21 Reacties
één maand geleden
Hi, mijn schildklier werkte ook te snel maar had ook antistoffen, en dus de ziekte van Graves. Is dit bij jou ook gecheckt? Bij mij was het voor mijn zwangerschap en aangezien ik een kinderwens had ben ik voor radioactief jodium gegaan. Je mag dan alleen voor langere periode niet in de buurt komen van anderen, dus zou dat met een kleintje niet aanraden. Je kan eventueel vragen naar titratie, of Block and replace.
één maand geleden
Reactie op Lzval
Hi, mijn schildklier werkte ook te snel maar had ook antistoffen, en dus de ...
Dank je wel voor je antwoord. Bij mij is het na mijn bevalling pas ontstaan. Ik denk een schildklier ontsteking. Dat zie je dan vaker. Maar ik zal het wel vragen. Fijn om te weten. De behandeling met radioactief jodium ken ik, ik heb als verpleegkundige op een afdeling gewerkt waar dat werd gedaan. Dat zie ik inderdaad niet zitten, maar zal denk ik ook geen optie zijn. Ik hoop dat ik medicatie krijg die met borstvoeding geen probleem is, want ik heb een flesweigeraar😆
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Mag ik vragen wat je klachten waren? Of hoe je hier achter kwam?
Heel opgejaagd, wazig gevoel in mijn hoofd, opvliegers, spierpijn zonder iets gedaan te hebben. En uiteindelijk omdat mijn hartslag veel te hoog was. Ik ging met de auto naar de supermarkt voor 2 dingen en had een hartslag van 145! Alleen met borstvoeding zakte die nog naar de 85, verder altijd rond de 100.
één maand geleden
Reactie op mz1986
Heel opgejaagd, wazig gevoel in mijn hoofd, opvliegers, spierpijn zonder ie ...
Oh ik herken wel veel dingen, ik ga ook maar eens bloedprikken.. had al schildklierklachten voor de zwangerschap en moest al aan de schildkliermedicatie tijdens de zwangerschap 😵💫
één maand geleden
Reactie op Lzval
Hi, mijn schildklier werkte ook te snel maar had ook antistoffen, en dus de ...
Hoi, even een update. Het blijkt ook de ziekte van Graves te zijn. Ik ga nu voor titratie. Block en replace is niet mogelijk ivm de borstvoeding. Ook wil mijn zoontje geen fles, dus dit is voor nu de enige optie. Mijn waardes waren dusdanig hoog dat ze wel een grote kans geeft dat het terug komt. Maar dat zien we dan wel. Nu eerst dit maar aanpakken. Hopelijk heeft het snel resultaat.
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Moet eerlijk toegeven dat ik wel de formulieren heb klaarliggen maar nog ni ...
Ik heb nu gelukkig medicatie om mijn schildklier te remmen, maar het is afwachten hoe snel dat werkt. Ik heb echt nog heel veel klachten. Gelukkig heb ik een hele vriendelijke arts die goed met mij meedenkt.
17 dagen geleden
Reactie op Maanlicht
Ik heb ook m’n uitslag binnen! TSH <0.01 en t3/t4 te hoog. Veeels te sne ...
Wat naar dat je het ook hebt!!Dat ligt er aan wat de oorzaak is. Ik ben in elk geval gestart met een bloeddrukverlagend vanwege mijn hoge hartslag. De dag er na zat ik bij de internist en moest er eerst bloed geprikt worden of ik antistoffen had. Deze uitslag duurde een week. Wanneer het een ontsteking is na de zwangerschap kunnen ze niet zo veel doen begreep ik. Alleen symptomen remmen. Schildklier heeft dan namelijk in een keer al z’n voorraad geloosd, maar daar doe je niet ze veel meer aan als je de schildklier remt. Doordat het bij mij graves is kan ik wel remmers krijgen. Wat de oorzaak nu is weet ik niet, misschien de zwangerschap, misschien niet. Ik moet deze remmers een aantal jaar gebruiken en misschien is het daarna over. Maar mijn waardes waren dusdanig hoog dat de arts mij wel een lagere kans geeft daarop. Ik ben nu 2 weken bezig met medicatie en heb eindelijk het idee dat het wat doet.
17 dagen geleden
Reactie op mz1986
Wat naar dat je het ook hebt!!Dat ligt er aan wat de oorzaak is. Ik ben in ...
Jeetje, ik hoop dat je er binnen een paar jaar of sneller vanaf bent! Ik had vanmiddag m’n bloeddruk/hartslag gemeten en die is laag gelukkig. Wel had ik de laatste tijd last van schokken in m’n lijf die ik al niet kon verklaren. Heb nu een doorverwijzing gehad van de huisarts, ik hou je op de hoogte!