26 Reacties

24 dagen geleden

Ik ben een combinatie moeder, ik geef m'n zoontje vers maar ook potjes. En ik gebruik de potjes ook gewoon 48 uur!

24 dagen geleden

Ik gebruik ook lekker potjes net als bij mijn eerste. Vanaf ca 6 maanden gewoon lekker wat stukken eten geven, mn dochter had vanaf 8 maanden zoiets van ik hoef geen potjes meer, stukjes eten is veel leuker. Ik haal zelf de potjes in Duitsland, veel meer soorten en vaak ook goedkoper! Pap koop ik daar ook

24 dagen geleden

Wij geven nu eerst voornamelijk potjes. Zodra ze het eten wat meer onder de knie heeft gaan we combineren. Dan ligt het eraan wat we zelf eten. Voor het gemak geven we dan een potje, en als het kan eet ze met ons mee. En ik doe ook 3 avonden met een potje. Maar volgens mijn berekening valt dat nog binnen 48 uur🫣 maandag 17.00 geopend, dinsdag 17.00 uur is 24 uur, woensdag 17.00 is dan 48 uur. Dus dan is drie dagen precies 48 uur😅

24 dagen geleden

Dikke prima toch! M'n dochter heeft ook alleen maar potjes gehad omdat ze vers simpelweg weigerde haha. Heb er ook 3 dagen mee gedaan, vind het zo zonde anders. Ga bij m'n zoontje wel weer vers beginnen maar als hij ook weigert zijn de potjes zo weer in huis gehaald!

24 dagen geleden

Hier ook potjes. Misschien later vers als hij meer gewend is, maar ik vind het dikke prima

23 dagen geleden

Oh dit doet mijn schuldgevoel goed! Bij mijn zoontje kon ik exploderen van verdriet of woede als ik verse dingen had gemaakt en hij wilde het niet (of hij kon het niet). Toen dacht ik: wow, dit kan niet de bedoeling zijn dat dat me zo dwars zit en tegen gaat staan. Hoewel zelf maken mij vroeger dus romantisch leek, viel dat tegen. En een potje is veilig, makkelijk mee te nemen en houdbaar. En: ook leuk om te zien als je kindje daar wél van geniet. Mijn zoontje van 21 mnd krijgt nog steeds soms een potje als we iets eten wat niet echt geschikt is

23 dagen geleden

Zeg ik nu... en dan volgende maand sta ik toch weer hormonaal nóg een keer vers te proberen (denk ik) om weer huilend terug te gaan naar potjes😅😅😅

23 dagen geleden

Hier ook potjes, bij de oudste ook gedaan. En vanaf 6 maanden ook al mee eten met ons als dat kan.

23 dagen geleden

Reactie op ilse2806

Ik ben een combinatie moeder, ik geef m'n zoontje vers maar ook potjes. En ...
Hier ook combinatie! Ideaal en zo proberen ze van alles. Ik ga zelf geen pastinaak koken, maar die potjes vond onze oudste altijd heel lekker. Ik ben ook van mening dat 3 dagen prima kan. Daarna doe ik het wel weg.

23 dagen geleden

Ik geef eigenlijk alleen potjes, nu gaf ik net mijn peuter een banaan en bedacht ik mij… hmmm zou raar zijn als ik voor de kleine nu een potje banaan open trek… dus toen toch maar even een verse geprakt 😅 het smaakte hem goed 😊

23 dagen geleden

Reactie op 89Liz

Hier ook combinatie! Ideaal en zo proberen ze van alles. Ik ga zelf geen pa ...
Dankjewel voor de tip!

23 dagen geleden

Mijn dochter van bijna 3 eet sowieso nog 1x in de week een potje, als wij laat thuis zijn🫣

23 dagen geleden

Hier ook potjes, vaak zelfs potje per dag 🤭😂

23 dagen geleden

Ik combineer. Zeker fruit krijgt hij in een potje nu het nog zo glas gepureerd moet worden. Als dat eenmaal met stukjes kan dan krijgt hij (voornemens) vers. Avondeten is wisselend. Net wat makkelijk is en of ik niets vergeten ben er uit te halen

18 dagen geleden

Leuk om de reacties te lezen! Die drie dagen met een potje gaan we nu niet eens meer aantikken. Dochtertje heeft de smaak helemaal te pakken. Ik zag inmiddels ook dat het ene merk 24u houdbaar zegt en het andere 48u🙄 Heeft iemand nog tips voor 4m+ groente potjes? Ik kom alleen wortel, pompoen, pastinaak en bloemkool tegen in de winkels waar ik kom.

18 dagen geleden

Reactie op Nathaliiieee

Ik gebruik ook lekker potjes net als bij mijn eerste. Vanaf ca 6 maanden ge ...
Haal ze bij de DM? Ik woon helaas niet in de buurt van de grens maar op vakantie wel lekker rondgeneusd daar maar geen potjes gekocht toen. Misschien dat ik nog een keer heen een weer ga rijden voor de leuk, gecombineerd met goedkopere boodschappen

18 dagen geleden

Reactie op Rissje89

Haal ze bij de DM? Ik woon helaas niet in de buurt van de grens maar op vak ...
Ja bij de dm of de Rossman koop ik ze

18 dagen geleden

Hier ook gecombineerd. Het fruit geef ik uit potjes en de groente maak ik vers. In de vriezer ligt brocoli, wortel,pastinaak en bieten. Dit heb ik gedaan omdat dit een stuk voordeliger is dan potjes. Mijn dochter heeft nog oefenhapjes dus een potje is na 2 dagen nog niet leeg en vind ik dan zo de

18 dagen geleden

Reactie op Rissje89

Leuk om de reacties te lezen! Die drie dagen met een potje gaan we nu nie ...
Ah of olvarite heeft ook doperwten. Weet even niet meer of het huismerk of a-merk was

17 dagen geleden

In eerste instantie had ik alles vers gemaakt. Maar onze zoon eet groente niet vers, wel uit een potje. Ik denk dat het door de structuur komt. Met de staafmixer krijg ik het niet zo glad als uit een potje. Hebben meerdere dit? En hoe kan ik weer overgaan op vers?