6 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er ook regelmatig last van. Bij mij helpt het door met opstaan mijn benen bij elkaar te houden (knieën tegen elkaar) en dan mezelf omhoog te duwen. Mijn verloskundige zei dat er niet echt iets tegen te doen is, dus helaas een paar weken nog mee leven tot de kleine eruit is.

2 jaar geleden

Bij mij was dat omdat die dan scheef schoot.. en de bekkentherapeut kon hem dan wel weer recht zetten. Maar door mn enorm verzwakte bekken schiet die sneller weer scheef helaas.. maar zodra die weer goed stond kon ik in ieder geval weer een paar dagen ‘normaal’ en met veel minder pijn lopen en bewegen..

2 jaar geleden

Ja, heb ik ook! Super pijnlijk af en toe. Met een kussen tussen je benen slapen helpt heel goed (dan ligt je bekken niet de hele nacht scheef als je op je zij slaapt), elke dag minstens een kwartier wandelen en oefeningen als bekkendraai. Dan kantel je je bekken naar voor/achter, links/rechts of in rondjes, kan staand of op een yogabal. Ik blijf er desondanks wel last van houden op sommige dagen

2 jaar geleden

Bij mij is dat een van de symptomen can mijn bekkeninstabiliteit. Moet hierdoor al sinds februari zo veel mogelijk bedrust door houden met af en toe een kleine activiteit. Loop ervoor bij de fysio en de osteopaat om het wat beperkt te houden qua pijn. Voor dit termijn zou ik zeggen dat het een teken is voor extra rust dat je lijf nodig heeft.

2 jaar geleden

Dank allemaal! Weet je wat zo gek is ; sinds ik zwanger ben ben ik er dus achter dat het mijn schaambot is en dat het inderdaad te maken heeft met mijn bekken en de banden, maar ik herken dit gevoel ook van voor mijn zwangerschap. Toen had ik dat ook weleens! Goede reden om eens naar de bekken fysio te gaan.

2 jaar geleden

Ik heb ook veel pijn aan het schaambod gehad en af en toe nog maar nu veel minder door oefeningen. Het kan (grotendeels) komen door (te) veel spanning in je liesspieren: de spieren aan de binnenkant van je bovenbeen die aan je schaambot vastzitten. Als deze op spanning staan/verkort zijn gaan ze trekken aan het bot waar ze aan vastzitten. In dit geval kan dat dus (flinke) pijn aan je schaambot geven. Je kan kijken of het rustig rekken van deze spieren voor verlichting zorgt bij jou. Door het rekken kan de pijn eerst iets toenemen maar na een enkele keer moet het zeker afnemen. Dit kan je zo doen (elke oefening 3x 20sec): https://www.fysiodouma.nl/wiki/oefening-91-rekken-van-de-binnenzijde-van-de-bovenbenen/ En https://www.fysiodouma.nl/wiki/oefening-09-rekken-van-de-liesspieren-in-stand/ Een bekkenfysio kan natuurlijk goed bekijken waar bij jou de pijn door komt, dus ga daar vooral heen zou ik zeggen! Ik ging pas na weken pijn, had echt eerder moeten gaan achteraf.. Succes en liefs van een ook hoogzwangere fysio (geen bekkenfysio) ;)