10 Reacties
2 maanden geleden
Wat heftig allemaal. Als je er voor open staat zou je misschien samen kunnen slapen (volgens veilig samen slapen richtlijnen van McKenna). Dat geeft misschien de verbinding en rust dat je baby in de nacht nodig heeft om wat langer te kunnen slapen.
Helpt overdag een draagdoek of zak eventueel?
Ten slotte, ik weet niet hoe heftig de opname was voor de baby. Maar in mijn omgeving heeft EMDR voor babys goed geholpen.
Goede vibes voor jullie 🤍
2 maanden geleden
Reactie op Jessara
Wat heftig allemaal. Als je er voor open staat zou je misschien samen kunne ...
ooh wat een goeie tip die EMDR, daar ga ik zeker even naar kijken!!
We slapen het meerendeel van de nacht samen (hij begint in de co-sleeper maar verplaatst al snel lekker
dicht bij me) maar helaas is hij dicht bij me net zo onrustig, soms slaapt hij zelf wel ondanks de onrust in zijn lijf maar ik slaap dus vrijwel niks. Alles voor je kids heb begrijp me niet verkeerd maar ik begin langzaam wel een kort lontje te krijgen 😵💫
2 maanden geleden
Reactie op Sunnytina
ooh wat een goeie tip die EMDR, daar ga ik zeker even naar kijken!!
We sla ...
Helemaal begrijpelijk dat je kapot bent. Doen wat je moet doen om deze fase te overleven. Laat de was staan, vraag familie om hulp, neem wat langer verlof op. Zet zoveel mogelijk hulplijnen in om de dag beter door te komen. Af en toe een lekker potje janken moet ook goed kunnen!
Ik ben totaal geen expert, maar mijn gevoel zegt als je borstvoeding blijft geven, samen slaapt en de baby overdag lekker dicht bij mama of papa houd dat je kindje vanzelf steeds meer rust in het lijfje gaat krijgen. Misschien zelfs wat huid op huid als het niet te warm is
2 maanden geleden
Wat zwaar voor jullie beiden! Waarvoor heeft hij opgenomen gelegen? Klinkt alsof je baby’tje het heel zwaar heeft gehad en moeite heeft met verwerken.
2 maanden geleden
Mijn kleintje heeft 52 dagen in het ziekenhuis gelegen (stofwisselingsziekte waarvoor we nog een keer terug zullen moeten voor een operatie met zeker wet een maand opname) en was zeker de eerste 2 weken thuis echt niet weg te leggen en zat constant aan mij geplakt om zo maar te zeggen. Alleen snachts kon hij iets beter zelf slapen dus daar nog een beetje rust kunnen pakken. Is daarna gelukkig wel iets beter geworden maar zulke dagen zitten er nog steeds tussen. Hoop voor jou dat het snel beter word! Maar ze geven het inderdaad in het ziekenhuis wel aan er is daar natuurlijk vrij constant geluid/licht/etc. dus als het dan thuis ineens een stuk rustiger is kunnen ze van ieder dingetje schrikken. Zie dat in zijn slaap nog wel gebeuren alleen hij word er nu vaak niet wakker van.
2 maanden geleden
Mijn kindje krijgt wel moedermelk (en speciale voeding) maar dat gaat allemaal via de sonde 7x per dag dus hoe het qua voeding zit kan ik geen "vergelijking" bieden
2 maanden geleden
Reactie op natasjafab
Mijn kleintje heeft 52 dagen in het ziekenhuis gelegen (stofwisselingsziekt ...
Dank je, fijn om wat herkenning te lezen. Ik snap inderdaad wel dat het ritme door het ziekenhuis helemaal door de war is. Hij werd daar ook continu wakker voor/door onderzoeken… En anderzijds vaak ook slapen door medicijnen. Snap wel dat hij weer moet wennen en neem hem echt niks kwalijk maar ben gewoon zo moe 🫣
Wat maken jullie ook een heftige tijd mee … Hoe gaat het nu met jullie? Werd hij direct na de geboorte opgenomen of later? Dikke knuffel 🍀
2 maanden geleden
Reactie op Sunnytina
Ja hij heeft het inderdaad erg zwaar gehad met vervelende onderzoeken.
Hij ...
Agossie ❤️ sterkte