Hi mede mama's!
Het leek me leuk om een topic te starten zodat we onze ervaringen kunnen delen wat betreft alles omtrent de rapley methode. Ik heb al een aantal vragen, want ik vind het maar lastig.
Ik zou graag met 6 maanden/goeie zit willen starten. Moeten we daarvoor al gepureerde voeding geven of zorgt dat daarna voor verwarring? Het cb en de opvang zeggen allebei dat het zorgelijk is als ze met 6 maanden nog niet iets anders op hebben dan melk (ik geef borstvoeding). Zelf lees ik veel over darmrijping etc en sta ik wel achter het principe later te beginnen.
Daarnaast ben ik op zoek naar een eetstoel. De stokke tripp trapp vind ik aan de prijzige kant en marktplaats vind ik niks. Ik wil er graag eentje van hout/houtlook, dus refurbished met een lakje verf gaat hem ook niet worden. Ik weet dat hij goed ondersteunt moet worden aan de zijkant en een voetensteuntje nodig heeft. Zijn er dingen die ik over het hoofd zie en hebben jullie goede aanraders? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn schoonouders hebben alleen een simpel ikea eetstoeltje zonder voetensteun, maar dat lijkt me dan niet handig? Hoe doe je dat sowieso bij opa's en oma's en de opvang? Ik weet niet of ze daar verstand van hebben. Zo niet, kan hij dan gepureerde voeding en voeding volgens de Rapley methode door elkaar eten (bij ons rapley en ergens anders gepureerd)?
Het is mijn eerste kindje, dus ik ben echt nog zoekende :)