6 Reacties

4 maanden geleden

Onze dochter 10 weken heeft ook nog niet een ritme. Het enige ritme wat erin zit is 23:00 uur laatste voeding en 7 uur wakker worden. Het is ook helemaal niet erg om nu nog geen ritme te hebben zei consultatiebureau en lactatiekundige. Pas vanaf 3 maanden kan je echt een ritme maken. Onze kleine blijft tot 23:00 bij ons beneden en gaan wij samen naar bed

4 maanden geleden

Wij doen wel een vaste avond routine sinds een paar weken. Bij ons ziet dat er als volgt uit; 17:30 - 18:30 koken en eten. 18:30 - 19:00 voeden 19:00 - 19:30 opruimen in huis en dan zelf douchen 19:30 - 20:00 mijn zoontje naar boven, wassen of in bad (hij gaat twee keer per week in bad en andere dagen helemaal wassen), schone pyjama aan 20:00 - 21:30 in het grote bed liggen samen met mij 21:30/22:00 laatste voeding voor de dag en verschonen 22:00 baby in cosleeper en dan gaan we allemaal slapen. Een baby van twee maanden oud leert nog geen ritme. Deze vaste avondroutine is vooral fijn voor mijzelf momenteel. Vanaf drie maanden gaat een baby patronen en ritmes leren herkennen! ☺️

4 maanden geleden

Reactie op ikwordmoederx

Wij doen wel een vaste avond routine sinds een paar weken. Bij ons ziet dat ...
Oh en mijn baby is maandag 8 weken oud

4 maanden geleden

Ons zoontje van 7 weken gaat nu sinds 2 weken op het volgende ritme 20.00 naar zijn kamer. Schone luier, pyjama en slaapzak aan. Fles, 10 min rechtop en knuffelen daarna in bed. Zowel wakker als slapend word hij in bed gelegd. 20.30 slaapt hij 9 vd 10 keer. Met de oudste ook rond 2 maanden avondritme gaan trainen en vanaf 3 maanden dutjes ritme. Ik moet wel zeggen dat ik dit ben gaan opbouwen toen ik merkte dat hij beneden eigenlijk altijd rond 8 uur een fles wou en rond half 9 sliep bij ons

4 maanden geleden

Bijna 9 weken hier en mijn zoontje heeft altijd zn druiluurtje tussen 7 en 11 dus hij gaat meestal na zn voeding van rond 11 uur naar bed. Dan komt hij na 4 of 6 uur weer voor de fles. Afgelopen nacht heeft hij voor het eerst 8 uur door geslapen. Benieuwd wat deze nacht weer zal brengen.

4 maanden geleden

Tsja ik denk dat de bedtijd verplaatst moet worden als je 1.5 uur bezig bent met haar in slaap wiegen toch?