19 Reacties
3 maanden geleden
Ik herken dit bij onze dochter ook. Einde dag icm slaapje gemist en in een andere omgeving dan is het feest. Ook als we weg zijn geweest en dan 's avonds of einde dag thuis komen lijkt het of ze al overprikkeld is.
Dit maakt wel dat ik steeds minder het huid uit ga omdat ik dan bang ben om haar "ritme" in de war schopt..
3 maanden geleden
Mijn zoontje die vond t eerst leuk met iedereen, nu hij meer kan zien huilt hij bij iedereen. Denk dat t normaal is en meer van eenkennigheid?
3 maanden geleden
Reactie op Jessara
Hier hetzelfde. Gister in de stad met haar geweest. Was erg druk. Desondank ...
Ja misschien gaan wij die ook maar uitproberen. Ze wil daar eigenlijk niks van weten maar misschien even doorzetten en oefenen.
3 maanden geleden
Reactie op girift1379
Mijn zoontje die vond t eerst leuk met iedereen, nu hij meer kan zien huilt ...
Ja dat denk ik ook.. hopelijk dan een fase.
3 maanden geleden
Reactie op NJ1991
Voor dit soort momenten neem ik een draagzak of doek mee. Als het dan tevee ...
Dankjewel voor je tip!
3 maanden geleden
Reactie op Oltia
Dit is volstrekt normaal gedrag voor een baby, mijn kleintje van 13 weken w ...
Fijn om te horen!
3 maanden geleden
Reactie op VGA_
Ik herken dit bij onze dochter ook. Einde dag icm slaapje gemist en in een ...
Ja heel herkenbaar, het is echt zoeken he..
3 maanden geleden
Ik herken het ook.
Ze wil alles meekrijgen maar is tegelijkertijd snel overprikkeld. Na een uur/uur en een kwartier is ze ook echt wel weer toe aan een dutje. Ze slaapt erg lastig ergens anders dus we zijn best veel thuis hierdoor.
Vorige week gingen we een ijsje haken en even naar de winkel; krap aan eenuur weggeweest maar ze was gesloopt en helemaal overprikkeld.
Soms voekt je wereld daardoor ineens heel klein maar ik probeer me te bedenken dat dit ook weer voorbij gaat
3 maanden geleden
Die van mij verwerkt prikkels ook vrij matig. Slaapt ook alleen maar in haar eigen bedje (ja luxe besef ik steeds meer) of in de kinderwagen. In de maxicosi niet meer sinds ze haar voeten heeft ontdekt 😅. In de box blijft ze wakker en de draagzak/doek wordt ze boos, omdat ze dan niet goed om zich heen kan kijken. Helaas geen tips, ik probeer zoveel mogelijk in haar wakkertijd te plannen, maar probeer toch ook wel een keer per dag een klein uitstapje te maken. Vandaag zijn we naar het dorp geweest met de kinderwagen. Daar sliep ze toen door alle geluiden heen gedurende 45 minuten. Helaas wel daarna wat later thuis dan goed voor haar wakkertijd en net een half uur bezig geweest met haar in slaap te krijgen. (Gaat ook de ene keer beter dan de andere keer). Gisteravond daarentegen wel 2 uur bezig geweest na een week in een vakantiepark.
3 maanden geleden
Ik neem ook altijd de draagzak mee in dit soort situaties. Soms doe ik dan ook het zonne-/slaapkapje (als je die hebt) omhoog of een zonnehoedje op. Dan ziet ze tenminste niks haha. Anders is het vaak 👀. Als het dan nog niet lukt om in slaap te vallen neem ik haar in de zak mee naar de gang, buiten, boven en wiebel een beetje rond. Vaak slaapt ze dan binnen enkele minuten. In ieder geval niet schuldig voelen dat je je even afzondert. Je kleintje is nog zo klein en moet gewoon wennen 🩷 Gelukkig ben jij er voor haar!
3 maanden geleden
Reactie op wensvoornummer2
Ik neem ook altijd de draagzak mee in dit soort situaties. Soms doe ik dan ...
Dat is ook zo! Dankjewel voor je support!
3 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Die van mij verwerkt prikkels ook vrij matig. Slaapt ook alleen maar in haa ...
Ah ja lastig zo dan he! Succes en bedankt voor het delen 🌸
3 maanden geleden
Reactie op Debs14
Ik herken het ook.
Ze wil alles meekrijgen maar is tegelijkertijd snel ove ...
Heel herkenbaar, ik ben alles zo aan het timen dat is soms echt lastig.
3 maanden geleden
Reactie op LilV
Hier is dat ook hoor! Bij ons werkt de draagzak dan heel goed om toch een s ...
Tochmaar de draagzak proberen dan! Dankjewel voor je tip!
3 maanden geleden
Herkenbaar. Onze dochter raakt ook vrij snel overprikkeld en tegelijkertijd is ze ook erg nieuwsgierig. In de kinderwagen, maxicosi of bij andere mensen/onbekende geluiden, kijkt ze heel groot met haar ogen en zit dan wat gespannen bij. Ik probeer dan zoveel mogelijk tegen haar te praten, aaien, strelen. Het zal vast bij horen, maar ik probeer haar desondanks toch wel in contact te brengen met andere mensen en drukte zodat ze ook gewend aan raakt hopelijk ooit.