7 Reacties
3 maanden geleden
Hoi! Hier ook borstvoeding op verzoek en een soort van ritme. Ik probeer altijd de dag op een vast moment te starten. Zo rond 07:00 ( kan ook eens eerder of rond 7:30 ofzo zijn) de eerste voeding te geven. Ongeacht wanneer ze nog gedronken heeft in de nacht. Tenzij dit nog om 6 was. Maar hier is de nachtvoeding meestal rond 3 of 4.
En vanaf 7:00 heb ik dan een soort van ritme omdat ze rond de 3 a 4 uur komt.
Dus misschien is dat een optie? Het 1e voedingsmoment van de dag op jouw verzoek zeg maar.
3 maanden geleden
En met slaapjes kijk ik naar de wakker tijd die bij de leeftijd past en de slaap signalen. Volgens mij is dat met 10 weken ongeveer 60 min tot 1,5 uur? (Even googelen)Dus als je dan goed oplet zie je vaak als slaap signalen en dan kun je haar proberen weg te leggen in haar bedje. Ik help dochter vaak in slaap door even een hand op haar te leggen of tussen haar oogjes net boven haar neusje te aaien.
3 maanden geleden
Ik voed op schema en op verzoek. Als hij een slokje buiten schematijd wil mag dat altijd, maar dan voed ik ook weer op schematijd, ook al is dit vrij kort erop. Dit betekent dat het verzoek vrijwel nu altijd op schematijd is ;) Met 4 uur ertussen als standaard. Dat vind ik zelf het prettigst, en is voor hem ook het prettigst merk ik.
3 maanden geleden
Ik voed telkens na een slaapje. Mijne is 12 weken en ik ga ongeveer zo te werk. Zonder vaste tijden nog want ik volg haar. De tijden hieronder zijn een indicatie.
Wakker worden (10min) - luier (5min)- voeden (15min) - even rechtop en knuffelen (10min)- boxtijd/tummytime - luiercheck - slapen (60 min).
Onze kleine slaapt nu boven in haar eigen bedje sinds 2 weken. Wij zijn beneden begonnen met wiegen en dan in slaap naar boven brengen. Vervolgens gingen we boven wiegen en dan slapend in bed gelegd. En vandaag zijn we begonnen met zelfstandig slapen met een knuffeldoekje op der ogen en is 3 van de 4 keer gelukt. Dus heel trots op der. Mijn grootste tip is wel volg je gevoel hierin. Lukt het is eerst 1x is dat al mooi, mislukt het daarna, hoort erbij. Kleine babystapjes en geduld waren bij ons key words.
3 maanden geleden
Reactie op MommyTime2024
Ik voed telkens na een slaapje. Mijne is 12 weken en ik ga ongeveer zo te w ...
Zo'n soort ritme volgen wij ook. Geen vaste tijden maar wel voorspelbaarheid. Door de wakkertijden een beetje in het oog te houden weten we ook duidelijker wanneer het klagen moeheid betekent. Dan brengen we ons zoontje al naar bed en heel vaak valt hij dan vanzelf in slaap. Nou moet ik wel zeggen dat ons baby'tje best goed zelf inslaan valt behalve later op de dag en in de avond. Wel was ons eerste kindje daarin veel moeilijker. Die wou gewoon echt niet slapen.