Onze baby heeft tot ongeveer 9 weken erg goed gedronken(nu 13 weken) Ineens ging dit over in elke voeding maximaal 5 a 10 minuten(met uitzondering) aan de borst. Na die 5 minuten laat hij los maar blijft hij toch opnieuw aanhappen en na 2 slokken te hebben genomen weer los te laten, een speen pakt hij na de voeding wel. Hij lijkt ook voldaan en vol alleen komt hij nog steeds elke 2/3 uur voor voeding, alsof er niet meer in zijn maagje past per voeding, of dat hij na een bepaalde tijd “te lui” is om verder te eten ? Hierdoor komt hij ‘s nachts ook telkens weer voor meerdere voedingen helaas. Als ik naar vandaag kijk waren het al 9 voedingsmomenten. Herkent iemand zijn baby ook hierin? ( wel veel poep en plasluiers op een dag)
Beweegt je kindje ook veel met zijn hoofdje heen en weer?
Nee niet echt ! Heel af en toe als hij moe is. Wat betekend het ? Mijn dochter (nu 8) heeft nooit zo raar gedronken. Zij kreeg dan wel flesvoeding ipv borstvoeding
Nee niet echt ! Heel af en toe als hij moe is. Wat betekend het ? Mijn doch ...
Ik dacht wellicht een sprongetje. Mijn kindje drinkt ook niet al te best door een sprongetje. Daarbij gaat ze met haar hoofd naar links en weer naar rechts
Nou, gek hè! Hier echt precies hetzelfde! Zoontje is nu ruim 12 weken, dus heel vergelijkbaar.
Ineens van 20 min rustig drinken naar maar 5 of 20 minuten en dan telkens loslaten, weer aanhappen, weer loslaten. Zo gek..
Mis toch een fase ofzo?
Nou, gek hè! Hier echt precies hetzelfde! Zoontje is nu ruim 12 weken, dus ...
Jaa ik hoop het maar het duurt al weken en weken. Ik zat zelf misschien te denken dat ik hem in dit drinkpatroon gebracht heb door hem te snel aan te leggen waardoor hij dan maar een beetje kan drinken ? Als het nog een week duurt ga ik een afspraak maken bij de lactatiedeskundige denk ik
Nou hier exact hetzelfde, baby is 12+1. Ik heb het idee dat ik hem soms aankeg terwijl hij nog niet echt honger heeft en dan gaat hij zo onrustig drinken. Een slok en dan los en me dan zo lief en stralend aankijken en dat dan de hele tijd haha. ‘s Nachts ook ineens vaak! Eerder sliep hij weleens 6 uur achter elkaar maar nu elke 2/3 uur drinken en soms zelfs even wakker ‘snachts
Hier ook helaas.. borstvoeding Max 4 min en flessen ben ik blij als er meer dan 80 in gaat… nachten zijn niet leuk nu, hoop echt dat t weer een fase is.
Wat rond deze periode wel zo is, is dat ze de zuigreflex wat meer gaan verliezen en meer ‘echt’ moeten drinken m