18 Reacties
8 dagen geleden
6.30/7.00 wakker
7.00 fles 210
09.00-10.00 slapen
10uur fruit
11.00 fles 210
12.00-14.00 slapen
15.00 fles
16.00-17.00 slapen
17.00 groente
18.30 fles 210, dan naar bed tot volgende ochtend. Soms
Speentje en elke dag gaat het anders maar dit is wel richtlijn
7 dagen geleden
Hey!
Ik weet niet of je al begonnen bent met de fruit- en groentehapjes, maar hier is een overzicht van onze dag met vier flesvoedingen. Hopelijk heb je er iets aan!
- 08:00: Flesvoeding 180ml + 6 scheppen
- 09:00: Slapen (tot 10:00)
- 10:00: Fruit hapje
- 12:00: Flesvoeding 180ml + 6 scheppen
- 14:00: Slapen (tot 16:00)
- 16:00: Flesvoeding 180ml + 6 scheppen
- 18:00: Groente hapje
- 19:00: Slapen (tot 20:00)
- 20:00: Flesvoeding 180ml + 6 scheppen
- 20:30 - 21:00: Naar bed
❤️
7 dagen geleden
Reactie op t.ince
Hey!
Ik weet niet of je al begonnen bent met de fruit- en groentehapjes, ma ...
Thanks!!
Hij krijgt fruit en groente. Ons zoontje heeft vanaf het begin veel honger
Hij krijgt nu 5 flessen 210+7 en daarvan is 1 een papfles. Daarnaast krijgt hij fruit (ongeveer 150 gr) en groente (ongeveer 180gr) per dag 🙈.
Hij laat doorgaans een half flesje per dag staan maar wil dit wel als pap opeten...
Ik ben ergens bang dat hij deze hoeveelheden alsnog nodig heeft 😂.
Onze dochter dronk heel slecht haar flessen dus die was zo over op 4 maar met onze zoon is dit toch een beetje zoeken haha
7 dagen geleden
Reactie op Avds-
Thanks!!
Hij krijgt fruit en groente. Ons zoontje heeft vanaf het begin vee ...
Dat begrijp ik helemaal! Het is zeker een uitdaging om de behoeften van elk kind te begrijpen, je doet het geweldig door goed op zijn signalen te letten.
Blijf experimenteren en je zult zeker de juiste balans vinden! 😊
Voor mij was het ook een zoektocht om over te gaan naar vier flessen. Het laatste flesje om 23.00 uur moest ik haar altijd wakker maken. Ik heb het een avond weggelaten, met de gedachte dat ze wel wakker zou worden als ze honger had (ze slaapt zonder speentje), maar mevrouwtje sliep gewoon door tot de volgende ochtend. 😂
7 dagen geleden
Reactie op Avds-
Hier lukt het nog niet om te lussen van 7 tot 7 qua voeding, ben net van de ...
Hoeveel geef je nu en welke tijden?
Wij hadden opgehoogd en zaten toen ook heel hoog in voeding en flessen maar toch ging hij opeens van 6 naar 4 binnen 1.5 week ofzo terwijl ik dacht kom dit goed haha. Wij hebben ook een erg hongerig kind en vanaf geboorte groot
7 dagen geleden
Reactie op Anoniem19900991
Hoeveel geef je nu en welke tijden?
Wij hadden opgehoogd en zaten toen ook ...
Inderdaad hier ook groot vanaf de geboorte en vanaf de geboorte grote honger haha.
We geven om de vier uur 210+5 en daar tussen in fruit en groente. Dat ziet er ongeveer zo uit
6.30 210+5
09.00 fruit
10.30 210+5
14.30 210+5
17.30 groente
18.45 210+5 papfles
22.15 210+5
Enkel die van 10.30 heeft die soms geen zin in, de rest gaat over het algemeen op.
Het is altijd beetje dit schema, maar dan verschuift het een half uur eerder of half uur later afhankelijk van wanneer die wakker wordt smorgens
7 dagen geleden
Reactie op Avds-
Woeps dat bedoel ik ook hahaha mom brains sorry, het zijn zeker 7 scheppen! ...
Haha oke dan gaat het goed. Dacht anders zit het daar misschien in 😆
Toch ging het hier opeens wel veranderen, van 6 naar ineens 4. Nu soms ochtend en avond 240 met 8 scheppen als hij echt nog huilt erna van de honger. Ben fruit en groente omhoog aan t gooien met vetten erin dus avocado met banaan of groente met olijfolie of ei zodat er meer verzadiging is. Mja het is lastig met hongerlappen
7 dagen geleden
Reactie op Avds-
Hij krijgt dus ook al groente met vlees en aardappelen of rijst 🙈. Misschi ...
Hahha lekker hoor. Ja ik ook, De meningen zijn er over verdeeld maar je kent je kind t beste
7 dagen geleden
Hahha lekker hoor. Ja ik ook, De meningen zijn er over verdeeld maar je ke ...
Ohja wij hebben al de nodige preken gehad over de 210 dus laat staan over 240 maar wat andere vinden boeit me ook niet zoveel haha. Consultatiebureau wil nu vooral dat die naar 4 gaat maar ik vind her niet haalbaar, als die nu al zijn flessen slecht zou drinken dan snap ik het maar dat is dus niet aan de orde
7 dagen geleden
Reactie op Avds-
Ohja wij hebben al de nodige preken gehad over de 210 dus laat staan over 2 ...
Heel goed. Consultatie bureau is bij ons 1 oor in andere uit.
Mn kind doet verder perfect maar heeft zn voeding nodig en beide lijnen gaat ie gewoon beide gelijk omhoog
7 dagen geleden
Heel goed. Consultatie bureau is bij ons 1 oor in andere uit.
Mn kind doet ...
Ja heel herkenbaar! Nouja anders moeten we dit nog maar even volhouden en m dan met de 2de fles laten aanklooien totdat het doorzet naar de 3de fles ofzo? Dan kan er wellicht makkelijker 1 af