18 Reacties
één maand geleden
Ons zoontje is ook steeds wakker en begint vaak om 4u snachts. Vannacht was het half 3 😒 maargoed wij doen dan de speen erin. Maja vaak wordt hij dan weer na een half uurtje of uurtje wéér wakker. Huilt ook niet. Brabbelt gewoon wat. Wij voeden dus ook niet maar het begint vervelend te worden want dit gaat al 3 weken aan. En we hebben echt geen idee waarom want hij sliep hiervoor de nachten gewoon door. Het sloopt
één maand geleden
Mijn dochtertje is de laatste tijd ook ‘s nachts even wakker, brabbelt dan vaak alleen een beetje en speelt wat met haar knuffeltje. Eerst ging ik bij het eerste geluidje er al heen om de speen in te doen, nu blijf ik gewoon liggen tot ze een beetje begint te jammeren want vaak valt ze zelf weer in slaap. Als ze wat jammert dan probeer ik haar speentje. Maar moet ik er 4x in een half uur uit dan maak ik 60cc voeding, na het flesje valt ze dan wel weer diep in slaap. Het verschilt echt per nacht.
één maand geleden
Reactie op ElmH
Hoe oud is hij :)? Het kan de 4 maanden slaapregressie zijn!
Hij is vandaag precies 19week. Dus de 4 maand gepasseerd. Ja dacht het ook. Herkenbaar dan??
één maand geleden
Nou eerste nacht zonder avondfles en geen nachtvoedingen een succes(!).. ze werd wel 2 keer wakker maar viel zelf weer in slaap. 's morgens wel meer gedronken (210 ipv van 150/180) maar dat is logisch en helemaal geek probleem. Gaan we toch proberen te gaan naar 4x 210 of 2x 210 en 2x180 eea wat ze de rest van de dag wil drinken :)
één maand geleden
Onze baby wordt ook 1x per nacht brabbelend wakker. Duurt vaak uur voordat ik hem weer in slaap heb. Vannacht moeten wiegen..
Slaapcyclussen koppelen kan hij wel zowel overdag als ‘s nachts maar hoe dit komt, geen idee.
Leren baby’s vanzelf dit ook over te slaan en “door te slapen”?
één maand geleden
Bij ons komt ze ineens al 5 dagen stipt om kw over 1..🤷♀️ dan geven wij haar de speen, maar een kwartier later is het brullen.. wij geven dan nog een fles (150) die drinkt ze vaak meteen leeg.. soms ligt ze na 45 min in bed, maar soms ook pas na 2 uur... 😵 geen idee waarom, ze sliep aardig door hiervoor.. maar het is soms best vermoeiend, maarrr ik ga er liever met haar uit, dan dat ze blijft jengelen.. ze is nu 20 weken, zo heerlijk klein nog om te knuffelen en net nog niet te zwaar om lang staand vast te houden 🥹❤️ En ik wil gewoon echt genieten van haar, het kleine duurt niet lang (ookal is het snachts en voel ik mij vaak een zombie de dag zelf🥴🙈🤣)
ooit komen de betere nachten wel weer.. ❤️ Maar nu is ze nog zo klein, dat komt nooit meer terug 🥺❤️❤️
één maand geleden
Onze kleine meid is ‘s nachts soms ook wakker. Wij hebben de kamer helemaal donker (dus ook geen nachtlampje), zodat ze niet ‘geprikkeld’ wordt om om zich heen te kijken. Zolang ze niet huilt, blijven we gewoon liggen en vallen we ook zelf meestal weer in slaap, net als zij, haha. Wij gaan er pas uit als ze écht wakker is en écht huilt (ze jengelt soms ook wat in haar slaap). Dan checken we eerst of ze het niet te koud heeft/volle luier of dat ze gewoon even een aai over haal bol nodig heeft. etc. Pas als we echt denken dat ze honger heeft, geven we de fles. Tot nu toe werkt dit prima. Ze heeft sinds een paar weken geen fles meer nodig ‘s nachts omdat ze overdag gelukkig meer drinkt.
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Moeten zichzelf aanleren? Ze weet niet eens waar haar tenen zitten..
Korte nacht(en) gehad? Je hoeft niet gelijk op deze manier te reageren. Het is een feit dat baby's slaapcyclussen aan elkaar moeten "leren" koppelen. Opgroeien is sowieso 1 groot leerproces. Helemaal in het eerste jaar. Waar ze onder andere ook hun tenen "leren" vinden.
25 dagen geleden
Ik geef haar altijd een speentje, als dit binnen 5 minuten niet likt ik leg haar altijd aan de borst als ze wakker wordt. Dit is 9 vd 10 keer 😂