14 Reacties
3 maanden geleden
Mijn dochter is nu 11 weken en sinds 2 a 3 weken laat ze er ineens 3 uur en soms wel 4 uur tussen overdag. Daarvoor kwam zij ook elke 2 uur. We zijn bij de chiropractor geweest ivm een stijve nek en sindsdien deze verandering.
Is er een reden dat ze zo vaak komt? De chiropractor zei dat er altijd wel een reden is. Op deze leeftijd hoort ze er overdag wel 3-4 uur tussen te kunnen houden.
Groetjes!
3 maanden geleden
Reactie op LisanneSeinen
Mijn dochter is nu 11 weken en sinds 2 a 3 weken laat ze er ineens 3 uur en ...
Oh interessant!
Geen idee wat de reden is.. Gewoon een hongerlapje denk ik🫢🙈.
Laatst wel bij de chiropractor geweest en ze had ook een stijf nekje. Helaas heeft ze dit na een paar behandelen niet los weten te krijgen.
Hoe is jullie ervaring met de chiropractor?
3 maanden geleden
Reactie op Amber xo
Oh interessant!
Geen idee wat de reden is.. Gewoon een hongerlapje denk ik ...
Bij ons heel goed, echt een tovenaar. Maar 3 behandelingen gehad en sindsdien is het echt een totaal ander meisje.
Wij zijn in Sneek naar de chiropractor geweest. Hij schijnt heel goed te zijn en patiënten komen van verder weg om naar deze man te gaan.
3 maanden geleden
Ons zoontje van nu 15 weken heeft dit ook echt gehad tot nu 2 weken geleden denk ik.. deels omdat ik mezelf erop betrapte niet altijd goed naar hongersignalen te kijken van mijn kindje, maar meer gewend was aan de 2 uur die hij altijd kwam. Dit hield ik dus zelf ook in stand. Uiteindelijk echt de tijd ervoor genomen, goed gekeken naar de hongersignalen en toen pas gaan voeden. Uiteindelijk schoof alles steeds een stukje op. Eerst naar de 2,5 uur en nu naar de 3 uur.
Ik zelf werd er altijd heel onzeker van als andere baby's om de 4 uur kwamen op jongere leeftijd, want mijn zoontje deed dat niet. Maar nu heb ik het gewoon geaccepteerd, ieder kindje is anders en zolang het geen probleem is voor jou & je kindje, dan is het helemaal oke zo. 🩵
3 maanden geleden
Hier overdag ook vaak om de ongeveer 2,5 uur. Ik houd dit zelf ook wel een beetje in stand omdat ik goed uit wil komen qua borstvoeding (elke borst drie voedingen per dag).
Dit is het ritme nu ongeveer:
5.30 BV (rechts)
9.00 BV (links)
11.30 BV (rechts)
14.00 BV (links)
16.30 KV (120+4)
19.00 BV (rechts)
21.30 BV (links) (droomvoeding)
Ze begint nu langere slaapjes te doen overdag dus gisteren zat er 's middags vier uur tussen. Zou heel fijn zijn als ik op vier borstvoedingen per dag over kan, maar of dat gaat lukken...
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde, meestal om de 2,5 uur. Ze is 11 weken. De enige vaste voeding is die tussen 18.30 en 19.30 voor het slapen gaan. En in de ochtend vaak rond 6.30/7.00 als ze wakker wordt. ‘‘s nachts laat ze er langer tussen, in het begin van de avond ongeveer 7 uur en daarna 3 uur.
3 maanden geleden
Mijn dochter is precies 14 weken. Ik doe overdag ongeveer om de 3 uur. Dan komt ze meestal wel uit zichzelf. Soms is het iets korter, soms iets langer. Ze krijgt 1 borst per keer. En snachts volg ik meestal haar ritme of ik geef haar een droomvoeding tussen 22/23.
Voor nu is het dus meestal 7-10-13-16-19-22/23 (droomvoeding)-4. Ik ben nu aan het experimenteren of ik de droomvoeding kan laten vallen.. Maar ik merk dat ik er zelf nogal slecht op ga dat ik dan niet weet hoelaat ze komt snachts 😅 Ga het nog een paar dagen proberen en anders blijf ik dit gewoon doen. 1x per nacht een voeding vind ik prima. Het liefst zou ik wel naar overdag om de 4u gaan. Maar dan moeten de dutjes eerst langer worden 🤣 Leuk om zo de verschillen te lezen!
3 maanden geleden
Mijn zoontje komt ongeveer om de 1,5 uur/2 uur nu met de warmte. Wil vaak ook in slaap vallen aan de borst. Ik heb er niet zoveel moeite mee, maar het is nu wel erg warm!
Doe je borstcompressies? Wellicht gaat dat je helpen. Mijn lactatiekundige gaf aan dat als ze de achterste melk wat meer krijgen ze ook wat meer verzadigd zijn en minder snel zich weer melden.