13 Reacties

één dag geleden

Hoi, hier ook het rs virus helaas. En pasgeleden ook kinkhoest gehad. Heb me heel veel zorgen gemaakt, maar nu na een dikke week benauwdheid, weinig eten en drinken, komen er voorzichtig weer wat lachjes en wordt er weer wat gespeeld. Wat hier het meest heeft geholpen is toch pijnstillers en slapen. Moest naast 3 keer per dag 240mg paracetamol, ook 3 keer per dag neurofen geven. De combinatie zorgde ervoor dat het dragelijk werd. Het snot bleef soepel door op de ergste dagen zo'n beetje elk kwartier te spoelen met zoutoplossing en 3 keer per dag de xylo. Hopelijk heb je hier wat aan! Heel veel beterschap!

één dag geleden

Onze zoon heeft ook net het rs-virus gehad. Is hier nog van aan het herstellen. Hij is 6 maanden. Verloop was hier hetzelfde, begon met een verkoudheid. Tot hij dus echt benauwd werd en zijn hulpademhalingsspieren ging gebruiken. Hierop zijn wij de de HAP geweest samen, was een beetje dubbeltje op z’n kant. Als hij slechter zou worden moest hij opgenomen worden, ook omdat hij minder alert was. Uiteindelijk is het de goede kant opgegaan. Paracetamol, neusspray en heel veel slapen. Hij slaapt nu ook nog steeds veel. Heel veel sterkte en hou je kindje goed in de gaten!

één dag geleden

Ik kom net met mijn zoontje van de SEH. De huisarts had ons doorgestuurd na flinke verkoudheidsklachten, kreunen, kortademig en minder drinken. Uiteindelijk mochten we naar huis. Het advies is paracetamol, neusspray en vaak drinken aanbieden. Wij moeten ons weer melden als hij 24 uur geen plasluier heeft of zijn ademhaling moeite gaat kosten of gaat piepen. Sterkte met je kleintje 🍀

één dag geleden

Hier is RS niet vast gesteld maar wel vermoed. De huisarts stuurde ons naar de spoed en daar hebben we enkel een schema voor paracetamol en nurofen gekregen in combinatie met een puffer voor de benauwdheid. Ik heb daarna nog 2 x gebeld omdat ik toch twijfelde maar de kinderarts gaf aan dat zolang ze alert zijn, 2 plasluiers binnen 24 uur hebben en niet meer dan 3x per dag de puffer nodig hebben ze gewoon moeten uitzieken….. Ondertussen lijkt het hier de betere kant op te gaan dus ik hoop dat dat bij jullie ook snel gaat gebeuren. Ennnn belangrijkste! Bel echt als je twijfelt, ook telefonisch kunnen ze advies geven en soms wordt het gewoon liever een keertje extra gecheckd. Weet dat je nooit zeurt 🍀❤️. Beterschap

één dag geleden

Reactie op Sunnytina

Hier is RS niet vast gesteld maar wel vermoed. De huisarts stuurde ons naar ...
Mag ik vragen welke puffer je hebt meegekregen en hoe oud je kindje is? Ik heb namelijk gevraagd om een puffer gezien ze echt wel heel benauwd oogt, maar niet gekregen omdat het niet effectief zou zijn. Terwijl ik genoeg om me heen hoor dat het wel verlichting geeft ..

één dag geleden

Hoe merkte je dat ze het benauwd had?

21 uur geleden

Ons zoontje is net terug uit het ziekenhuis. Hij is daar ruim een week gebleven omdat ze zich toch wel zorgen maakten over gebrek aan zuurstof dat hij binnenkreeg en aantal ademhalingen per minuut dat heel hoog lag. Hij heeft een week lang aan de beademing gehangen en tevens sondevoeding gehad. Het gaat nu weer goed met hem 🥰

21 uur geleden

Reactie op Lisalisa1

Mag ik vragen welke puffer je hebt meegekregen en hoe oud je kindje is? Ik ...
zoontje is de 30ste 7 maanden en wr hebben ventolin mee gekregen. Het werkt zeker wel als hij zo benauwd was.

21 uur geleden

Reactie op rowenakonings

bij ons viel naast het zware ademenen de intrekkingen onder zijn ribben op en een snelle ademhaling van ruim 65 x per minuut

21 uur geleden

Reactie op rowenakonings

Ze heeft intrekkingen bij haar buik, maar heb een video gestuurd naar de HA, die vindt ze er niet ernstig uit zien. Pas wanneer ze blauw wordt rondom haar mondje, gaat piepen en gaat neusvleugelen moeten we weer aan de bel trekken. En als ze dus helemaal niet meer plast/drinkt.

12 uur geleden

Reactie op Lisalisa1

Ze heeft intrekkingen bij haar buik, maar heb een video gestuurd naar de HA ...
Heb je het matrasje al wat omhoog gezet? Dat doe ik bij onze kleintjes als ze benauwd zijn. Heel veel sterkte. Het heerst helaas. Bij de babygroep van onze baby zijn meerdere kindjes opgenomen geweest omdat ze echt nog veel kleiner waren.

10 uur geleden

Reactie op Annie1979

Heb je het matrasje al wat omhoog gezet? Dat doe ik bij onze kleintjes als ...
Het hoofdeinde staat inderdaad omhoog! Zielig is dat he :( vreselijk om te zien pff

10 uur geleden

Ons zoontje heeft helaas 8 dagen in het ziekenhuis gelegen met RS virus, helaas is er geen medicatie voor alleen ondersteuning als ze dit nodig hebben. Zoals extra zuurstof en een sonde zijn de opties samen met pijnstillers. Zou vooral als ze erg benauwd is even haar zuurstofgehalte laten controleren als ze wakker is maar ook zeker als ze slaapt, in diepe slaap kan dit namelijk erg zakken waardoor ze extra hard moet werken. Het RS virus loopt op in enkele dagen tot ze een ‘piek’ bereiken daarna knappen ze vrij snel op maar wanneer de piek is is niet te voorspellen 😞