33 Reacties

2 jaar geleden

Volg

2 jaar geleden

Soep en curry kan je heel makkelijk veel porties in 1 keer maken en vriezen ook heel goed. Pastasaus en dan alleen nog de pasta er bij hoeven koken, is niet veel moeite en scheelt heel wat ruimte in de vriezer. Zelfde met veel rijst gerechten, bonus als je een rijstkoker hebt (aanrader). Verder op Pinterest heel veel te vinden als je zoekt op freezer meals, meal prep, batch cooking etc. En verder nog als tip, vriez het in in een ziplock zakje, plat. Dan stapelt het makkelijker in de vriezer en is het snel ontdooid/opgewarmd.

2 jaar geleden

Reactie op Nathaliiieee

Soep en curry kan je heel makkelijk veel porties in 1 keer maken en vriezen ...
En als je toch al avondeten kookt gewoon lekker dubbele portie maken en de helft in de vriezer, ben je niet heel veel extra tijd aan kwijt maar heb je toch direct voor nog een dagje eten

2 jaar geleden

Wij vriezen altijd veel van de verspakketen van de ah in. Zeker de pakketen met waar je enkel rijst aan toe moet voegen. Dan hoef je als je hem uit de vriezer haalt enkel wat rijst nog te koken. Verder een spinazielasagne of andere ovenschotel vriezen we ook in voor de kraamtijd

2 jaar geleden

Reactie op Nathaliiieee

Soep en curry kan je heel makkelijk veel porties in 1 keer maken en vriezen ...
Goede tips!!!

2 jaar geleden

Ja dit is het topic wat ik zocht!! Ben zelf ook erg inspiratieloos en vind ook niet alles lekker wat uit de vriezer komt.. Ik heb tot nu toe wat uiensoep extra gemaakt en zakjes pastasaus. Dan hoef je dus alleen nog pasta te koken en het even op te warmen. Dit recept maak ik regelmatig, het is een hele pan vol. Vaak geef ik m’n ouders en oma ook een zakje en de rest gaat in de vriezer. https://miljuschka.nl/klassieker-spaghetti-bolognese-saus/

2 jaar geleden

Chili con carne is hier ook altijd een succes

2 jaar geleden

Voor als je echt geen keukenprises bent: knorr wereld gerechten zijn vaak ook goed in te vriezen! Bijv de bobotie of kip tandori. Even t zakje met de rijst apart houden, dan hoef je alleen die nog te koken!

2 jaar geleden

Geen recept maar kleine tip voor moeders die van plan zijn borstvoeding te geven. Hou er rekening mee dat voeding waar je zelf wat meer gasvorming van krijgt voor je baby vaak ook wat minder comfortabel is. Dus vaak meer huilen etc.

2 jaar geleden

Hier gaat in de vriezer: Lasagne Hartige taart met zalm en broccoli Gehaktballetjes in tomatensaus(couscous daar later bij) Pompoensoep Chili sin carne En voor mn zoontje Bananenpannenkoekjes met biet Poffertjes met Pompoen

2 jaar geleden

Reactie op Fabienne24

Voor als je echt geen keukenprises bent: knorr wereld gerechten zijn vaak o ...
Ik schrik vaak van de hoeveelheid zout die in die zakjes zit.

2 jaar geleden

De kraamverzorgster wil vaak ook het eten voorbereiden

2 jaar geleden

Reactie op Alieke85

Ik schrik vaak van de hoeveelheid zout die in die zakjes zit.
Het is maar voor een weekje hé 🙂 als je in survival mode staat zijn dit soort dingen ideaal

2 jaar geleden

Wij hebben de vorige keer van bijna al het kraambezoek eten gehad, dus niets gebruikt van al het eten dat in de vriezer lag

2 jaar geleden

Reactie op Evvaa

Hier gaat in de vriezer: Lasagne Hartige taart met zalm en broccoli Gehaktb ...
Heb je de lasagne dan al helemaal klaar? Of moet hij later nog in de oven?

2 jaar geleden

Ik haal ook wat verspakketten in huis die de kraamhulp kan maken/voorbereiden.

2 jaar geleden

Tip uit het boek Mama'en; warm, goed verteerbaar voedsel eten. Vooral de eerste week, ivm dat het verteren je lichaam zo weinig mogelijk energie kost en er meer energie naar het herstellen gaat. Denk aan (pompoen)soep, milde curry en stoofschotels

2 jaar geleden

Ik hou heel erg van het boek ‘negen gouden maanden’, daarin ook heerlijke recepten!

2 jaar geleden

Botton bouillon, chili, soepen, curry, stoofschoteld Gezond en verwarmend ❤️ik zou weinig koud eten, rauw eten(sla en fruit salade). Alles makkelijk verteerbaar. In de ochtend lekker pap, in de middag soep, in de avond een curry. tussendoor warm fruit, plakje bananenbrood etc