120 Reacties

vor 5 Monaten

Reactie op bbgrlkl

Ja klopt maar dat is vgm meer omdat je op het begin nog heel weinig product ...
Dat is idd de reden die ik ook overal lees. Bij mij komt er echter al genoeg uit met de handkolf dat het prima doorloopt het flesje in en ik het daaruit op kan zuigen

vor 5 Monaten

Ik kolf inmiddels al 5 dagen dagelijks 2x p/d. Maak hierbij gebruik van een handkolf. Het begon met 2ml p/x en ik zit nu inmiddels op 9ml p/x. Vooraf onder de warme douche ff masseren en veel (orgeade) drinken. Met de hand kolven lukt mij ook niet vandaar de overstap.

vor 5 Monaten

Hier ongeveer 1.5 week elektrische aan het kolven en dat 2x p/d (avond en ochtend). Er komt nu ongeveer 1 eetlepel per keer uit.

vor 5 Monaten

Hebben jullie alsnog kunstvoeding in huis gehaald? Kheb nu bijna 25 ml, zou genoeg moeten zijn voor een dag of 2 denk ik. Maar hebben jullie alsnog kv gekocht voor evt bij te voeden?

vor 5 Monaten

Reactie op MamaJ2022

Hebben jullie alsnog kunstvoeding in huis gehaald? Kheb nu bijna 25 ml, zou ...
Ik heb sws geen kv in huis, had ik bij de eerste ook niet. Is zo gehaald als het nodig is

vor 5 Monaten

Nog een vraagje, je kunt wat je binnen 24 uur hebt opgevangen bij elkaar bewaren toch? Zojuist de eerste 0,1 binnen🙏🏻

vor 5 Monaten

Reactie op Sunnytina

Nog een vraagje, je kunt wat je binnen 24 uur hebt opgevangen bij elkaar be ...
Ja, maar wel eerst de verschillende opbrengsten apart laten afkoelen en dan pas samenvoegen :)

vor 5 Monaten

Reactie op Sunnytina

Nog een vraagje, je kunt wat je binnen 24 uur hebt opgevangen bij elkaar be ...
Jahoor!

vor 5 Monaten

Reactie op MamaJ2022

Hebben jullie alsnog kunstvoeding in huis gehaald? Kheb nu bijna 25 ml, zou ...
Ik heb van nutricia een klein zakje gekocht waarmee je 2x kan voeden (etos). Meer voor noodm

vor 5 Monaten

Ik heb vanaf 40 weken elke dag 3x met de hand gekolft om de bevalling op gang te laten komen. Begon met 0.2ml en einde vd week zat ik op 5 (verspreid over de hele dag). Na de bevalling kon ik gelijk voeden en binnen 14 uur had kindje geen meconiumluier maar melkluiers. Kraamzorg was zeer onder de indruk! Kindje is op de 3e dag ook alweer aan het aankomen. Dus ik zou zeker dat kolven vantevoren aanraden want heeft bij mij voor een vlekkeloze overgang gezorgd. Schrik niet als het weinig is eerst, het moet even op gang komen!

vor 5 Monaten

Hoeveel nemen jullie mee naar het ziekenhuis? As woensdag krijg ik mijn geplande keizersnee en weet niet hoeveel mee te nemen naar het ziekenhuis. Ik kolf nu 1x per dag zo'n 15 mL per keer. 2,5 week kolven en steeds een opbrengst van minimaal 5 mL tm 15 mL zorgt wel voor een zakje vol met spuitjes bv. Dus om de hele zak mee te nemen lijkt me overbodig. Maar hoeveel mL neem ik dan wel mee?

vor 5 Monaten

Reactie op Ab itsme

Hoeveel nemen jullie mee naar het ziekenhuis? As woensdag krijg ik mijn gep ...
Ik twijfel ook erg, maar lees net dat baby’s de eerste dag 10-15 ml per voeding drinken. Dus ik denk dat ik voeding voor 1 dag meeneem. Zo gek veel productie heb ik ook niet (5ml per dag nu) dus moet net lukken.

vor 5 Monaten

Hoe lang kolven jullie per borst? Net voor t eerst gedaan maar er kwam maar 1 ml uit

vor 5 Monaten

Reactie op Saar1705

Hoe lang kolven jullie per borst? Net voor t eerst gedaan maar er kwam maar ...
Dat had ik de eerste week ook.. ik kolf nu sinds 3 dagen 20 min per borst en heb 4 á 5 ml. Nogsteeds niet veel maar alle beetjes helpen + ik hoop gewoon dat het de bevalling op gang brengt.

vor 5 Monaten

Reactie op Saar1705

Hoe lang kolven jullie per borst? Net voor t eerst gedaan maar er kwam maar ...
Ik doe 5 mins per borst en heb dan 10 ml totaal ongeveer. De eerste dagen had ik 4/5 ml totaal, dus het loopt wel op. Ben nu een weekje bezig en doe het om de dag.

vor 5 Monaten

Hee! Ik was lekker op weg met opbouwen en zat op een gegeven moment op 27ml per dag (2x kolven). Maar de laatste 3 dagen gaat het ineens veel moeizamer, en is het bijna de helft daarvan? Ik ben nu 41+3 dus de bevalling komt er ook bijna aan..kan nergens terugvinden of het daar iets mee te maken heeft. Zou wel jammer zijn als het nu weer moeilijker wordt ipv makkelijker als de kleine er straks is.. Iemand die dit herkent en/of tips heeft? Groetjes 🤗

vor 5 Monaten

Reactie op Hebe23

Hee! Ik was lekker op weg met opbouwen en zat op een gegeven moment op 27ml ...
Misschien kolven na een warme douche of na gebruik van een pittenzak op je borsten? Dat brengt wel de productie op gang

vor 5 Monaten

Reactie op Hebe23

Hee! Ik was lekker op weg met opbouwen en zat op een gegeven moment op 27ml ...
Ja herken het! Bij mij ineens ook een stuk minder. Ik hoop dat het ook een teken is dat het bijna begint..

vor 5 Monaten

Hier ook een mama die prenataal gekolft heeft. Zo fijn dat de product er was en heel snel verder op gang kwam. Succes dames met de laatste loodjes 💪🏼