7 Reacties

4 maanden geleden

Ik herken het grotendeels, alleen heeft mijn dochter groene poepluiers en poept juist meerdere keren per dag. Consultatiebureau en lactatiekundige worstelen er ook mee, koemelkallergie lijkt ze onwaarschijnlijk omdat ze deze klachten pas 2 weken heeft, goed groeit en verder geen andere klachten heeft die bij kma passen. Ze vermoeden een virus, is er iemand in je omgeving ziek geweest? Of ze vermoeden dat ze te weinig vette achtermelk binnen krijgt omdat ze vrij lui aan de borst drinkt. Ik Kolf nu een paar dagen achtermelk af na een voeding en geef haar dat in een flesje, als de klachten daarmee niet minder worden dan ga ik terug naar het consultatiebureau en wordt ze verder onderzocht. Misschien ook een idee om naar de lactatiekundige te gaan? Je stelt je zeker niet aan, als je moedergevoel zegt dat er iets niet klopt dan geloof ik er heilig in dat dat ook zo is.

4 maanden geleden

Onze kleine lijkt ook veel last van krampjes te hebben. Geluiden alsof het verstopt zit.maar heeft wel regelmatig poepluiers.laat veel winden. Nauwelijks boeren. Lijkt ook zn melk na bv weer te moeten her verwerken . Ik dacht dat die dingen allemaal een beetje erbij horen. Maar mocht jullie conclusie bij jullie kindjes anders zijn,ben ik wel benieuwd

4 maanden geleden

Reactie op Witlof

Onze kleine lijkt ook veel last van krampjes te hebben. Geluiden alsof het ...
Dit herken ik inderdaad ook, na het drinken veel smakken bedoel je met verwerken? Kan reflux zijn. Hou je je kindje rechtop na de voeding? Ik heb mijn dochter nu 2 keer een flesje met achtermelk gegeven (20 cc, het is mega lastig kolven na een voeding 😊) en gisteravond waren haar krampjes minder en haar luiers lijken minder groen. Ik vermoed dat het toeval is, maar je weet het niet. Ik laat er het weekend overheen gaan en als het dan niet beter wordt dan ga ik terug naar het consultatiebureau voor een verwijzing voir de kinderarts.

4 maanden geleden

Reactie op jdyjngrdn

Dit herken ik inderdaad ook, na het drinken veel smakken bedoel je met verw ...
Veel smakken idd en alsof het in zn keel blijft hangen.ik probeer niet helemaal liggend te voeden en na de tijd beetje in zit houding. RechtOp mn borst vind hij niet fijn. Gaat hij heel erg protesteren,dus hou ik nooit lang vol. Ben benieuwd of de achtermelk truc blijft werken! Ik ben nog niet niet begonnen met kolfenmaarzou een goede reden zijn

4 maanden geleden

Kleine update naar 4 dagen melkeiwit vrij te eten. Vanmorgen voor het eerst geen krampjes in de ochtend. Snotterigheid nog wel maar daarintegen na de ochtenvoeding zowaar een poepluier ! Er zat nu maar 1 dag zonder ontlasting tussen. Gisteren heeft ze echter wel gigantisch zitten drinken dus weet niet of dat natuurlijk ook de darmen extra aanwakkert maar ik blijf hoopvol !

4 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Kleine update naar 4 dagen melkeiwit vrij te eten. Vanmorgen voor het eerst ...
Oh dat is fijn, in ieder geval dus 1 dag zonder krampjes en weer gepoept. Elke dag is er 1 ;) hoe gaat het nu?

4 maanden geleden

Reactie op Witlof

Veel smakken idd en alsof het in zn keel blijft hangen.ik probeer niet hele ...
Oh ja dat smakken herken ik ook als m'n dochter ligt na de voeding. De laatste tijd komt daar ook heen en weer wiebelen bij en vaak moet ze daarna poepen. Probeer hem anders te voeden via biological nursing, dat is half liggend, half rechtop. Dat helpt bij mijn dochter enorm qua spugen en ze boert vaak ook al automatisch tussendoor. Update over de achtermelk: tja, lastig te zeggen. We geven het nu sinds donderdag, dus 4 Flesjes gehad. Donderdag en vrijdag krampvrij. Gisteravond toch wel weer een kwartiertje, dus veel korter dan eerst. Haar luiers waren deze week soms felgroen, leek wel boerenkool (sorry, tmi haha) en die lijken geler te worden. Dus of het door de achtemelk komt geen idee, het resultaat is niet reuze maar het is iets. Ik ga morgen weer contact opnemen met het consultatiebureau en de lactatiekundige. Hoe is het bij jou?