120 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Hebe23
Lief van je, dankjewel! 🥰 ben er zeker blij mee! En ook pas net begonnen w ...
Jaa misschien wordt het wel meer hoor. Ik had vandaag ineens zonder al te veel moeite 5 ml. Afgelopen zondag gestart, dus gaat toch al snel wat beter, nu toch maar ook de 5ml spuitjes gehaald bij de apotheek 😅
6 maanden geleden
Reactie op Miliaa
Hmm ik probeer het nu twee dagen maar vooralsnog geen druppel te bekennen � ...
Heb je een partner die je kan helpen? Ik had niet gedacht dat ik dat prettig zou vinden maar ik maak veel meer aan wanneer hij helpt dan wanneer ik alleen moet masseren en opvangen. En ik wissel telkens af van borst. Dat scheelt ook bij mij.
6 maanden geleden
Reactie op JaPie123
Ja ik!
Is ook normaal op zich! Zegt ook helemaal niets over de productie na de bevalling. Hier ook niets op wat drupjes na.
6 maanden geleden
Ik raakte geïnspireerd door dit topic. Had al een kolfapparaat in huis die ik leen van een vriendin. Vanavond voor het eerst geprobeerd. Eerst met de hand gekolfd maar toen gebeurde er niks. Met het apparaat had ik na 5 min aan één kant 2 druppels! Haha helemaal blij 😊
6 maanden geleden
Reactie op TanishaK
Ik volg dit topic al een tijdje, mag ik vragen welke kolven jullie hebben? ...
Medela freestyle van een vriendin te leen. Maar als je er zelf een wil aanschaffen zou ik wachten tot de baby er is. Dan kan je er een huren en eventueel daarna aanschaffen in het geval het borstvoeding geen succes is.
6 maanden geleden
Reactie op TanishaK
Je kunt ook gewoon een handkolf aanschaffen, die heb je al voor een paar tientjes. Mocht het bv geven goed gaan en je weer aan het werk moeten dan kun je altijd nog kijken voor een elektrische..
6 maanden geleden
Reactie op TanishaK
Ik heb de elvie stride gekocht (in promo wel 🙈)
6 maanden geleden
Hee Dames, wat is jullie ervaring? Ik kolf nu zo'n 1,5 week en heb inmiddels +- 15ml in de vriezer zitten. Sommige dagen kom ik niet of met moeite aan 1 ml en andere dagen heb ik ineens 2,5 a 3ml.
Ik dacht dat het zou helpen om meerdere keren per dag te kolven om zo productie te stimuleren maar ik merk juist op de dagen dat ik 2x kolf, er minder uitkomt.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
6 maanden geleden
Reactie op TanishaK
Tijdens de zwangerschap wordt handkolven aangeraden. Dus niet een handkolf, maar echt met je eigen handen kolven. Wel even goed filmpjes kijken, ik begon met veel te veel wrijven richting mijn tepel, toen kwam er niks. Nu met meer en knijpbeweging wel
6 maanden geleden
Reactie op Koalaz14
Hee Dames, wat is jullie ervaring? Ik kolf nu zo'n 1,5 week en heb inmiddel ...
Volgens mij is dit heel normaal als ik het internet zo lees. Ik ben zelf nog niet zo lang bezig maar heb ook een dag gehad waarop het helemaal niet lukte terwijl het de dag ervoor juist goed ging.
Als ik jou zo hoor en het werkt beter om 1x per dag te kolven zou ik dat lekker doen. Alles wat je prenataal kolft is mooi meegenomen. Maar je kunt natuurlijk altijd overleggen met een lacatatiekundige of je vk?
6 maanden geleden
Reactie op Koalaz14
Hee Dames, wat is jullie ervaring? Ik kolf nu zo'n 1,5 week en heb inmiddel ...
Ik heb precies hetzelfde…. Ik dacht ook dat het goed was om het op te bouwen van 1 naar 2 of zelfs naar 3 keer maar dat werkt juist averechts… frustratie en minder resultaat, mijn lactatie kundige is momenteel een weekje op vakantie dus kan ook even niet om advies vragen maar voor mijn gemoedstoestand hou ik het nu toch maar even bij 1x per dag.
Ik hoor graag wat jou geadviseerd is :)
Succes!!!!! 🫶