30 Reacties

3 maanden geleden

Ik doe geloof ik alles😭 Als ik dot lees wil ik ook zo een man, al zou hij alleen dagelijks koken, dan zou ik al blij zijn. De gehele zorg van de kindjes ligt ook op mij, af en toe brengt hij de oudste naar bed maar dit is geen constant. Hij kookt nooit, en staat nooit op met de kinderen. Alle communicatie gaat via mij (hij is niet Nederlands) en het huishouden ook. Eens in een blauwe maan beslist hij een handje te helpen en dat is dan van korte duur. Heb eerder al gezegd dat ik liever alleen ben, en we zijn nog aan het bespreken of hij niet beter in een ander land kan gaan werken om voor ons te zorgen, omdat onze relatie beter is als hij niet thuis is. Zelf kan ik het wel, maar met hem erbij als 3e kind raak ik overspannen. Ik vind het dan ook steeds spannender dat ik over 2 weken moet werken, terwijl ik echt in een depressie aan het belanden ben.

3 maanden geleden

Wij hebben 1 dochtertje van 11 weken. In het verzorgen van haar verdelen we alles, we doen een hele late voeding en een hele vroege. Deze verdelen we altijd, maar als ik echt moe ben biedt m'n vriend aan om beide voedingsmomenten te doen. Ik ben ook 2 liter bloed verloren bij de bevalling en heb nog ijzertekort, dus hij houdt hier altijd rekening mee. Hij kookt het vaakst, de was doen we beide regelmatig, hij verschoont het bed vaak omdat hierbij de matrassen ook omgedraaid moeten worden. Ik maak vaak vooral schoon in huis, nu nog met hulp van m'n moeder aangezien ik nog snel moe ben, maar m'n vriend wil ook altijd helpen als ik hem wat vraag. Hij werk 32 uur en ik heb nog verlof en ga straks 24 uur werken. We hebben gelukkig een hele fijne relatie waarin we beide zoveel doen.

3 maanden geleden

Man werkt 6 dagen in de week en gaat door ouderschapsverlof 2 daagjes minder werken, op deze dagen ga ik weer starten met werken! Zodra zijn ouderschapsverlof voorbij is helaas opvang:(. Verder doe ik qua regelen, huishouden en kinderen in de grote lijnen alles zelf. ( hij doet wel dingen zoals vuilnis en bijna elke dag in de avond met onze dochter van 8 naar de speeltuin). Als ik ergens hulp bij heb helpt hij me wel maar hier zit geen standaard regelmaat in.

3 maanden geleden

Wij doen alles fifty fifty. Alleen betaalt mijn vriend meer en doenik meer mental load en regel dingen. Mijn vriend had 5 weken verlof. Toen een week werken en nu zomervakantie. Ik heb 6 maanden verlof. Hij neemt meestal het koken op zich, maakt ook vaak ontbijt en lunch voor ons. Ik plan vaak de maaltijden en bestel de boodschappen. Ik geef volledig bv, de baby word ‘snachts nog 1 of 2 keer wakker. Wassen, vouwen, schoonmaken, opruimen, luiers verschonen doen we allebei. Ik ben degene die meestal de wc schoonmaakt, hij doet altijd het karton. Zo doen we dat heel fijn samen!

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ik doe heel eerlijk 99% van de zorg van de baby en ons zoo tje van 3,5. Ik ...
Klinkt als onze ‘verdeling’ alleen mijn man ik kerngezond 😐 Het valt mij soms ook zwaar. Vooral als ze last heeft van een sprongetje en ik gewoon niks. En als ik het probeer te bespreken, dan loopt het alleen maar uit op ruzie. Ben echt heel erg teleurgesteld. Had het heel anders verwacht.

3 maanden geleden

Reactie op Moontje_93

Klinkt als onze ‘verdeling’ alleen mijn man ik kerngezond 😐 Het valt mij s ...
Jeetje wat heftig voor je. Het is zo kwalijk dat de moeder zo vaak aps de ‘default’ ouder wordt gezien. Echt niet oke. Heb je al gesprekken gevoerd?

3 maanden geleden

Wij werken beiden in principe 4 dagen in de week, alleen hebben we pas kinderopvang vanaf september. Tot die tijd neemt mijn vriend een extra dag vrij in de week. Dus doet hij eigenlijk meer zorg door de weeks. In het weekend is het redelijk gelijk verdeeld. Het huishouden is ook best eerlijk verdeeld hier (misschien doet mijn vriend nog wel meer). Hij kookt elke avond, doet de tuin en alles voor onze poezen. Ik doe de wc’s, stofzuigen, bedden verschonen, badkamer etc. De was doen we beiden.

3 maanden geleden

Mijn man is weer aan het werk, ik heb nog verlof. Hij werkt onregelmatig (ploegendiensten). Ik doe eigenlijk alles, huishouden, baby, nachtvoedingen etc.). Eerlijk gezegd zie ik dit straks niet veranderen als ik weer aan het werk ga. Man staat hier niet voor open aangezien ik maar 24 uur ga werken. Ach we zullen zien hoe snel ik in een burnout terecht kom en hij dan alles mag doen :)

3 maanden geleden

Wij blijven allebei twee dagen thuis straks en op de dag dat we samen gaan werken gaan opa en oma oppassen. Mijn partner heeft zijn verlof doorgetrokken tot aan september, tot aan dat ik ook weer moet werken. Wij vinden het beide heel belangrijk allebéi de eerste periode thuis te zijn en ons kindje te leren kennen en samen een ritme te vinden ipv dat maar één van de ouders dat doet. Ik geef bv, mijn partner geeft elke dag 1 of 2 flesjes. Hij neemt het boeren grotendeels op zich, dat voelt voor ons logisch denk ik nadat ik onze kleine gevoed heb. Zo ook in de nacht. De slaap van ons kindje (naar bed brengen en helpen met slapen) doen we samen of afwisselend. S avonds brengt mijn partner hem naar bed en ik kom tussendoor de borst geven. Mijn partner is een kei in troosten en spelen met onze kleine, ik vind hem daarin beter dan ik. Luiers doen we samen. Nadenken over kleertjes en welke nieuwe maten er moeten komen doe ik. We gaan een schoonmaker nemen die alles doet. Het huishouden is en blijft een discussiepunt tussen ons en daarnaast komen we er ook nooit goed aan toe en het lijkt ons heerlijk daar niet meer over na te hoeven denken. De was, het vuilnis en onze huisdieren blijven dan over voor ons en dit doen we ook samen.

3 maanden geleden

Reactie op ennasil94

Mijn man is weer aan het werk, ik heb nog verlof. Hij werkt onregelmatig (p ...
Jij werkt dus altijd eigenlijk! Naast dat je namelijk thuis alles doet, heb je ook nog een baan waarvoor je betaald wordt voor 24 uur.