120 Reacties

5 maanden geleden

Wahh krijg er toch een beetje onrust van… mijn laktatiekundige die me vanuit het ziekenhuis begeleidt geeft aan dat er gemiddeld 35ML per dag word opgevangen en dat zich dit langzaam opbouwt… Nu ben ik bijna 2 weken bezig en het blijft bij 2/3 ML per dag als ik de frequentie van het kolven opvoer wordt de output niet persee meer… hebben jullie dit wel? En nog tips &tricks….

5 maanden geleden

Reactie op KPeker

Ik heb nu 4 dagen gekolfd en maar ong 0,5ml per keer. Vandaag sla ik even e ...
Zelfde…. krijg er toch ook een beetje onrust van... mijn laktatiekundige die me vanuit het ziekenhuis begeleidt geeft aan dat er gemiddeld 35ML per dag word opgevangen en dat zich dit langzaam opbouwt... Nu ben ik bijna 2 weken bezig en het blijft bij 2/3 ML per dag als ik de frequentie van het kolven opvoer wordt de output niet persee meer...

5 maanden geleden

Reactie op Tessa-1993

Wahh krijg er toch een beetje onrust van… mijn laktatiekundige die me vanui ...
35?! Kan ik me niet voorstellen joh, is dat niet gemiddeld wat er aan totaal opbrengst is als je vanaf de 37wk start?

5 maanden geleden

Reactie op Tessa-1993

35 klinkt echt als veel 🙈. Gisteren begonnen met 3 mL, vandaag 2,5 mL. Nu doe ik het wel maar 1x per dag. Maar stel dit blijft het dan vind ik dat ook helemaal prima. Komt na de bevalling wel dat het snel meer word met de hormonen

5 maanden geleden

Reactie op Lydiavdh

Gisteren avond rond 21u voor het eerst geprobeerd. Kwam een heel klein beet ...
Gefeliciteerd 🩵!!

5 maanden geleden

Reactie op bbgrlkl

35?! Kan ik me niet voorstellen joh, is dat niet gemiddeld wat er aan totaa ...
Nee maar heb zojuist wel gehoord dat oprecht alle hoeveelheden helpen en me erover druk maken bevorderd het niet dus gewoon volhouden en tevreden zijn met micro hoeveelheden 😂

5 maanden geleden

Nu na 3x te hebben geoefend, had ik vanavond een heel klein druppeltje. Klopt het dat dit oploopt en in het begin echt amper nog stroomt?

5 maanden geleden

Reactie op Tessa-1993

Pfoeee 35ml! Zou het wel cool vinden als ik uiteindelijk die kant op ga maar kan het me echt niet voorstellen 🤣

5 maanden geleden

Nu na 3x te hebben geoefend, had ik vanavond een heel klein druppeltje. Klo ...
Ik begon met 0,01 ml en zit nu na 9 dagen op 1,2 ml. Het wisselt wel per dag en het is ook maar net hoeveel tijd/zin ik heb. Wat mij heel erg helpt is om te kolven nadat ik 10 a 15 min warmtekompressen in mijn bh heb gehad of na het douchen. Elk lichaam is anders, dus ik probeer me vooral niet te focussen op de hoeveelheden van anderen, maar vooral te focussen op mijn eigen doel. Misschien helpt wat extra warmte jou ook!

5 maanden geleden

Reactie op Tessa-1993

Zelfde…. krijg er toch ook een beetje onrust van... mijn laktatiekundige di ...
Pff 35ml! Dat klinkt heel beel! Net na 1 dag pauze 0,9ml gekolft en daar al superblij mee. Ben benieuwd hoe het morgen gaat.

5 maanden geleden

Iemand tips voor mij? Misschien ben ik te ongeduldig hoor maar wie weet mis ik wat. Ik ‘kolf’ nu 4 dagen 2 x per dag 5 min per borst met de hand. Er komt iedere keer wel 1 miniscuul druppeltje (dat ik niet kan opvangen) maar het wordt niet meer. Wil ik te snel/graag of heb ik gewoonweg pech?

5 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Iemand tips voor mij? Misschien ben ik te ongeduldig hoor maar wie weet mis ...
Ik moet zeggen dat het mij met de hand ook niet goed lukt. Gewoon de vaardigheid niet. Toevallig had ik van de eerste nog een handkolf liggen van medela en heb het daarmee geprobeerd een keer en kolf daar nu zo'n 10 mL per keer mee

5 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Zorg dat je je borsten goed warm hebt gemasseerd. Verder denk ik dat je het langer moet proberen, als in langer de tijd nemen per kolf sessie en rekening houden met dat het echt wel langer dan een paar dagen kan duren voordat je productie groeit 🙃

5 maanden geleden

Bij mij lukte het ook niet echt met de hand, dus vandaag met een handkolf geprobeerd en zowaar 5ml in 10 minuten. Het bleef maar druppelen. Baby werd wel erg druk dus ik ben toen direct gestopt. Morgen weer een poging 💪🏻 Hoeveel gaan jullie in totaal verzamelen?

5 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Wat mij helpt is idd de borsten eerst opwarmen (warme douche of met een hittepit) en ze goed masseren voor het kolven. Het helpt mij ook om regelmatig te wisselen van borst (dus niet eerst 5 min aan de ene kant en dan de andere maar bij wijze van om en om een minuutje). En ik denk dat het ook helpt als je zelf ook voldoende drinkt.

5 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Bij mij kwam er ook alleen maar enkele druppels. En dat terwijl ik tot februari mijn andere zoontje gevoed heb totdat hij 2,5 jaar oud was. Ik heb uiteindelijk niets van tevoren kunnen opvange. Het is niet anders. Dus nu met de kleine man erbij maar lekker borstvoeding opbouwen.

5 maanden geleden

Reactie op EsmeeWe

Bij mij lukte het ook niet echt met de hand, dus vandaag met een handkolf g ...
Doe je dit met een elektrische kolf?

5 maanden geleden

Doe je dit met een elektrische kolf?
Nee met een handkolf

5 maanden geleden

Reactie op EsmeeWe

Bij mij lukte het ook niet echt met de hand, dus vandaag met een handkolf g ...
Zowel handkolf als electrische kolf worden afgeraden voor prenataal kolven

5 maanden geleden

Reactie op VdB21

Zowel handkolf als electrische kolf worden afgeraden voor prenataal kolven
Ja klopt maar dat is vgm meer omdat je op het begin nog heel weinig productie hebt en dan de meeste druppels in de kolf zelf blijven zitten. Maar als het werkt, waarom dan niet toch 🙃