120 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op MamaJ2022

Hoeveel ml is jullie doel ongeveer?
Ik heb geen specifiek doel qua aantal ml om op voorraad te hebben, ik kolf prenataal om het alvast op gang te krijgen ivm pcos waarbij dit proces langer kan duren. Ben daarmee begonnen rond week 37,5 en alles wat ik tussen dan en de bevalling kolf is mooi meegenomen. Ik merk wel dat het al goed vooruitgaat, begon met 1,5 ml per dag en zit nu op 15ml! 😁

5 maanden geleden

Reactie op MamaJ2022

Hoeveel ml is jullie doel ongeveer?
Ik heb geen doel, gewoon wat mogelijk is. Zojuist voor de eerste keer gekolfd en 3 mL opgevangen. Daar ben ik zeer tevreden mee. Heb nu nog zo'n 2,5 week tot de keizersnee wss, dus dat komt met de productie wel goed hoop ik

5 maanden geleden

Pff ik ben net begonnen en bah echt minimale opbrengst hoor. Zo frustrerend 😣

5 maanden geleden

Reactie op CuckooBlue

Pff ik ben net begonnen en bah echt minimale opbrengst hoor. Zo frustrerend ...
Bij mij verschilt het echt per dag. Soms heb ik dagen dan heb ik na een uur kolven nog geen 1 ml (tegenwoordig stop ik eerder als ik merk dat het zo langzaam gaat). En een andere dag heb ik na een uur kolver 2 a 3 ml. Dat is voor mij veel. Laat je niet ontmoedigen als je weinig opbrengst heb. Alles wat je kolft is mooi meegenomen.

5 maanden geleden

Reactie op CuckooBlue

Geen druppel gehad hier en nu is mijn water gebroken. Tja, ik had het best gewild, maar blijkbaar ben ik één van de vrouwen waarbij de productie pas na de bevalling op gang komt. Niks aan te doen!

5 maanden geleden

Reactie op Koalaz14

Bij mij verschilt het echt per dag. Soms heb ik dagen dan heb ik na een uur ...
Poeeeh een uur! Ik doe het echt max 10 minuten hoor haha, dan ben ik er wel klaar mee! Bij mijn eerste heb ik 9 maanden lang fulltime gekolfd (wel pas begonnen na de geboorte) dus ik weet wel wat ik doe, maar daarom des te irritanter dat het nu zo weinig is haha! Maar goed, het komt zoals het komt en idd, alle kleine beetje helpen.

5 maanden geleden

Reactie op CuckooBlue

Herkenbaar! Heb het ook een paar keer geprobeerd maar er komt alleen maar een druppeltje per borst. Dus ik ben gestopt. Hopelijk komt productie op gang zodra de baby geboren is.

5 maanden geleden

Pfoe ik kolfde gisteren binnen no time zo ineens 6ml met 1 borst 😅 terwijl ik de keer daarvoor (ik kolf om de dag) amper 4 in totaal had

5 maanden geleden

Reactie op Koalaz14

Bij mij verschilt het echt per dag. Soms heb ik dagen dan heb ik na een uur ...
Ohh joh! Een uu, wat een doorzettingsvermogen! Na 10-15 min stop ik, ongeacht of er die dag veel of weinig uitkomt want dat wisselt nogal per dag. Begreep van mijn vk namelijk dat je voor de geboorte beter niet langer dan 10-15 min kan kolven omdat het de bevalling op gang kan brengen (hoewel ik dat op dit punt niet per se erg zou vinden… 🤣).

5 maanden geleden

Reactie op Hebe23

Ohh joh! Een uu, wat een doorzettingsvermogen! Na 10-15 min stop ik, ongeac ...
Haha, ik zou er inderdaad geen bezwaar op hebben als ze nu zou komen😂😂 Ik moet zeggen dat ik de tijd tijdens het kolven erg snel vind gaan. Kost me geen moeite om een uur voor te zitten☺️

5 maanden geleden

Hoe vangen jullie het op? Ik doe het nu met een lepel maar ik merk dat het vrij onhandig is…

5 maanden geleden

Reactie op svsan

Hoe vangen jullie het op? Ik doe het nu met een lepel maar ik merk dat het ...
Ik heb van die spuitjes en doe druppel voor druppel opzuigen. Kost even maar ja heb verder toch niet zoveel te doen 🫠

5 maanden geleden

Gisteren avond rond 21u voor het eerst geprobeerd. Kwam een heel klein beetje vocht uit. Vanochtend om 09:34 is onze zoon geboren met 38 weken 😂 geen idee of dat de aanleiding is geweest, maar meneer drinkt nu ook al top 👍🏻

5 maanden geleden

Reactie op svsan

Ik vang het op in de baby feeder cup van medela. Als ik klaar ben, zuig ik het in 1x op. https://www.deonlinedrogist.nl/medela-baby-cupfeeder-p-39304.html?cross=0&pid=39304&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw_-GxBhC1ARIsADGgDjtQaJfs9O_Z8CTYtU-bgni0ASocNqV0IL1Oc8uDiRLiWh5kShg5rN0aAhGoEALw_wcB

5 maanden geleden

Reactie op svsan

Shotglaasje🤣werkt ideaal en hebben de meeste mensen gewoon in huis

5 maanden geleden

Reactie op svsan

Ik heb zo’n klein kommetje die ik normaal gebruik om theezakjes op neer te zetten. Vind een shotglas ook wel een goeie haha

5 maanden geleden

Reactie op svsan

In het maatdopje van een flesje hoestdrank

5 maanden geleden

Ik heb nu 4 dagen gekolfd en maar ong 0,5ml per keer. Vandaag sla ik even een dag over om te kijken of het morgen beter gaat. Wel frustrerend. Ik twijfel of ik het wel goed doe soms. Hebben jullie een goed filmpje die jullie hebben gebruikt?

5 maanden geleden

Reactie op KPeker

Ik heb nu 4 dagen gekolfd en maar ong 0,5ml per keer. Vandaag sla ik even e ...
https://youtu.be/L2V1TNeZHFg?si=hAL_Wiq-52G3HsNt Ik vond deze wel behulpzaam. De verlosmoeder heeft ook een filmpje erover maar die heeft ook veel andere info buiten het echte “hoe doe je het” en duurt vrij lang.

5 maanden geleden

Reactie op svsan

Ik heb kleine maatbekertjes gehaald bij de apotheek waar 30ml in zou kunnen. Ik vind het ideaal om daar in op te vangen en dan als ik klaar ben trek ik het op in een spuitje en gaat het de vriezer in.