120 Reacties
vor 5 Monaten
Ik kolf inmiddels al 5 dagen dagelijks 2x p/d. Maak hierbij gebruik van een handkolf. Het begon met 2ml p/x en ik zit nu inmiddels op 9ml p/x. Vooraf onder de warme douche ff masseren en veel (orgeade) drinken. Met de hand kolven lukt mij ook niet vandaar de overstap.
vor 5 Monaten
Ik heb vanaf 40 weken elke dag 3x met de hand gekolft om de bevalling op gang te laten komen. Begon met 0.2ml en einde vd week zat ik op 5 (verspreid over de hele dag). Na de bevalling kon ik gelijk voeden en binnen 14 uur had kindje geen meconiumluier maar melkluiers. Kraamzorg was zeer onder de indruk! Kindje is op de 3e dag ook alweer aan het aankomen. Dus ik zou zeker dat kolven vantevoren aanraden want heeft bij mij voor een vlekkeloze overgang gezorgd. Schrik niet als het weinig is eerst, het moet even op gang komen!
vor 5 Monaten
Hoeveel nemen jullie mee naar het ziekenhuis? As woensdag krijg ik mijn geplande keizersnee en weet niet hoeveel mee te nemen naar het ziekenhuis. Ik kolf nu 1x per dag zo'n 15 mL per keer. 2,5 week kolven en steeds een opbrengst van minimaal 5 mL tm 15 mL zorgt wel voor een zakje vol met spuitjes bv. Dus om de hele zak mee te nemen lijkt me overbodig. Maar hoeveel mL neem ik dan wel mee?
vor 5 Monaten
Reactie op Ab itsme
Hoeveel nemen jullie mee naar het ziekenhuis? As woensdag krijg ik mijn gep ...
Ik twijfel ook erg, maar lees net dat baby’s de eerste dag 10-15 ml per voeding drinken. Dus ik denk dat ik voeding voor 1 dag meeneem. Zo gek veel productie heb ik ook niet (5ml per dag nu) dus moet net lukken.
vor 5 Monaten
Reactie op Saar1705
Hoe lang kolven jullie per borst? Net voor t eerst gedaan maar er kwam maar ...
Dat had ik de eerste week ook.. ik kolf nu sinds 3 dagen 20 min per borst en heb 4 á 5 ml. Nogsteeds niet veel maar alle beetjes helpen + ik hoop gewoon dat het de bevalling op gang brengt.
vor 5 Monaten
Hee! Ik was lekker op weg met opbouwen en zat op een gegeven moment op 27ml per dag (2x kolven). Maar de laatste 3 dagen gaat het ineens veel moeizamer, en is het bijna de helft daarvan?
Ik ben nu 41+3 dus de bevalling komt er ook bijna aan..kan nergens terugvinden of het daar iets mee te maken heeft. Zou wel jammer zijn als het nu weer moeilijker wordt ipv makkelijker als de kleine er straks is..
Iemand die dit herkent en/of tips heeft?
Groetjes 🤗