9 Reacties
4 dagen geleden
Klinkt misschien wat vreemd, maar geen potjes meer aanbieden, is dat een optie? Dus gewoon zelfgemaakt aanbieden en eet hij niet, dan niks anders aanbieden. Alleen yoghurt als toetje bijvoorbeeld.
Kan best zijn dat hij de potjes gewoon lekkerder vindt. En als hij dan steeds een potje aangeboden krijgt wanneer hij het zelfgemaakte eten weigert, is er voor hem ook geen goede reden om het zelfgemaakte eten te eten.
Wij bieden gewoon het eten aan dat wij ook eten. De ene keer eet ze bijna niks, de andere keer eet ze alles. Ze mag altijd yoghurt als toetje, ongeacht of ze goed of niet goed gegeten heeft. En dat werkt hier goed.
Qua recepten: favorieten hier zijn (bijna) alle soorten pasta, rijst, aardappels. Het zijn vooral groenten en sommige soorten vlees die ze niet graag eet. Maar we blijven het altijd aanbieden, zonder alternatief.
Enige uitzondering daarop is wanneer we iets eten waarvan wij weten dat de kinderen het echt niet lusten. Zoals bijvoorbeeld erg pittig eten. Dan bieden we een alternatief aan.
4 dagen geleden
Dat komt waarschijnlijk omdat potjes heel zoet zijn (in groentepotjes zit veelal veel wortel meevermalen voor het zoet en in fruitpotjes veelal appel voor de zoete smaak) en ik denk dat het daarom gewoon een kwestie van ontwennen en dus niet meer aanbieden is ...
4 dagen geleden
En dan standaard yoghurt of pap als toetje aanbieden if edn banaan of noten ofzo zodat hij nooit met honger naar bed hoeft
4 dagen geleden
Ik zou een poosje potje en zelf gemaakt naast elkaar aanbieden. Ons kindje moet iets minimaal 3 keer hebben gezien voordat ze bereid is om te proeven (en zij eet niet eens potjes). Dus ik geef altijd 'veilig' eten en nieuw eten samen zodat ze zelf kan proberen als ze er aan toe is 馃槉