17 Reacties
vorige week
Reactie op Julie-87
La Roche Posay Cicaplast baume, te koop bij de apotheek, vind ik hiervoor e ...
Deze 100%!, werkt bij ons echt perfect en is voor meerdere doeleinden te gebruiken.
Bij ons word het sindskort ook bij de Etos verkocht
vorige week
Liggen de billen open? Dat je echt het huid ziet? Rood huidweefsel zegmaar?
vorige week
Bij ons helpt een stukje heilwol in de luier leggen heel goed. Dat zorgt voor wat lucht tussen Luier en billen waardoor het minder pijnlijk is en minder vochtig blijft.
vorige week
Reactie op AmyAv
Dat nog net niet.
Vaseline met mazeina helpt, mijn zoontje had echt open billen met vaseline deed ik de wond beschermen en mazeina heeft het bij ons helemaal weggekregen.
vorige week
Reactie op AmyAv
Dat nog net niet.
In dat door gevallen gebruiken we oliedoekjes van de Kruidvat of dit, zie onderstaande link.
https://www.kruidvat.nl/corine-de-farme-liniment-calcium-balsem/p/4486350?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=KV-HBO-NL-SHOP-NB-BABY_-(2)&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_17297519898&gad_source=1&gad_campaignid=17297519898&gclid=CjwKCAiA95fLBhBPEiwATXUsxJ4n3VSXunG3a3pMau2xydwqeWyCoU9p3DP8ed7kbufiaBypQmv96hoCMjgQAvD_BwE
vorige week
Verschonen met warm water (billendoekje door warm water halen) zodat het poetsen minder pijn doet/aangenamer is, wat olie op de billendoekjes doen, kamilleolie bv of olijfolie (werkt ook heel goed bij kruimeltjespoep). Hier werkt de weleda billenbalsem het beste bij rode billen. De billen inolien na verschonen of wolvet smeren helpt ook om een barriere te vormen tussen de huid en het zure vocht. Op het kdv waar ik gewerkt heb deden we heilwol in de luier bij hele rode billen; daar trekt dan ook het vocht in en het vet uit de wol is goed voor de huid
5 dagen geleden
Alleen schoondeppen met een warm, schoon doekje. Goed laten drogen (deppen) (en daarna het beste nog even aan de lucht, dus blote billen tijd!). Daarna vette creme. Bepanthen werkt beter dan sudocreme.
Het kan een schimmel worden, dan kun je miconazol gebruiken. Misschien even foto naar de huisarts of er langs om te checken of het geen schimmel is?
Sterkte