8 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, Onze dochter is geobserveerd door de prelogopediste, alleen kwam zij tot de conclusie dat onze dochter prima dronk en daarom moesten wij verder kijken naar andere hulpverlening. Achteraf blijkt ze gewoon een hele kleine drinker. Maar ze legde wel heel fijn uit waar ze allemaal op let, ik vond het wel een meerwaarde hebben ondanks dat we er verder niets mee hoefden!

2 maanden geleden

Reactie op Esss05

Hoi, Onze dochter is geobserveerd door de prelogopediste, alleen kwam zij ...
Oké. Dank je wel. Ik hoop dat wij er wat aan hebben. Ik zit eigenlijk niet zo te wachten op allerlei hulp bij langs gaan.

2 maanden geleden

Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad. 7 weken lang weigerde onze zoon de fles, terwijl hiervoor geen probleem was wanneer we af en toe flesje afgekolfde melk gaven. Alles geprobeerd, niks werkte. Hij stopte de fles net als bij jou vaak wel in z’n mond maar begon er dan steeds mee te spelen/kloten. Uiteindelijk contact opgenomen met een preverbaal logopedist. Diezelfde week kwam ze nog bij ons langs en is het opgelost! Hij drinkt weer super goed uit de fles nadat zij even meegekeken heeft. De tips die voor ons goud waren: pas geven als hij écht honger heeft (begint te jammeren/huilen) warme fles en speen (uit bakje met kokend water), eten geven in (wip)stoeltje, gezicht ondersteunen met je hand en afleiden maar! Liedjes, speeltjes, we trokken alles uit de kast.😆 Merken nu dat we niet meer hoeven af te leiden omdat hij weer volledig accepteert. Het zou bij jou ook zo kunnen zijn dat ze iets in zijn mondje constateert, bijv te kort tongriempje of lipband. Ook waardevolle info! Dus zou zeker even contact opnemen met een preverbaal logopedist! Of een lactatiekundige kan wellicht ook uitkomst bieden! Alleen die wordt vaak niet vergoed… ;)

2 maanden geleden

Reactie op Mirjam9324

Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad. 7 weken lang weigerde onze zoo ...
Fijn om te horen dat het zo snel was opgelost. Probleem is dat mijn zoon er eigenlijk nooit goed uit heeft gedronken. Een speen wilde hij bijvoorbeeld ook pertinent niet terwijl ik daar ook vanaf het begin alles voor heb gedaan. Tongriempje hebben meerdere mensen gecontroleerd, omdat dit bij mijn tweede een probleem was en pas na 6 weken geconstateerd. Dit hebben we dus gelijk laten controleren.

2 maanden geleden

Reactie op mz1986

Fijn om te horen dat het zo snel was opgelost. Probleem is dat mijn zoon er ...
Ik zou toch even contact opnemen met een logopedist. Baadt het niet dan schaadt het niet!

2 maanden geleden

Reactie op Mirjam9324

Ik zou toch even contact opnemen met een logopedist. Baadt het niet dan sch ...
Ik heb een afspraak kunnen maken voor deze week. Ik ben benieuwd.

2 maanden geleden

Hier heeft het ook geholpen! Begonnen met oefenen met fles vanaf 2 weken en met 3 maanden lukte het nog steeds niet. We zijn op aanraden van pre logopedist overgestapt op de lansinoh fles en hebben nog meer tips en hulp gehad na observatie. Binnen een week waren we over op de fles!

2 maanden geleden

Gister is de logopediste geweest. Het blijkt dat de zuigreflex al weg is bij mijn zoontje. Ik heb nu een fles van nuk, die lijkt heel veel op de lansinohfles en daar heeft hij al iets uit gedronken. We gaan veel oefenen en hopelijk leert hij dit dan ook. Gelukkig is het niet dat hij niet wil. Hij is ondertussen al 2 ochtenden bij het kdv geweest. Ook al gaat het drinken daar niet, hij is gelukkig wel tevreden en gaat wel lekker slapen. Hij compenseert het daarna bij mij, dus ik krijg ondanks dat het even lastig is toch steeds meer vertrouwen dat het wel goed komt. Hoe het ook zal gaan, met of zonder fles.