij vandaag om 13:00 uur een appje dat ik snel thuis moet komen, want hij had een verassing voor me: heel het huishouden gedaan én al het speelgoed en alles opgeruimd (ja, in de bakken gesorteerd en weggezet zoals ik het in mijn hoofd had). Daarnaast heeft hij er ook nog voor gezorgd het slaapje van onze oudste zo te plannen/te rekken dat hij diep genoeg sliep zodat ik ook op bed kon gaan, zonder hem wakker te maken, maar nog niet lang genoeg om snel weer wakker te worden🥹 Zo blij met mijn man🥰

één maand geleden

Ik weet gewoon niet wat ik meemaak met deze baby. Ik kan haar overdag in bed leggen en dan slaapt ze 1-3 uur in haar bedje! Mijn oudste moest op deze leeftijd nog alle slaapjes in de draagdoek, op schoot of in een rijdende kinderwagen. En toen hij met 4,5 maand af en toe in zijn bedje sliep, was dat nooit langer dan 30-45 minuutjes. Wat een verschil dit. In de nacht gaat het ook al zo goed, met nog maar 1 nachtvoeding. Genieten zo lang het kan, want niets zo veranderlijk als babyslaap 😁

één maand geleden

Heerlijke dag gehad. Ik vind het zo bijzonder hoe makkelijk en veel nieuwe vriendinnen ik maak sinds ik moeder ben. Ik ben laatst naar een picknick geweest voor moeders, allemaal gelijkgestemden leuke vrouwen ontmoet. Wat een rijkdom !

één maand geleden

Blij !! Ik heb een nieuwe baan met eindelijk regelmatigheid. Werkte als verpleegkundige en vond het wel heftig de onregelmatigheid met een baby. Nu een superleuke baan in mn woonplaats bij een huisarts praktijk gevonden. Zo veel fijner voor me gezinnetje en ritme.

22 dagen geleden

Manlief heeft op eigen initiatief gisteren geregeld dat peuter bij zijn ouder logeert. Mijn moederhart kon dat niet aan, maar het was hard nodig. Eindelijk wat uurtjes geslapen, omdat baby goed sliep. (Peuter tegenwoordig niet meer). We hebben ontzettend veel speelgoed en zooi opgeruimd/weg gegooid om rust te creëren. Tot nu toe heel fijn

21 dagen geleden

Morgen geef ik al 5 maanden borstvoeding. Zo lang heb ik mijn eerste kindje gevoed. Dit keer voelt het beter om door te gaan. Doel is 1 jaar. Super dankbaar tot nu toe. Ook 2 nachten gewoon weer iets van 6 uur kunnen slapen dus ik voel me weer een beetje mens 🤩 Toch laten overhalen door t cb om met oefenhapjes te beginnen. Eerste hapje gisteren was niet vervelend. Dus langzaam aanrommelen, ondanks ik eig pas met 6 mnd wilde doen.

21 dagen geleden

Reactie op maria_1234

Morgen geef ik al 5 maanden borstvoeding. Zo lang heb ik mijn eerste kindje ...
Knap hoor! Borstvoeding is hard werken, maar uit eigen ervaring vond ik dat het na 6 maanden echt heel makkelijk werd 💪🏼 Waarom heb je je overlaten halen voor de oefenhapjes? Als je het nog niet wil, hoeft het toch ook nog niet!😃

21 dagen geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Knap hoor! Borstvoeding is hard werken, maar uit eigen ervaring vond ik dat ...
Omdat ze zei dat het oefenen belangrijk is om daarna, als het wel echt nodig is, echt te kunnen eten. En hoe beter ze eet, hoe makkelijker de borstvoeding gaat worden. Dat motiveerde me dan deels toch wel. Met zoontje had hij nog heel lang last van kokhalsreflex dus met dochter besloten pas met 6 mnd te proberen. En die vrouw gaf aan dat uitstellen niet per se de oplossing hoofde te zijn. En heel stiekem was ik zo trots op de borstvoeding en was ik een beetje "lui" voor de oefenhapjes. Nog maar 3x gegeven dus en dat beviel wel. Als het weer tegen staat dan stoppen we ermee. Dankjewel voor je lieve reactie trouwens

21 dagen geleden

Onze baby is ontzettend verkouden dus heel veel knuffelen 🥰. Maar ondanks de verkoudheid slaapt hij echt goed, speelt een beetje (alleen wat korter) en eet hij toch vrolijk zijn oefenhapjes. Echt fijn dat hij, ondanks dat hij niet fit is, toch blije momenten heeft 😁