21 Reacties

4 maanden geleden

Bij ons geen rode billetjes meer na gebruik van pampers harmonie coco

4 maanden geleden

Hier nog helemaal geen uitslag of smet gehad. Gebruik snachts pampers en overdag kruidvat new born. Uit voorzorg smeer ik sws haar billetjes altijd in met een heel dun laagje sudo. Puur ter bescherming. Dus dat gaat tot nu toe goed.

4 maanden geleden

Reactie op BMB97

Hier nog helemaal geen uitslag of smet gehad. Gebruik snachts pampers en ov ...
Ohja kwa billendoekjes gebruik ik echt van alles en nog wat. Van zwitsal tot kruidvat of etos eigen merk aan toe. Of die van de action.

4 maanden geleden

Ik gebruik dezelfde billendoekjes. M'n zoontje heeft soms ook rode liesjes/smetplekjes maar ik heb echt de indruk dat dat niets met de doekjes te maken heeft. Mn 1e had dezelfde doekjes en had nooit die plekjes, maar ook veel minder huidplooien. Wij smeren preventief om de paar luierverschoningen met sudocreme en dan blijft het weg.

4 maanden geleden

Ik gebruik waterwipes. Billendoekjes doen er wel degelijk toe. Zelfs de sensitive doekjes zitten eigenlijk vaak vol met ongezonde producten. Niet elk kindje reageert er op natuurlijk... maar men dochterje had ook rode billentjes van de doekjes die ze in het ziekenhuis voorzien (van pampers) en thuis direct overgeschakeld op waterwipes en tot nu toe geen last van rode billetjes.

4 maanden geleden

Wij smeren bij elke verschoning crème van unoli en hebben geen last van rode billetjes. Gebruiken ook sensitive van de kruidvat.

4 maanden geleden

Tot op heden bij ons zoontje van 7 weken nog geen rode billetjes. We gebruiken luiers van kruidvat newborn pure soft, billendoekjes van water wipes of naïf en een paar keer op de dag smeer ik uit voorzorg zijn billetjes in met bepanthen

4 maanden geleden

Ik gebruik de waterwipes omdat er geen verstorende middelen in zitten. Ik laat het dan een minuutje droog worden, terwijl ik bv haar benen insmeer met kokosolie. En dan doe ik de luier om.

4 maanden geleden

Ons zoontje reageert ook heftig op bepaalde doekjes! Wij gebruiken nu thuis watjes met water en voor onderweg water wipes, daar reageert hij het minste op.

4 maanden geleden

Wasbare billendoekjes werken bij ons het beste ter voorkoming van luieruitslag.

4 maanden geleden

Ons zoontje had ook kapotte billetjes en toen zijn we van kruidvat sensitive overgestapt naar waterwipes en sindsdien geen last meer van gehad

4 maanden geleden

Wij gebruiken wasbare doekjes van bamboe. Die maken we nat met warm water zonder verdere dingen als olietjes ofzo. Sindsdien eigenlijk geen rode billen meer. Hiervoor gebruikten we water wipes.

4 maanden geleden

Om deze reden ben ik met week 2 begonnen aan wasbare billendoekjes na hele heftige luieruitslag. Gekocht bij kruidvat en de beste investering ooit (was maar €40 euro uiteindelijk). Sindsdien geen enkel vlekje irritatie gezien, en hij is nu 7 weken! Ik was ze met enkel wasmiddel, en maak zelf een mix van water, weleda olie en weleda badcrème. Heb ze in een tupperware bakje en maak ook droog met een hydrofieledoek na het verschonen. Dan wat baby olie en kunnen we weer😁

4 maanden geleden

Jeetje wat vervelend dat hij er zo last van heeft. Ik was hier heel bang voor op de een of snddde manier. Wij gebruiken water wipes. Bij ons in het ziekenhuis gebruikte ze pampers aqua. Een van de zusters (bijna met pensioen) zei ons: preventief smeren en niet stoppen! Het liefst met bepanthen maar vaseline was ook goed. Wij hebben bepanthen en deden het eerst elke luier wissel ruim smeren. Nu sla ik soms een over. Het is wel duurder maar super fijn. We doen alsnog 9 weken met een tube dus ik vind het wel netjes. Oh en ze krijgt uitslag van bepaalde luiers. Bij ons zijn de ‘gewone’ Kruidvat luiers drama en hebben nu pampers premium protection. Nog geen zinkzalfjes (sudo o.I.d.) hoeven aanraken. Ik ben wel benieuwd hoe dat straks bij de opvang gaat want daar zal ze een andere luier krijgen.

4 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Om deze reden ben ik met week 2 begonnen aan wasbare billendoekjes na hele ...
Wat fijn dat dit helpt. Hoeveel doekjes heb je gekocht, wat is een fijne hoeveelheid? Mijn zoontje heeft er ook veel last van (ondanks wasbare luiers en veel sudocreme smeren).

4 maanden geleden

Waterwipes is bij ons het enige wat helpt. En in combinatie met zinkolie van dr swaab.

4 maanden geleden

Ik ben ook erg blij met de wasbare billendoekjes van kruidvat. Ik gebruik ze droog en wanneer dat niet afdoende werkt, met beetje olie. Gewoon vanuit flesje wat ongeparfumeerde baby huidolie erop. Ik gooi ze in emmer biotex en dan daarna in wasmachine.

4 maanden geleden

Wij gebruiken ook waterwipes (uit Duitsland en die van naif). Hadden een pak kruidvat sensitive doekjes uit de kruidvatbox, 1 dag gebruikt en ons meisje had rode billetjes. Direct teruggegaan naar de waterwipes en gesmeerd met sudo. Billetjes zien er nu na 2 dagen weer bijna normaal uit. Geen andere billendoekjes meer voor ons.

4 maanden geleden

Ik gebruik Zwitsal lotiondoekjes en smeer na iedere verschoning billetjes en liezen in met Sudocreme en ze heeft nergens last van. Bevalt echt top!! Was een tip van m’n moeder die dit ook altijd bij ons deed en wij hadden ook nooit kapotte billetjes.

4 maanden geleden

Op advies van huisarts gestopt met sudocreme (dit veeg je er te makkelijk af) en (witte) vaseline (of lanolin) gaan smeren naast adviezen van met lauwwarm water spoelen en goed droogdeppen. Dit werkte meteen!