5 Reacties

4 maanden geleden

Zelf geen ervaring mee, maar ik lees er geregeld wel wat over in het borstvoedingsforum op facebook, misschien heb je daar wat aan 🤗

4 maanden geleden

Er is een andere post van iemand anders die aanbeval om 20 minuten te kolven, 10 minuten rust, 10 minuten kolven, 10 minuten rust en 10 minuten kolven. Bij mij werkt het de volgende dag en nu dezelfde dag nog als de productie teveel omlaag gaat. Ik kolf elke 4-6 uur en heb 700-900 cc per dag. Kan dit nog verder omhoog doen maar heb niet zoveel plek in de vriezer nog😉

4 maanden geleden

Hoi, Van de lactatiekundige moest ik in de tweede week power kolven om mijn productie te verhogen. Zij adviseerde mij om 5min te kolven en dan 5 minuten rust, dit dan 3x. Dan ben je 25 min kwijt per kolfbeurt kwijt .Ik heb dit 24 uur (6/7 keer) gedaan en ben goed omhoog gegaan. In week 4 heb ik het nog een keer herhaald, omdat ik merkte op sommige momenten van de dag minder te kolven en ik bang was om te kort te komen voor een voeding. Je bent iets langer bezig vanwege de rustmomenten, maar je doet het voor een goed doel😉

4 maanden geleden

Ik zou graag meer willen kolven ivm een voorraad opbouwen. Ik geef live borstvoeding, doe ik dan een sessie powerkolven direct na borstvoedings moment? Of laat ik hier wat tijd tussen?

4 maanden geleden

Ik moest dit in de tweede week doen om mijn productie omhoog te krijgen. Twee keer per dag nam ik een uur de tijd voor dit schema: 20 minuten kolven 10 minuten pauze 10 minuten kolven 10 minuten pauze 10 minuten kolven Heeft bij mij wel geholpen om dit een paar dagen te doen. Kolf je fulltime of geef je live bv? Ik moest het met powerkolven doen omdat mijn kindje te zwak was om goed uit de borst te drinken. Bij een kindje dat goed live bv drinkt, is heel vaak aanleggen effectiefer dan powerkolven. Zei de lactatiekundige in ieder geval tegen mij.