12 Reacties
4 maanden geleden
Verborgen reflux kan vaak wel even duren. Meestal wel het 1e jaar.
Wat hier helpt is echt de algemene tips, vaker kleine beetjes. Om hoog houden na voeding ect ect
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem262001
Verborgen reflux kan vaak wel even duren. Meestal wel het 1e jaar.
Wat hi ...
Die tips helpen idd heel goed en omhoog komen wordt iets winder helaas wil ze alleen nog niet op d'r rug of zij slapen.
Buik accepteert ze enkel bij iemand.
Hoopte dat dit misschien sneller overgaat. Maak me nogal zorgen over de oppas etc straks als ze weigert te slapen😅
4 maanden geleden
Reactie op ingele88
Die tips helpen idd heel goed en omhoog komen wordt iets winder helaas wil ...
Ja vervelend inderdaad! Als je echt het idee hebt dat ze er last van heeft dan kun je het best de huisarts bellen en vragen voor een doorverwijzing na de kinderarts voor nexium
4 maanden geleden
Reactie op ingele88
Ben ik al geweest maar die schrijft niks voor omdat het niet heftig genoeg ...
Hmm, mijn ervaring is wel je gevoel je volgen en als jij zegt dat ze echt last heeft het wel bij je punt te houden. Ze kunnen nog wel eens er alles maar bij horen vinden bij die kleintjes.
Heeft ze verder nog voorkeurshouding, spanning in het nekje?
4 maanden geleden
Mijn dochter heeft nog regelmatig dat er wat omhoog komt maar de hoeveelheid en frequentie verschilt heel erg per dag.
Ze slaapt ‘s nachts al vanaf dag 1 in haar eigen bedje, overdag valt ze vaak tijdens het voeden inslaap dan leg ik haar soms wel weg maar vaak niet omdat ik het fijn vind haar bij me te hebben.
Ik probeer haar soms iets langer wakker te houden en met haar te spelen zodat ze een beetje extra moe is. En ik heb het idee dat ik haar vermoeidheid signalen wel echt herken, dat slaapt ze binnen 2 tellen als ik met haar op de arm een rondje loop.
Voor als ik haar naar bed breng ‘s avonds hebben we ook een routine, dingen de we elke avond doen voordat ze naar bed gaat. Ik creëer een rustige omgeving zodat ze uiteindelijk hopelijk ook weet dat dat het moment is om te gaan slapen en te ontspannen. Ik heb wel het idee dat dat echt werkt.
(Dit is mijn eerste kindje, ik doe dus wat voor ons werkt naar mijn idee.)
4 maanden geleden
Reactie op ingele88
Nee geen voorkeur loop ook al bij osteopaat.
Sinds jhbpm heb ik niet het id ...
Sinds ik hier weet dat hij niet echt meer pijn heeft zijn we echt met ritme en regelmaat begonnen. Ook dat kan een hoop onrust wegnemen. Mijn vorige zoontje is een week opgenomen geweest om te 'resetten'
Dit keer zelf wat doorgepakt, is eventjes niet leuk maar wel handig om er achter te komen wat je kindje fijn vind. Op dagen dat we thuis zijn ligt hij eigenlijk ieder dutje in zijn bed, en is dan veel ontspannender dan op dagen dat hij onderweg / op de arm slaapt.
Wat bij mijn vorige zoontje goed hielp is de maxi cosi in het bedje te zetten en hem daar in te laten slapen. Hij ging van niet slapen na dutjes van zo 2 uur achter elkaar. Toen dat goed ging ook pas weer in bedje geoefend.
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem262001
Sinds ik hier weet dat hij niet echt meer pijn heeft zijn we echt met ritme ...
De routine is hier gelukkig wel aanwezig en keurig flesjes op dezelfde tijd.
We hebben haar zelf al tijdje laten huilen om te kijken of ze zichzelf in slaapt huilt maar ook dat werkt niet.
Ook na een slaapje van half uur op mijn lichaam en daarna ergens neerleggen werkt niet ze wordt direct wakker. Ook al is het een diepe slaap
4 maanden geleden
Reactie op ingele88
De routine is hier gelukkig wel aanwezig en keurig flesjes op dezelfde tij ...
Lastig! Ja zelf troosten kunnen ze op deze leeftijd nog niet.
Hier maakt meneer ook altijd wel een strijd. Als ik weet dat die moe is en de juiste wakkertijd heeft gehad laat ik hem vaak minuut of 5 huilen, daarna terug voor speentje. Zo'n x of 3 en dan slaapt die wel
4 maanden geleden
Reactie op Anoniem262001
Lastig! Ja zelf troosten kunnen ze op deze leeftijd nog niet.
Hier maakt ...
Haha die van ons pakt ook al geen speentje🙈 eigenwijze meid hebben wij😅
Die van ons is een echte strijder en blijft gewoon door huilen ook al duurt het een half uur of langer maar slapen ho maar
4 maanden geleden
ooh wat vind ik dit vreselijk rot voor je … mijn oudste had hevige reflux, wij hebben weken met haar op een stoel geslapen snachts omdat ze ook niet sliep. Uiteindelijk na 10 weken advies gekregen om haar op haar linkerzij te leggen en een fedde en kees lakentje te gebruiken, dit werkte in combinatie met medicijnen tegen het zuur. Overdag heeft ze zeker tot 5/6 maanden nergens anders geslapen dan op ons, snachts na de tips wel in haar bedje en de reflux ging pas met 14 maanden weg 😩
ik denk dat je het al doet maar voor dr zekerheid deze tips:
- Overdag veel in de draagzak zodat ze een soort van tolerantie hebben om savonds/snachts te kunnen liggen.
- bedje schuin zetten
- eventueel op linkerzij met zijligkussen
- voeding indikken (werkst soms averechts)
- kleinere beetjes voeding aanbieden
succes 😵💫😵💫😵💫😞😞😞