9 Reacties
vorige week
Ook word hij binnekort getest op epilepsie dus alles maakt me zoooo onzeker allemaal nu dat aan de gang is. Terwijl ik helemaal niet onzeker wil zijn want ik vind ook dat je een kind lekker kind moet laten zijn
vorige week
Ik zou zeggen maak je echt niet druk mijn zoontje is 20 maanden en zegt alleen maar mama papa en uuu (die) en p (poes) ook gewoon in zijn eigen taaltje niet alle kindjes gaan even hard ik maak me totaal geen zorgen pas met 2 jaar en dan nog maar 4 woordjes dan ga ik wel even overleggen met consultatiebureau maar voor nu geen enkel sprankeltje zorgen!鉂わ笍
vorige week
Hier dochtertje ook 19 maanden maar zegt ook niet veel woorden. Meer in eigen brabbel taal. Ze is wel heel sociaal en kan zichzelf goed uitdrukken met wat ze wel wil en niet wil. Ze wijst en zegt nee duidelijk en laat zien wat ze wil door in een boekje of op de plek aan te wijzen. Bij de gastouder hebben de andere kindjes ook ongeveer hetzelfde dus we hebben het losgelaten. We zien wel wanneer ze aan praten toe is.
vorige week
Wat geeft die mevrouw de autoriteit om dat te suggeren? Kinderen van deze leeftijd vinden elkaar vaak wel leuk maar spelen vaak niet samen toch?
Ik denk dat mevrouw het goed bedoeld maarja zij is dus ook een vreemde voor je kind.
Al die verwachtingen soms, bah.
vorige week
Lief allemaal! Ik moet het ook loslaten maar idd waar bemoeit ze zich mee.. hij mag ook lekker de tijd nemen en hij brabbelt de oren van mn kop in zijn eigen taaltje. Ook super gezellig
3 dagen geleden
Zoontje van 19 maanden komt hier ook niet verder dan een paar losse woorden hoor, maakt vooral zijn zelfverzonnen woorden en wijst erbij. Onze oudste ging ook pas rond 2jr echt een beetje praten. En tot die leeftijd spelen ze ook niet echt samen, maar meer naast elkaar. Als deze juf hem niet echt kent, dan zou ik het niet te serieus nemen
nemen. Misschien eens aan zijn vaste juffen vragen hoe zij vinden dat hij het doet?
11 uur geleden
Jouw verhaal kind exact als hoe mijn dochter het doet. Kregen afgelopen weken ontzettend veel negatieve feedback over haar 'groei'.
Op de opvang reageert ze nergens op, kopieert gedrag niet. Vermijd andere kinderen en oogcontact mer de juffen.
Ik schrok ervan want onze dochter is thuis heel anders. Ze praat nog niet echt maar kent zeker 30 woordjes maar zegt NOOIT een woordt als er iemand anders van buiten ons gezin er bij is.
Toevallig hadden we kort daarop een gesprek met de kinderarts in het ziekenhuis waar ze nu al sinds gaar geboortr loopt. Ik heb mn zorgen geuit. En de kinderarts verzekerde me dat het normaal is. Ze zei... ze raakt jou veel aan, eet goed stukjes en iedere keer wanneer je niet kijkt zit ze me ondeugend uit te dagen. Laat ze op de opvang maar lekker praten. Ik zie juist een meisje die ontzettend goed weet wat ze doet en wil. Ze zal een pittig karakter hebben en laat zich niet opdragen. De arts zag totaal geen enkele link met autisme.
Ze vernoedde dat ze wellicht wat onzeker wordt in grotere groepen en dat er op de opvang juist te veel prikkels zijn. Ze benoemde dat dit gedrag passend was voor kindkes die juist wat slimmer zijn dan gemiddeld.