8 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb het bij de apotheek gevraagd en gehaalt, ze legde mij heel veel erover uit.
Het is goed voor de weerstand, en ook dingen zoals eczeem en nog heel veel meer dingen.
En het helpt dus tegen darmkrampjes.
Wij gebruiken het nu 2 weken en het lijkt hier wel te werken hij heeft nog wel krampjes maar een stuk minder heftig en ook minder lang meestal maar heel eventjes en dan houd het op.
Werkte denk ik na 3 dagen ongeveer al wel.
2 jaar geleden
Wij zijn toen hij 3 weken oud was begonnen met het geven van bactiol baby. Hiervan gaan iedere ochtend 6 druppels mee zijn fles in. Daarnaast zijn we toen overgestapt op nutrilon omneo, flessen van dr Brown en hebben een osteopaat bezocht. Krampen waren na 2 weken helemaal weg en ontlasting ook een stuk dunner en komt er makkelijker uit.
Misschien heb je er iets aan 😊
2 jaar geleden
Wij zijn vanaf de geboorte begonnen met de bactiol druppels vanwege borstvoeding. Bij de 1e orthiflor start gebruikt, die kreeg flesvoeding dus was makkelijker. Beide werken erg goed. Binnen een week verschil gezien bij de oudste. Nu dus meteen gestart, maar amper krampjes.
Hij krijgt ze 's ochtends samen met de vitamine d en k druppels. Stoppen doe ik als we voorbij de 8 weken zijn en het flesje op is
2 jaar geleden
Wij gebruikten eerst Orthiflor Start, maar we zijn overgestapt naar deze. Veel makkelijker in gebruik (Orthiflor is poeder en dit zijn druppels) en ook sneller effect.
De probiotica die we nu hebben druppelen we op een lepeltje, samen met de vitaminedruppels. Hij krijgt het voorafgaand aan de eerste voeding van die dag. Ik geef meteen daarna borstvoeding.
Na 2-3 dagen merkte ik verschil, maar meestal duurt dat wel wat langer. Ik denk dat ik ga stoppen als het flesje leeg is. Dat is na 21 dagen. Mijn baby is dan ongeveer 9 weken oud.
Ik heb deze druppels gekozen omdat ze “lactobacillus reuteri” bevatten. Daar koos ik voor omdat ik verschillende onderzoeken over krampjes heb gelezen en dit de enige soort probiotica is waarvan wetenschappelijk is bewezen dat die werkt. Er zijn echter ook genoeg positieve ervaringen op dit forum te lezen over andere soorten probiotica, baat het niet dan schaadt het niet! 😊
De meeste probiotica is niet goedkoop, maar het helpt om online naar een goede deal te zoeken. Verder geen andere informatie die me nu te binnen schiet!

2 jaar geleden
Je leest veel fijne reacties. Alleen pro biotica heeft vaak een langere tijd nodig om echt zijn werkt te doen. Dat komt omdat de meeste bacteriën direct met de ontlasting het lichaam weer verlaten. Het is dus vrijwel onmogelijk dat ze binnen enkele dagen al werken.
2 jaar geleden
Ik heb bij beide kindjes bactiol baby probiotica gebruikt. Zijn gewoon druppels, kan je geven op een lepeltje of uit een drinkflesspeen laten zuigen. Mijn 1e zoontje had vreselijk last van krampjes al wekenlang (was gillen van 17:00 tot 00:00) en met de probiotica was het na een week grotendeels weg. Toen zijn we gestopt met geven en is het niet teruggekomen.
Bij de 2e zijn we het preventief gaan geven. Niet elke dag maar gewoon om de paar dagen. Hij heeft maar weinig last gehad van krampjes. Inmiddels zijn we bij hem ook gestopt.
2 jaar geleden
Reactie op daphneschouten450
Wij zijn toen hij 3 weken oud was begonnen met het geven van bactiol baby. ...
Hii, welke speen gebruik jij voor de omneo voeding?