Hoi allemaal,
Ons meisje van 7 maanden heeft helaas RSV te pakken. Het begon eigenlijk 2 weken geleden met een verkoudheid, dat ging maar niet weg en er kwam van alles bij (hoesten, rochelende ademhaling, en sinds 6 dagen dus ook koorts). Eigenlijk was ze tot aan gisteren gewoon vrolijk, ze sliep alleen super slecht. Vrijdag zijn we voor de zekerheid naar de HA geweest en die vermoedde niets bijzonders. Gisteren zijn we uit eindelijk toch bij de HAP beland, omdat ze benauwd werd en niet goed meer wilde drinken. En gewoon echt niet meer sliep omdat ze zo verstopt zit.
Maar nu weet ik eigenlijk niet zo goed wanneer ik alsnog aan de bel moet trekken?? Is het normaal dat ze heel veel wil slapen nu? Tussendoor geeft ze nog wel lachjes, en ze heeft net gelukkig een plasluier gehad. Vanochtend wilde ze heel even spelen met haar apen knuffeltje, dus ze is wel alert wanneer ze wakker is. Maar ik vind het gewoon zo zielig om haar zo ziek te zien 🙁 We hebben ook al neusspray met xylometazoline gekregen, dat helpt helaas minimaal.
Ik hoor/lees de engste verhalen over RSV (kindjes die opgenomen worden), dus vandaar dat ik misschien een beetje panisch ben? Tips/ervaringen zijn welkom 😊