4 Reacties

2 maanden geleden

Ik maak mn dochter nooit wakker. Zeker niet na een sprong 4 nacht (ook pittig hier). Van 22u tot 07.00 is niet lang toch? Op deze leeftijd mogen ze 10 tot 12 uur slapen snachts. Waarschijnlijk is het iets tijdelijks ivm sprong 4 en zal ze over een paar weken weer beter slapen en om 0700 wakker worden.

2 maanden geleden

Hier nog niet in sprong vier, dus kan misschien lastig oordelen, maar wij maken onze dochter wel standaard om 7 uur wakker, ook na een pittige nacht. Dit doen we puur omdat we merken dat als we gaan schuiven in het ritme, de dag voor iedereen rommeliger en dus lastiger is. Als we na een lastige nacht de dag in ieder geval zo “normaal” mogelijk laten verlopen merken we dat het ritme zich sneller herstelt. We korten de volgende wakkertijd dan in op basis van hoe moe ze is. Vooral doen wat voor jullie werkt denk ik, kan me heel goed voorstellen dat wat langer uitslapen ook heerlijk is maar in mijn ervaring hebben we onszelf daar dan later weer mee

2 maanden geleden

Altijd lekker laten slapen totdat ze zelf wakker worden. Zodra t sprongetje voorbij is kan je weer aan de ritme beginnen, maar met t sprongetje zou ik dat even loslaten. Die maken nu zoveel mee dat extra rust echt welkom is!

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik maak mn dochter nooit wakker. Zeker niet na een sprong 4 nacht (ook pitt ...
Ze gaat normaal rond tussen 18.00 en 19.00 al naar bed met een droomvoeding tussen 22.00 en 23.00. Dit ging heel goed en dan komt ze zeker wel aan de 10-12 uur per nacht. Nu kan ze alleen de slaapcyclus niet meer koppelen en is ze tussendoor ook lang wakker.. Het is nu de eerste nacht, dus egen aankijken hoe het komende week/weken gaat